Volkswagen dezvaluie existenta inca unui software suspect care ar putea fi utilizat pentru a pacali testele de emisii, de data aceasta fiind vorba de masini diesel foarte noi, scrie Associated Press. Volkswagen a dezvaluit saptamana trecuta existenta acestui software aditional oficialilor agentiei americane Environmental Protection Agency si autoritatilor din California. Acest soft auxiliar de control al emisiilor opereaza diferit fata de cel care a determinat uriasul scandal care a izbucnit in septembrie, insa nu se stie insa daca software-ul era gandit sa insele testele. Daca si acest al doilea soft va incrimina Volkswagen, concluzia ar fi ca germanii au dezvoltat un program extins de pacalire a testelor de emisii in SUA. Va pica teoria care spune ca ideea a fost a unor ingineri cu imaginatie.

Sigla VolkswagenFoto: Volkswagen

Problema semnalata acum se refera la vehicule model 2016 (cel mai probabil care urmau sa fie produse incepand cu aceste luni) si a fost comunicata de producatorul german atat Agentiei de Protectie a Mediului, cat si autoritatilor din California.

Autoritatile de reglementare vor face analize tehnice detaliate si trebuie sa determine daca si prin acest al doilea software germanii au incercat sa insele testele.

Partea grava pentru Volkswagen este ca daca se va dovedi ca si acest al doilea soft a fost gandit sa insele testele, atunci spusele directorilor, care su sustinut ca ideea a apartinut unui numar mic de ingineri, nu vor ramane decat minciuni.

Se pare ca acest nou software face ca un catalizator de control al poluarii sa se incalzeasca mai repede, imbunatatind in timpul testelor performantele de transformare a oxizilor de azot in gaze inofensive.

Jeannine Ginivan, purtator de cuvant al Volkswagen USA, spune ca pe tema noului soft - legat de diesel-urile foarte noi (asadar modele 2016) - a transimos comunicari saptamana trecuta autoritatilor. "Volkswagen a dezvaluit, in cadrul procesului de obtinere a omologarii pentru modelele TDI cu motor 2.0 litri, anul 2016, un device auxiliar de control al emisiilor", a spus Ginivan.