Volkswagen a anuntat pierdere neta de 1,67 miliarde euro trimestrul trecut si pierdere operationala de peste 3 miliarde euro. Totul din cauza scandalului emisiilor care va costa enorm, gigantul german schimbandu-si si prognozele pentru intreg anul. Grupul german se asteapta ca nivelul vanzarilor sa ramana stabil, ceea ce inseamna aproximativ 10 milioane unitati in 2015. Vanzarile au crescut cu 5%, spre 51,5 miliarde euro.

Sigla Volkswagen pe un Polo Blue GTFoto: Volkswagen

Volkswagen a afusat o pierdere operationala de 3,48 miliarde euro trimestrul trecut, prima dun ultimii 15 ani. In Q3 2014 Volkswagen afisase profit operational de 3,23 miliarde euro. Pierderea este generata de costurile scandalului emisiilor, din care prima "transa" este estimata a fi de 6,7 miliarde euro.

Volkswagen admite ca risca cheltuieili considerabile din cauza scandalului. Estimarile analistilor variaza intre 20 de milioarde euro si 75 de miliarde euro, realitatea urmand a fi undeva pe la mijloc: 40-50 miliarde euro.

Actiunile Volkswagen au urcat cu 3% la bursa de la Frankfurt, la 108,6 dolari. Compania a pierdut insa 21 miliarde euro capitalizare din momentul izbuncnirii scandalului trucarii emisiilor, pe 18 septembrie.

Germanii vor taia un miliard de ero/an din bugetul de investitii la marca Volkswagen, reduceri urmand a fi si la Audi care aduce 40% din profitul intregului grup, scrie Reuters.

Volkswagen a confirmat ca a inregistrat primul trimestru cu pierderi din ultimii 15 ani. Compania va trebui sa puna deoparte si bani pentru a stabiliza vanzarile daca acestea vor scadea drastic, variante fiind oferirea de discount-uri mari si solutii de buy-back ale masinilor afectate de scandal.

Volkswagen, in cateva date esentiale:

Numar de angajati: 593.000

Autoturisme produse anul trecut: 10,1 milioane

Cota pe piata auto mondiala: 13%

Cifra de afaceri in 2014: 202 miliarde euro

Cifra de afaceri in 2009: 105 miliarde euro

Profitul in 2014: 11,1 miliarde euro

Numarul de sit-uri de productie: 119

Principalii trei actionari: Porsche Automobil Holding (51%), Landul german Saxonia Inferioara (20%), Qatar Holding (17%),