Autoritatile germane au presat Volkswagen sa-si schimbe structura si sa faca reforme interne, pentru ca scandaluri precum cel al emisiilor sa nu se mai repete. Insa, sistemul de functionare al uriasului grup este complicat si indoielnic, dar si aproape imposibil de schimbat, noteaza Financial Times, intr-o analiza. Grupul german produce acelasi numar de masini ca si Toyota, insa are aproape de doua ori mai multi angajati. De ce Volkswagen are un sistem atat de complicat si de greu de "demontat" puteti citi in articol.

Intr-o uzina VolkswagenFoto: Volkswagen

Sirul de scandaluri in care Volskwagen se afunda pare ca nu se mai termina. A fost cel al trucarii emisiilor, s-a dovedit apoi ca mecanismele de inselare a testelor au fost instalate si la masini puternice de la Porsche si Audi, iar cel mai recent a fost anuntul legat de emisiile de CO2 inexacte. Joi s-a confirmat si faptul ca soft-ul care pacaleste testele a fost instalat in Europa si pe unele modele Audi si Porsche cu motor diesel de 3.0 litri.

Autoritatile germane spun ca Volkswagen trebuie sa se schimbe si sa faca numeroase modificari organizatorice. Insa este greu de crezut ca lucrurile se pot schimba. La Volkswagen exista stranse si nefiresti legaturi intre management, sindicate si politicieni, toate aceste categorii avand un cuvant greu de spus in luarea deciziilor.

Situatia se complica si mai mult fiindca totul este dominat de familiile Porsche si Piech care au 52,2% din actiuni. Pe scurt, politicienii si sindicalistii coopereaza in structura Vokswagwen pentru a pastra locurile de munca, familiile Piech si Porsche primind in schimb mana libera pentru a desfasura strategiile de business dorite.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro