​In 2012 si 2013 uzina Renault din Maroc producea putin si la calitate mai slaba, iar in 2014 progresele sit-ului din Africa de Nord au inceput sa fie importante. Ei bine, anul acesta uzina face un salt mare de productie, iar daca va continua si in 2016 ritmul de crestere, productia va fi de 300.000 de unitati. Productia zilnica a ajuns la 1.000 de masini la Tanger, nu departe de cele 1.400 de la Mioveni unde nu exista planuri de crestere a capacitatii. Presa din Maroc scrie pe larg despre noutatile de la Tanger, uzina care a progresat enorm in trei ani si jumatate.

Uzina Renault din Tanger, MarocFoto: Renault

Uzina marocana care produce Sandero, Lodgy si Dokker a ajuns la 7.000 de angajati si este o candidata serioasa pentru a produce mini-SUV-ul Kwid, lansat recent in India.

Uzina de la Tanger este cea mai mare unitate auto de pe continentul african, linia care produce Sandero lucreaza in trei schimburi, iar in septembrie s-a depasit si cadenta 1.000 masini/zi, ceea ce inseamna ca Tanger produce cu numai 25-30% mai putin decat Mioveni.

Dat fiind progresul uzinei africane, este clar ca administratia uzinei de la Mioveni le va arata angajatilor tot mai des ceea ce presa a numit "sperietoarea Tanger". Mesajul va fi tot mai apasat: iata ca Marocul progreseaza, productia creste acolo, ar putea prelua volume de aici, asa ca nu mai cereti cresteri de salarii.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro