Ministrul francez al energiei, Segolene Royal, spune ca nu s-a descoperit software fraudulos pe masinile Renault, insa emisiile de CO2 si de oxid de azot sunt peste normele legale le Renault si la alti doi constructori auto, scrie AFP. Situatia de la Renault nu este in niciun caz la fel de grava ca la Volkswagen, spune Emmanuel Macron, ministrul francez al economiei. Actiunile Renault au inchis in scadere cu 10% sedinta bursiera.

Sigla RenaultFoto: Renault

Franta a testat o serie de modele pentru a vedea daca exista software care sa pacaleasca testele de emisii. Concluzia a fost ca Renault NU a instalat niciun astfel de soft.

Insa ministrul energiei spune ca au fost detectate emisii peste normele acceptate la modelele mai multor marci.

Ministrul francez al economiei, Emmanuel Macron, a spus la Berlin ca situatia de la Renault nu este nici pe departe atat de grava ca la Volkswagen, adaugand ca are mare incredere in constructorul francez. El a adaugat ca din septembrie, de cand a izbucnit scandalul Volkswagen, s-au facut si la Renault controale :"pentru verificarea fiabilitatii si calitatii informatiilor trimise consumatorilor".

In Franta, UTAC (Uniunea Tehnica a autovehiculelor, motocicletelor si bicicletelor) testeaza in prezent 100 de vehicule aflate in circulatie, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proportionala cu cota de piata Renault in Franta. Pana la sfarsitul lui decembrie 2015, se testasera deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault.

Actiunile Renault au scazut joi cu 20% la bursa dupa ce s-a aflat ca o parte dintre sediile companiei au fost perchezitionate saptamana trecuta. Autoritatile franceze antifrauda au perchezitionat unitati din domeniul omologarii si al unitatilor de control pentru motoare, banuiala fiind ca ar putea sa fi existat fraude la nivelul emisiilor. Renault a confirmat ca s-au facut perchezitii si spune ca nu s-a descoperit nici fel de soft ilegal.