​Conducerea Ford Romania si angajatii negociaza dur in aceste zile noile contracte colective de munca, iar in balanta sunt puse, de partea Ford, investitii in noi modele, noi motoare si noi repere care sa fie facute in Sectia Presaj. De cealalta parte, angajatii si Sindicatul trebuie sa cantareasca daca sacrifica prezentul pentru viitor, iar in acest moment Sindicatul si oamenii socotesc ca oferta Ford este prea mica. Iata principalele modificari si punctele de conflict intre cele doua parti.

Fabrica de motoare Ford CraiovaFoto: Ford

Compania vrea sa ofere cresteri procentuale fixe si cresteri in suma fixa angajatilor, pana acum acestia putand primi “pana la 5%”. Evident, cuantumurile fixe propuse acum sunt mai mici decat 5%, dar reprezinta garantia ca se vor intampla, in timp ce formularea “pana la 5%” aducea mai mult iluzia ca se poate obtine maximul, in functie de cererea pentru produsele fabricate la Craiova si de performantele angajatilor.

Ford doreste sa plateasca cu 78% din salariu angajatii aflati in somaj tehnic, fata de 80% pana in prezent. Tot legat de somajul tehnic, Sindicatul a dorit sa elimine zilele in care se lucreaza jumatate de schimb pentru a nu se mai ajunge la concedieri sau plecari voluntare. Ford a acceptat aceasta masura si, in zilele in care cererea e mica, va fi scazuta cadenta de productie pentru a tine oamenii toata ziua la munca.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro