In societate se petrece o "reorganizare a valorilor", iar masina nu mai este simbol al statutului, tot mai putini oameni fiind interesati sa detina un vehicul, arata un studiu al Ensight Management Consulting, Mai ales in randul tinerilor se constata o scadere a interesul fata de masini, in contextul in care ei prefera sa dea banii pe telefoane, haine si calatorii. Studiul descrie si efectul digitalizarii asupra pietei, dar si impactul pe care il au vehiculele electrice.

-Foto: Ensight Management

Reorganizarea valorilor

In prezent are loc o reorganizare a valorilor, in special in randul tinerelor generatii. Din ce in ce mai putini tineri se grabesc sa isi obtina permisul de conducere. Prioritatile lor se schimba, preferand sa isi cheltuiasca banii pe telefoane inteligente, articolele vestimentare si calatorii. In plus, legatura emotionala cu masinile nu mai este la fel de puternica. Masinile raman importante, insa strict ca mijloc de transport.

Ca urmare, intelesul masinii ca un simbol al statutului a incetat sa mai fie actual. Din cauza reorganizarii valorilor, interesul in detinerea unei masini a scazut, declansand prin urmare o scadere si in atractivitatea pietei de finantare a autovehiculelor. In consecinta, piata de produse financiare se muta din zona de finantare catre leasing.

In Romania, sectorul de finantare auto este sustinut de catre piata corporativa pe cand vanzarile catre persoanele fizice se indreapta spre noi produse datorita cresterii achizitiei de vehicule la mana a doua pe fondul scaderii apetitului pentru finantare la nivelul persoanelor fizice.

Despre studiu

Reteaua de consultanta Nextcontinent prin partenerul afiliat in Romania, Ensight Management Consulting, a derulat o analiza in doua etape pentru a explora impactul asupra pietei de finantare a autovehiculelor. Ca prim demers, a fost realizata o cercetare pe piata autovehiculelor si piata de finantare a autovehiculelor in sase tari Europene: Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda, Spania si Romania. In paralel, au fost organizate interviuri cu 20 de persoane cu rol decizional din 16 companii de finantare a autovehiculelor, pentru a dobandi o intelegere aprofundata a opiniilor si viziunilor catorva dintre companiile afectate.

Studiul subliniaza faptul ca finantarea in domeniul autovehiculelor inca este si va continua sa fie o piata prioritara pentru furnizorii de servicii financiare. Totusi, competitia a crescut, in ultimul deceniu in special, de vreme ce non-captivii, adica acele companii financiar bancare care nu apartin de un producator auto, au reintrat pe piata (dupa iesirea din timpul crizei financiare). Au acum o acoperire mai buna a portofoliului de produse si o retea din ce in ce mai ampla a dealerilor de autovehicule.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro