Carlos Tavares, cel care a reusit sa redreseze grupul PSA Peugeot-Citroen, a anuntat planul cu care compania si-a propus sa creasca in urmatorii cinci ani. Grupul francez vrea sa revina pe piata din SUA dupa mai bine de doua decenii de absenta, vrea sa elimine dependenta de anumite regiuni geografice si sa vina cu multe modele electrice si hibride. PSA vrea sa aduca peste cinci ani si modele capabile sa se conduca singure, isna seful companiei spune ca astfel de masini greu pot deveni profitabile.

Carlos TavaresFoto: Peugeot

Carlos Tavares a fost al doilea om ca importanta la Renault, dar a parasit grupul dupa un ciudat scandal de spionaj industrial in care nu i s-a dovedit vreo vina. La Peugeot, Tavares a reusit o transformare importanta, trecand de la pierderi de 555 milioane euro in 2014, la profit de 1,2 miliarde euro anul trecut. Acum doi ani PSA era aproape de colaps si a fost salvata de interventia statului francez si de chinezii de la Dongfeng.

Marea problema a PSA a fost faptul ca era prea dependenta de Europa, unde realiza peste jumatate din vanzari, insa Europa a suferit mult din cauza crizei. Si de Iran depindea enorm Peugeot, tara fiind a doua ca vanzari, dupa Franta. Embargoul impus Iranului a afectat situatia PSA.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro