​In media si pe retelele sociale compania americana Tesla Motors este des comparata cu Apple si se considera ca Elon Musk poate face pentru industria masinilor electrice exact ce a facut Steve Jobs pentru smartphone-uri. Din mai multe motive, comparatia este nepotrivita si aici este vorba de promisiuni tinute, de profitabilitate si de uriasele diferente dintre industria auto si cea a telefoanelor mobile. Lucrurile devin si mai interesante, fiindca se zvoneste ca Apple vrea, in cativa ani, sa lanseze propria masina electrica si in acest caz cele doua companii ar deveni concurente directe.

Statie rapida de incarcareFoto: Tesla Motors

In ultimele saptamani s-a scris enorm despre Tesla Motors si masina electrica Model 3 care, la pretul de 35.000 dolari in SUA, se vrea a fi prima masina electrica performanta care este si accesibila la pret, In Europa pretul va fi mai mare, in special la versiunile cu autonomie mai extinsa, insa subventiile guvernamentale din diverse tari vor face ca preturile sa puna Tesla in concurenta directa cu marcile germane premium.

In contextul in care peste 325.000 de persoane au dat un avans de 1.000 dolari pentru a-si rezerva masina – avans care poate fi inapoiat daca clientul renunta la precomanda – au revenit comparatiile cu Apple, Tesla fiind creditata a fi un Apple al industriei auto prin faptul ca revolutioneaza segmentul masinilor electrice.

Masinile Tesla arata bine, au multa tehnologie la bord, iar showroom-urile sunt diferite de cele clasice ale marcilor auto consacrate. In toamna anului trecut Tesla a lansat un update de soft care facea ca masinile sa aiba un grad sporit de autonomie, soft-ul fiind testat de soferi dincolo de limitele sigurantei. Fara nicio indoiala, Tesla este o marca „cool”.

Comparatia este valabila in special datorita lui Elon Musk, celebrul antreprenor a carui carisma a fost comparata cu cea a regretatului Steve Jobs. Musk este un vizionar, spune lucrurilor pe nume si stie sa faca prezentarile de produs extrem de palpitante. Musk nu duce lipsa de idei, creand proiectul spatial SpaceX (care merge bine) si propunand si modalitatea ultra-revolutionara de transport Hyperloop care presupune calatoria prin tuburi vidate la viteze de 500 km/ora, ceva ce nu s-a mai facut. Asadar, Tesla Motors nu este cea mai interesanta idee a lui Musk, insa este cea mai cunoscuta si discutata.

Diferentele apar insa cand este vorba de istoria si marimea celor doua companii, si mai ales de puterea financiara. Apple este in industria „tech” de aproape 40 de ani, in timp ce Tesla a livrat acum opt ani prima masina si de atunci a produs sub 150.000 de unitati. Tesla a vandut de 4 miliarde dolari anul trecut, avand pierderi de aproape un miliard, in timp ce Apple are afaceri de peste 200 miliarde dolari si profit de peste 50 miliarde dolari.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro