UPDATE Ancheta efectuata in Germania in urma scandalului Volkswagen indica nereguli la 16 producatori auto / Printre modele, Dacia si Renault
Ministrul Alexander Dobrindt a citat Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan et Suzuki, dar si germanii Opel, Volkswagen, Porsche, Audi si Mercedes si francezii Renault, pe care o sursa guvernamentala ii evocase anterior.
Constructorii germani vor rechema in Europa 630.000 de masini, a confirmat el.
Acesta a prezentat rezultatele unei anchete demarate anul trecut dupa dezvaluirile legate de un soft care pacalea emisiile diesel la motoare Volkswagen.
Decizia privind eventuala rechemare a marcilor straine va trebui luata in tarile in care unde marcile avute in vedere au depus cererea de autorizare pentru UE.
Dar niciuna dintre neregulile constatate nu arata aceeasi inselatorie ca cea de la Volkswagen, care si-a echipat motoarele cu un soft pentru a pacali testele de noxe, a subliniat ministrul.
La vehiculele incriminate, sistemul de filtrare a emisiilor poluante este sistematic dezactiva cand temperatura externa coboara sub un anumit prag. Or, in virtutea normelor europene, aceasta procedura nu este autorizata decat pentru a permite evitarea unui accident sau a unor probleme asupra motorului.
Guvernul german a cerut constructorilor sa revada acest mecanism. Dobrindt a cerut de asemenea adaptarea regulilor europene, "pentru a putea face mai bine diferenta intre mecanismele autorizate si cele care nu sunt".
Ca si Germania, alte tari au lansat anchete in urma scandalului Volkswagen. Marea Britanie a ajuns la rezultate similare - nu exista o inselaciune similara celei de la Volkswagen dar se constata frecvent depasiri ale plafoanelor de emisie. In alte tari, precum Italia si Franta, concluziile nu au fost inca anuntate.

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Nu ca n-ar avea dreptate dar e penibil dupa ce au tacut atata timp pentru ca Germania crestea bine pe baza industriei auto, acum ca au fost prinsi cum mancau cacat, s-au apucat sa dea cu el in toti.
Tre sa fie mare oftica, afle toata lumea ca seriozitatea si calitate germana legendara nu mai e ce a fost.
Si cum tehnologiile implementate in motoare sint aproximativ similare, la toate companiile, chiar credeti ca ale unora polueaza si ale altora, nu?
Singura varianta ramine cea electrica, doar ca se muta poluarea mult in afara oraselor...
Pe zi ce trece devin tot mai scarbit de tara noastra ca o floare condusa de Dragnea si Olguta, dar si de poporul german atotputernic si foarte alunecos in ce-l priveste pe Putin.
Imi mai ridica putin moralul Costi Rogozan, comunistul cu fata umana, care il apara de proaspat condamnatul cu argumente logice, imparabile. Rechizitoriu subtire, probe indirecte....
Ce penibili...