Comisia Europeana este foarte aproape de aplicarea unor amenzi record pentru cartelul celor mai mari producatori de camioane - surse
Publicatia scrie ca cele mai mari companii au pus deoparte 2,6 miliarde euro pentru a plati posibilele sanctiuni. Companiile au cooperat cu anchetatorii, iar sursele spun ca DAF ar fi pus deoparte 945 milioane dolari, Iveco 500 milioane dolari si Volvo, 450 miloane dolari. MAN s-ar putea sa scape fara amenda fiindca de la aceasta companiile au pornit informatiile.
Pana acum, cea mai mare amenda impusa unui cartel industrial de catre Comisia Europeana a fost in 2012 pentru producatorii de componente electronice, suma fiind de 1,4 miliarde euro. In cazul producatorilor de camioane sursele spun ca amenda va fi de 2,6 miliarde euro, insa maximul ar putea fi de 10,7 miiliarde euro, daca s-ar impune plafonul maxim de 10% din cifra de afaceri.
Ancheta a fost anuntata in 2014 si se apropie de sfarsit, o decizie fiind asteptata chiar in urmatoarele saptamani.
Cele sase companii care domina autoritar piata camioanelor sunt acuzate ca s-au inteles la preturi intre 1997 si 2011 si ca au decis sa amane cat mai mult introducerea noilor tehnologii care reduc emisiile nocive si scad consumul mediu.
Mai multe organizatii de mediu spun ca este inadmisibil faptul ca in industria producatoare de autocamioane lucrurile s-au imbunatatit extrem de putin din 1990 incoace, spre deosebire de autoturisme, unde vehiculele sunt clar mai economice si mai ecologice.
Activistii de medii acuza industria productoare de camioane ca a rezistat oricaror schmbari care ar fi insemnat investitii mari si, in concluzie, ar fi erodat marja de profit.
Emisiile de la autocamioane cauzeaza ingrijoreaza fiindca reprezinta un sfert din emisiile totale ale vehiculelor care circula pe sosele, in conditiile in care autocamioanele reprezinta doar 5% din parcul auto total. Desi consumul mediu al acestor vehicule grele nu s-a imbunatatit intre 1990 si 2014, un raport emis in 2010 arata ca emisiile de CO2 au crescut cu 36% in doua decenii.
Organizatiile de mediu spun ca si tari precum Franta si Suedia au facut lobby puternic pentru amanarea pe cat posibil a unor schimbari tehnologice majore in industrie, statele dorind sa-si protejeze companiile.
Comisia Europeana spunea in 2013 ca actualele camioane la care cabina are „forma de caramida”, nu sunt sigure si nici eficiente, si tocmai de aceea propunea norme care sa permita producatorilor sa conceapa camioane mai aerodinamice, fapt care va reduce consumul de carburant cu 7-10 %, va scadea emisiile de gaze cu efect de sera si va spori totodata siguranta utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor

Dan Amariei, la 20 de ani de la lansarea albumului Omul cu Șobolani – „Ne punem în cap”: „Existau niște locuri cu un farmec mișto, cum ar fi Lăptăria sau Motoarele, genul de locuri care nu cred că vor mai exista vreodată”
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
Cine plateste costurile noilor tehnologii ? Consumatorul. Rezultat cresc preturile bunurilor si serviciilor. Dar ce le pasa domnilor de la Comisie.
O gasca de functionari deconectati de realitate, dar foarte bine "pregatiti" ideologic.
Daca e spart cartelul, scad preturile si serviciile pe termen lung.
La un camion de 40 de tone cu viteza limitată la 85 sau 90 km/h chiar nu mai rămâne loc și de formă aerodinamică a cabinei. Nu producătorii de camioane au hotărât să limiteze lunginea totală a vehiculului la 18,75 m, tot Comisia Europeană a hotârât asta.
Camioane Euro 6 există, AdBlue există. Dar argumentul că sunt 5% camioane și contribuie cu 25% la poluare e stupid. Numărul de kilometri parcurși anual de un camion e un pic mai mare decât la un autoturism, iar fiecare euro din amendă ai să-l regăsești în prețurile produselor din supermarket. Să nu uiți să aplauzi și atunci organizațiile de mediu și directivele înțeleptei Comisii Europene.
asa ca documenteaza-te un pic inainte de gargara anti-EU.