​Emisiile de oxizi de azot ale celor mai populare masini diesel din piata sunt clar mai mari la termperaturi de sub 18 grade, arata o cercetare facuta de compania de testare Emissions Analytics citata de BBC. Regulile europene permit companiilor auto sa dezactiveze unele sisteme de control al emisiilor la temperaturi reduse, in ideea de a proteja motorul, insa datele arata ca unii producatori exagereaza si stabilesc niveluri mai ridicate de temperatura. Problema cea mare cu reducerea emisiilor de noxe este ca motorul ajunge sa foloseasca mai mult combustibil, astfel ca sunt mai mari emisiile de dioxid de carbon.

Motor diesel MercedesFoto: Daimler

Emissions Analytics a testat 311 modele diesel Euro 5 si Euro 6 de la 23 de marci, iar concluzia a fost ca la masinile Euro 5 emisiile de NOX sunt de 4,6 ori mai mari decat limita legala la sub 18 grade si de 3,6 ori mai mari la peste 18 grade.

Regulile europene permit companiilor auto sa dezactiveze unele sisteme de control al emisiilor la temperaturi reduse, ratiunea fiind de a proteja motorul masinii. Insa unii producatori profita de aceste reguli si dezactiveaza sistemele de control la temperaturi nejustificat de mari, pentru ca altfel consumul de combustibil ar fi mai mare.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro