Dacian Ciolos, despre autostrada Pitesti-Sibiu: Obiectivul este ca pana la sfarsitul anului sa avem un studiu de fezabilitate bun si consistent
"Am confirmat conducerii uzinei ca proiectul autostrazii Pitesti-Sibiu ramane in randul celor prioritare. Avem si finantarea si obiectivul nostru este sa finalizam studiul de fezabilitate. Dupa cum stiti, acest studiu a fost gandit si licitat defectuos, astfel ca a trebuit sa prelungim contractul pentru finalizarea lui. Obiectivul este ca pana la sfarsitul anului sa avem un studiu de fezabilitate bun, consistent, care sa ne permita alcatuirea unui proiect tehnic, in asa fel incat sa mentinem calendarul pe care-l avem in master-plan-ul pentru transporturi".
Ciolos a mai precizat si ce masuri au fost luate pentru stimularea cercetarii, inclusiv in domeniul auto. "Saptamana aceasta am decis in Guvern ca, incepand cu luna august, pentru toti cei care lucreaza in centrele de cercetare dezvoltare tehnologica cum este cel de la Titu al Renault, dar si altele, sa eliminam impozitele si taxele pe salarii. Asta inseamna o crestere proportionala a veniturilor cercetatorilor si in felul acesta vrem sa atragem tineri in domeniu, dar si sa reducem pe cat posibil migratia fortei de munca calificata, ingineri si specialisti care de multe ori dupa experiente de cateva luni in astfel de centre de cercetare-dezvoltare pleaca in alte tari unde salariile sunt mai mari. Sigur ca reducerea taxelor si impozitelor nu reprezinta o crestere foarte mare, insa este un semn ca pentru Guvern domeniul este important si vom cauta facilitati pentru a stimula acest sector".
Premierul a mai spus ca vrea sa existe si o "abordare mai predictibila a programului Rabla", asta insemnand sa se gaseasca o modalitate prin care sa se garanteze ca acest program se va desfasura mai multi ani de acum inainte si ca va exista buget. "Sa ne gandim, chiar daca bugetul este anual, cum putem introduce programul Rabla cu viziune pe doi, trei sau patru ani a bugetului care poate sa fie alocat. Aceasta predictibilitate este importanta si pentru producatori, dar si pentru consumatori".
Programul Rabla a inceput in acest an foarte tarziu anul acesta, persoanele fizice putand sa se inscrie abia dupa jumartatea lui iunie.
Ciolos spune ca Guvernul ar vrea sa stimuleze si investitiile furnizorilor auto cu capital autohton, prezenti in numar destul de mic acum. "Avem in vedere ca pana la sfarsitul anului sa propunem o schema de finantare si de ajutor de stat pentru sustinerea intreprinderilor mici si mijlocii, cu precadere cele care lucreaza in domeniul creativ, industrial, care pot sa fie funrizori de lunga durata pentru Dacia sau alti operatori industriali care lucreaza in domeniu".

DEZBATERE VIDEO De la dosarul cu șină la smart city. Cum îmbunătățește tehnologia viața oamenilor - exemple concrete. Autorități: Fără o strategie națională, vom face proiecte haotice
Una dintre cele mai importante linii de tramvai din București, care face legătura între Băneasa și centru, stă închisă de 4 ani / Motivul: pe terenul unde întoarce tramvaiul sunt cereri de retrocedare
EXCLUSIV Proiectele imobiliare controversate care vor merge mai departe după ce Nicușor Dan a suspendat PUZ-urile sectoarelor. Miza cea mai mare e la sectorul 2
De ce nu poți să-ți plătești online taxele și impozitele la toate primăriile? Ministrul Teleman ar vrea amenzi pentru instituțiile care nu se înrolează în Ghișeul.ro
Conturul unui conflict militar Rusia - Ucraina, mai pronunțat ca niciodată: „Concentrarea de forțe rusești e mai mare ca în 2014. Nu excludem niciun scenariu, de la Putin ne putem aștepta la orice”
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Moldovei” A7 Pașcani - Suceava - Siret: Variantele de traseu analizate oficial
Iar facem un studiu de fezabilitate? Devine sport national, producem inca o hartie...
Bine, inteleg ca nu se poate porni la lucru fara acest SF, dar... chiar nu e tras nimeni la raspundere pentru teancul de SF-uri, platite de noi, prostii cei multi?
Stiti, desigur, ca SF-ul este valabil doar 2 ani de la emitere...
Nota: SF nu inseamna science-fiction, in acest context.
Si in urmatorii ani, poate reusim sa trasam cu var dungile autostrazii conform parametrii exacti ai studiului de fezabilitate.
s'auzim de bine..
Fara tunele de ursi ?! Mare pacat, domn viitor doctor Ponta.
Unde o sa puneti pamantul care rezulta de la sapare ?? La Szeghed sau la Sulina?