​Daimler a anuntat acum cateva zile ca va construi o noua uzina in Ungaria, stirea aducandu-ne in memorie amintiri triste legate de investitii pierdute de tara noastra. Ungaria, desi criticata pentru "derapajele" guvernului Viktor Orban, ramane o destinatie extrem de apreciata de "greii" industriei auto, sector care a produs in valoare de 25 miliarde euro anul trecut, productia de autoturisme atingand si ea un nivel record. Asadar, de ce a ales Daimler sa mai puna inca un miliard de euro la Kecskemét? Nu doar autostrazile conteaza, ci si geografia, dar si modul in care oamenii s-au organizat.

Uzina Mercedes din UngariaFoto: Daimler

Industria auto din Ungaria a exportat in valoare de 19,7 miliarde euro anul trecut, iar numarul de angajati a ajuns la 149.000, incluzandu-i pe cei de la constructorii auto si pe cei de la furnizorii de componente. Tara vecina este o forta si in domeniul motoarelor, peste 2,5 milioane fiind produse acolo anul trecut, iar la autoturisme productia a atins un nivel record de aproape 500.000.

Audi produce TT, A3 si S3, iar din 2018 va adauga Q3. Suzuki produce Swift, SX4, Vitara si S-Cross, iar Daimler produce modelele CLA, CLA Shooting Brake si Clasa B.

Ungaria producea de patru ori mai putine masini acum 13 ani, dar marele salt s-a produs dupa 2012, datorita Audi si Daimler

Cum a evoluat productia de autoturisme in Ungaria de-a lungul anilor (numar de unitati)

1999: 125.889

2003: 122.338

2006: 187.633

2009: 212.773

2011: 211.218

2013: 317.857

2014: 434.069

2015: 491.720

Daimler a anuntat in 2008 ca va construi o mare uzina in orasul Kecskemét, iar atunci a fost mare dezamagire in Romania fiindca si tara noastra a fost pe "lista scurta". Mercedes a obtinut 441 ha langa oras si prima uzina ocupa doar 160 ha, fiind promisiuni pentru o extindere. Insa intre 2009 si 2012 piata auto europeana a avut ani grei si germanii nu aveau de ce sa extinda unitatea.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro