Cristiana Pasca-Palmer, ministrul mediului: Ideea eliminarii timbrului de mediu este una foarte nefericita. El trebuie inlocuit, dar nu eliminat
Iata ce a spus ministrul despre timbrul de mediu
Ideea eliminarii timbrului de mediu este una foarte nefericita, cu consecinte foarte foarte proaste pentru mediul din Romania. Timbrul, in forma sa actuala, a fost deja a nu-stiu-cata oara declarat ca fiind ilegal de Curtea Europeana de Justitie.
El, in forma actuala,trebuie inlocuit, insa nu eliminat de tot pentru ca el este una dintre sursele principale de finantare si asigura 50% din bugetul fondului de mediu. Din timbrul de mediu s-a finantat programul Rabla care este unul dintre cele mai de succes si anul acesta 25./000 de romani au beneficiat de acest program.
Daca timbrul se elimina inseamna ca cei opt ani in care s-au investit 500 de milioane de euro in programul Rabla, toate aceste beneficii vor disparea.
Timbrul de mediu nu a fost conceput pana acum pentre ce trebuie el de fapt sa fie. Ai poluat, ai platit. Trebuia sa fie conceput pe tipul poluatorul plateste, dar el a fost conceput ca o taxa.
Are doua hibe, cea mai importanta e ca el nu taxeaza poluarea, trebuie inlocuit cu altceva care sa taxeze corect poluarea. Daca legea trece si timbrul se elimina inseamna ca deschidem usa pentru toate importurile de masini second hand cu probleme de poluare. Ne plangem ca avem o calitate proasta a aerului in orase, ei bine va deveni si mai proasta. Oamenii se bucura ca s-a eliminat timbrul, dar nu se gandesc si la consecinte si la faptul ca asta va avea si un cost mai mare pe sanatate Ne putem bucura ca salvam niste bani, dar pe termen lung s-ar putea sa platim mai mult, a atras atentia Cristiana Pasca Palmer.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Sunt mu;te lucruri bune pe care le-a dacut, foarte foarte multe. Masurat pe unitatea de timp, Palmer (si echipa sa de la conducere, ca nu a fost singura) a facut de 10 ori mai mult decat oricare dintre ministrii anteriori ai mediului.
Palmer a deblocat numeroase programe si procese administrative, a reinstaurat transparenta deciziei si multe altele.
Numai daca nu vrei sa vezi, nu vei vedea.
Nu a putut insa sa faca pe placul chiar a tuturor carcotasilor si sa resolve chiar totul.
Tu vrei Raiul pe Pamant construit in 12 luni. Poate mai studiezi ce a facut Palmer, nu doar ce ai fi vrut tu sa se faca. Daca vei fi obiectiv, imi vei da dreptate.
Fenomenul asta ar putea fi redus doar de RAR prin testare la sânge.
Adică o mașina neconformă in Vest de ce la noi devine brusc imaculata?
Eventual și cu kilometrajul primenit.
Palmer a lansat programul punctelor de alimentare - asta e principala bariera in prodicerea si comercializare de masini electrice.
Un alt punt bun (sunt de accord cu tine in ce priveste taxarea combustibilului) ar fi si suprataxarea capacitatilor mari, irrational de mari.
A plimba prin oras un om cu un auto cu motor de 2500 cmc sau mai mare este deja o mare aiureala. Sigur, cine vrea - e liber. Dar ar trebui sa plateasca mai mult.
România are un parc auto atât de vechi exact din cauza taxelor. Nu-ți folosește la nimic dacă prin sate încă mai circulă Dacii clasice în loc de Golf-uri. Obsesia pentru taxe ține România în sărăcie.
”Mașina neconformă din vest” nu merită adusă în România, sunt destul de ieftine alea conforme. Dar voi vreți taxe că așa v-au învățat Iliescu și Văcăroiu.
Uita-te pe net si vezi cum moare un bolnav de cancer la plamani. Si intreaba-te daca nu ari fi preferat sa plateasca si 1000 de EUR numai sa nu ajunga in situatia aceea nefericita.
Nici camioane de pompieri, nici camioane de gunoi. Căruță cu cai, ca la 1700, că atunci era aer curat.
Acesta incurajeaza scoaterea din corculatie a auto care ar mai putea circula inca multi ani. Nu ar polua mai mult daca ar fi revizuite, aduse la zi, schimbate piesele necesare samd,
Dar in momentul in care scoti din curculatie un autovehicul, acesta trebuie dezmembrat si materialele reciclate.
Chiar dezmembrarea si reciclarea inseamna o noua presiune asupra mediului (consum de energie pentru aceste operatioiuni, ce la randul sau insemna o poluare). Mai mult, procentul de reciclare este destul de scazut (o masina e complexa rau).
====
Cred ca un program mult mai bun ar fi "Revizia gratuita" = un cupon de 2000 EUR pentru a readuce in parametric un auto mai vechi de 8 ani.
Cu tigaile de capacitate mica nu mai iese asa repede banul, trebuie pus osul mai des la treaba si nu mai ramane atata timp de spart seminte. Dar ce sa facem, la toti ne e greu.
Dar ai si o bila alba ca nu ii iubesti pe Iliescu&co.
Sa nu uitam ca "tehnologia avanseaza" si "rugina lucreaza".
Cu un program ca asta s-ar face in Romania niste mega-fraude de toata frumusetea. Mai ceva decat cu RCA-ul.
Adica reviziile acelea s-ar face fix pe hartie, iar noi tot cu bombe-pe-roti am circula.
Masinile care le-am vazut eu ca se caseaza de obicei (20+) nu mai aveau nici o sansa sa fie reparate, eventual carpacite intr-un mod rudimentar.
Nu prea cred ca a casat nimeni o masina ce valoreaza 3000 de Euro doar ca sa primeasca de la stat o dispensa de 1450, la care mai trebuie adaugati inca minim 7000.