Tesla a ajuns sa valoreze mai mult decat Ford pe bursa - De ce suntem in fata unui moment istoric
Tesla a livrat anul trecut 76.000 de masini, iar Ford 6,7 milioane. Cu toate acestea, pe 3 aprilie la bursa de la New York capitalizarea de piata a Tesla a ajuns la aproape 49 miliarde dolari, in timp ce Ford este la 45,5 miliarde dolari.
Cifra de afaceri a Ford este de 20 de ori mai mare decat a companiei lui Elon Musk care a avut pierderi anul trecut, in timp ce Ford a avut profit de 10 miliarde dolari. De ce sta Tesla atat de bine? Pentru ca investitorii considera ca are un viitor stralucit, iar pentru ei perspectivele conteaza enorm.
Masinile Tesla sunt considerate cele mai "cool" masini electrice din piata si Tesla este o masina aspirationala, pentru multi fiind peste marcile germane premium. In plus, actiunile Ford sunt tratate precum actiunile unei companii industriale, in timp ce actiunile Tesla sunt tratate ca actiuni ale unei companii de tehnologie, iar aceste companii sunt considerate extrem de valoroase.
Citeste articolul complet pe 0-100.ro

În spatele cifrelor (și al scandalurilor politice). Mărturii despre suferință și deznădejde în pandemie: „I-am dat prima palmă copilului”
S&P modifică perspectiva la stabilă, de la negativă/ De ce ar trebui să ne intereseze ratingul
Turcan: Cei care lucrează la recalcularea pensiilor vor primi suplimente
Noi dovezi privind existența unor planete ca Tatooine / Arheologii cred că au descoperit „veriga lipsă” a alfabetului / Mads Mikkelsen va juca în Indiana Jones 5
Vaccinarea nu este suficientă. Economist român care locuiește la Londra, despre “lecția britanică”
Va amintiti de bula imobiliara? Si chiar erau afaceri mult mai mari decat cele ale Tesla in prezent.
Va amintiti de cat ajunsese odinioara sa valoreze pe bursa Enron?
Nu spun ca masinile electice nu au viitor, dar poate ca pe bursa Tesla e deocamdata cam supraevaluata datorita unui optimism exagerat. Nu pot sti sigur. Dar se prea poate ca Tesla sa scada in viitor si Ford sa creasca.
uite-te la powerwall sau powerpack, uite-te la spacex. uite-te si la self driving, segment pe care se bate atata moneda zilele astea, si vei intelege de ce momentan tesla e asa valoroasa.
Singurul avantaj la powerwall este pentru locuintele izolate, unde ar fi cam greu de remediat o cadere a liniei electrice care le alimenteaza, iar in timpul cat reteaua este cazute, powerwall ajuta sa-ti mearga bine. Dar nu prea vad powerwall pe scara larga intr-un oras.
numai ca sa vedem cat tine trendul....piata bursiera urca si se prabuseste
Ford nu pregateste nimic in acest sens iar acest lucru nu-i recomanda ca investitie pe termen lung.
pana si hyunday / kia aveau masini electrice. desi nu sunt fan masini sud-coreene, am fost placut surprins sa vad asta pentru ca, concurenta face bine inovatiei ...
daca te uiti un pic pe ofertele marilor producatori, vei vedea ca toti, dar absolut toti au in oferta masini hibride (ok, nu sunt 100% electrice, dar pt oras sunt ok).
infrastructura. aici, fiecare parcare are spatii special amenajate pt masinile electrice si statii de incarcare. tesla are spatii de incarcare special amenajate la fiecare popas / service de pe autostrazi, iar numarul lor creste in fiecare zi.
cat despre tehnologii cumparate ... nu vad unde e problema. de ce sa nu cumperi / vinzi ceva ce tu nu mai poti dezvolta iar altul poate continua si imbunatatii munca ta?! unde-i problema? si vorbind de apple, ai folosit vreun produs d-al lor sa poti face comparatie si apoi sa vorbesti?
ai dreptate si cand vine vorba de baterie, dar ... de cate ori ai facut tu plinul si ai mers pana s-a golit rezervorul? my point is: indiferent de autonomie, dupa cateva sute de km / mile, tot opresti undeva "sa-ti dezmortesti oasele". si daca in timpul in care ma duc sa fac un pipi, sa-mi iau o cafea + un corn si mai stiu eu ce altceve, masina se incarca pentru alte 3-400 de mile, toata lumea-i multumita. da, posibil sa nu poti participa la paris - dakar cu o tesla model x (for now).
cat despre putere? total de acord, dar cine-si cumpara o electrica nu merge cu 200 km/h, desi am fost depasit de tesla, eu avand cam 140 km/h. nu se duce cu ea la concursuri de offroad .... tesla (si in general masina electrica) nu e pentru cei care vor sa care marfa sau sa tracteze remorca cu cai in ea (scuze cacofonia).
hybridele ... nu stiu ce sa zic. uite-te ce razboi s-a pornit impotriva diesel-urilor. da, e o struto-camila care va disparea in curand, dar va exista atata timp cat omul nu are alta optiune.
again, total de acord, poate apple nu sunt produse excelente, dar da-mi exemplu de un produs excelent vandul la un pret decent. crezi ca varfurile de gama de la samsung / htc / lg sunt mai bune? crezi ca un microsoft surface e mai bun decat un ipad (app, am ramas socat cand am vazut ca e chiar mai scump decat un ipad pro). crezi ca un laptop asus e mai bun decat un mac? (posibil, depinde pentru ce-l cumperi). ideea e ca exista produse de top si produse regular. fiecare e liber sa aleaga. dar fii sigur ca produsele de top sunt mult mai bune decat celelalte (indiferent de producator).
Poate vor fi motoare cu hidrogen...de ce nu?
Piata auto electrica e prea mica ca sa spui ca ea este viitorul, are sub 1% din cota de piata. Doar in tarile nordice a ajuns spre 20%...dar atat.
Fara un salt calitativ major, motoarele electrice nu au viitor.
Nu uita ca Tesla, pe care o lauzi atat, e pe pierdre.
Ford tocmai a retrecut pe profit.
Hidrogenul nu este sustinut suficient, e prea tarziu sa mai prinda din urma automobilele electrice. In plus, costul unei statii de incarcare cu hidrogen este prohibitiv.
Alte tehnologii, daca vor fi aparea, vor necesita ani buni pana cand vor deveni mainstream. Si se va relua procesul de acum, doar ca vor inlocui automobilele electrice.
PS. Cand in viitor ? Poate atunci cand profitul sau nu va mai fi de 10 miliarde ci sensibil mai mic iar rezultatele lui Tesla si ale Fordului, vor fi mult mai echilibrate.
PPS. S-avem rabdare. Va veni si momentul acesta
Eu mi-as cumpara o Tesla fara discutie daca ar fi la acelasi pret cu W Golf sa zicem. Pana atunci raman la Golf, tried and true.
Eu chiar cred ca la un anumit moment al vietii sale el chiar va circula cu astfel de masini.
PS. Asa ca... o sa tot vina bule peste noi si peste urmasii nostri ! Important este sa nu ne (sau sa nu-i) buleasca ! ;))
nu poti compara un model s cu golf, niciodata. compara un model s cu un A8, seria 7 sau s-Klasse (sau mai sus). daca ai avea bani de A8, sigur ai sta sa te gandesti ce vrei. poate in final ai alege A8-ul din mult mai multe puncte de vedere, dar tesla ar fi in carti.
mai aproape de muritorii de rand e model 3. p-asta il poti compara cu un a4, c-class sau vw passat. si ... crede-ma ca ai alege model 3 oricand / oricum.
momentan tesla e masina scumpa pentru ca nu are rival pe segmenul premium. cand vei avea de ales intre o tesla de £80.000 si un S Class de £85.000 ... cred ca isi vor regandi politica de preturi. am facut un drive test cu un model S, si nu as da banii aia pe el. personal, mi se pare cam cioplit interiorul, nu foarte comfortabil pentru o masina premium, nu foarte ergonomic bordul ... dar senzatia a fost super misto. daca ar costa £40k, atunci urmatoarea masina sigur ar fi asta.
Eu am fost șocat sa aflu ca de câțiva ani buni, numarul 1 mondial la extracția si producția de petrol sunt SUA.
Asta arată cât de repede se schimbă lumea.Mașinile electrice au un avantaj foarte mare.Orice avans al tehnologiei fotovoltaice (PV) le avantajează pentru că randamentul de transformare al energiei PV in electricitate e de aproape 100 %.Asta in timp ce petrolul e o resursă finită iar combustibilii benzină si motorină au randamente de cca 30-42 %.maxim.Elon Musk a zis că până și avioanele vor deveni electrice.Păi atunci ce să mai discutăm de masini?!