Constructorii auto germani Volkswagen, Audi, Porsche, BMW si Daimler ar fi format inca din anii 90' un cartel, purtand numeroase discutii secrete pe foarte multe subiecte legate de productia auto, dar mai ales pe tema emisiilor poluante ale masinilor diesel, scrie publicatia germana Der Spiegel citata de AFP.

Autostrada germanaFoto: Wikimedia Commons

In industria auto germana s-au constituit grupuri secrete de lucru care au discutat despre diverse tehnologii utilizate pe masini, despre costuri, despre componentieri, despre piete, despre strategii comerciale si despre moduri de diminuare a emisiilor masinilor diesel, sustine publicatia.

Der Spiegel spune ca informatiile reies dintr-un document adresat de Volkswagen autoritatilor din domeniul concurentei in iulie 2016, documentul fiind "un fel de auto-denunt". Si Daimler ar fi trimis un document similar.

Der Spiegel scrie ca a contactat Volkswagen si Daimler, insa nu a primit niciun raspuns.

Ar fi existat 60 de grupuri din care au facut parte aproximativ 200 de angajati de la aceste companii auto, discutand despre dezvoltare vehicule, frane, motoare diesel si pe benzina, ambreiaj, sisteme de transmisie, dar si sisteme de tratament a emisiilor poluante.

Mai mult, din 2006 companiile ar fi discutat si despre furnizorii lor si despre preturile la care achizitionau diversele componente.

Din 2006 s-au intalnit de multe ori si pentru a discuta despre dimensiunile rezervoarelor de AdBlue, un aditiv folosit pentru a reduce emisiile poluante de oxizi de azot. Grupurile au optat pentru introducerea de rezervoare cat mai mici, fiindca erau mai ieftine decat cele de dimensiuni mari care insa ar fi dus la o reducere consistenta a emisiilor.