O prabusire rapida a pietei masinilor diesel ar impiedica producatorii auto sa investeasca in vehicule cu emisii poluante zero, avertizeaza comisarul european pentru industrie
"Chiar daca sunt convinsa ca trebuie sa ne indreptam rapid spre o Europa cu vehicule cu zero emisii poluante, autoritatile si industria nu au niciun interes sa vada prabusirea pietei masinilor diesel ca urmare a diverselor interdictii pe plan local", spune comisarul.
Industria ar fi lipsita de fondurile de a dezvolta vehicule fara emisii poluante daca piata masinilor diesel se va prabusi, mai spune comisarul european.
Cei trei mari producatori germani premium au investit mult in masinile diesel in ultimii 20 de ani, dat fiind ca emisiile de CO2 erau mai reduse decat la masinile pe benzina, iar consumul de carburant este mai mic. Problema cea mare este insa legata de emisiile mari de oxizi de azot ale acestor masini, aceste substante fiind raspunzatoare pentru bolile respiratorii.
Masinile diesel s-au dovedit a fi foarte populare in randul clientilor, mai ales ca si taxele pentru aceste masini erau mai mici. Insa de cand a izbucnit scandalul Volkswagen, autoritatile au pornit ofensiva impotriva masinilor diesel, fiind anuntate numeroase planuri pentru a le interzice treptat in marile orase.
Comisarul pentru Industrie spune ca masinile cu emisii mari de oxizi de azot trebuie scoase din circulatie si a lasat de inteles ca ar fi o idee buna sa existe o agentie a UE care sa faca testele de emisii, din moment ce autoritatile nationale nu au fost in stare sa depisteze numeroasele pacaliri ale testelor.
Sunt insa experti care spun ca scrisoarea comisarului european arata ca a cedat lobby-ului agresiv al industriei auto care a sustinut intens in ultimii ani ca punerea la zid a vehiculelor diesel si interzicerea lor va duce la concedieri masive, nu va ajuta la scaderea nivelului de poluare si nici nu va fi de vreun folos posesorilor de masini.

Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Navalnîi prezintă imagini cu "palatul lui Vladimir Putin": 18.000 de metri pătrați, într-un complex de 7.000 de hectare, dotat cu teren de hochei, tunele spre Marea Neagră și podgorii VIDEO
Ultimele ore la Casa Albă: Trump l-a grațiat pe fostul său consilier Steve Bannon, acuzat de fraudă- UPDATE
Ursula von der Leyen: După patru ani lungi, Europa are un prieten la Casa Albă
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
Direcția pe care a luat-o piața auto de-atunci încoace se datorează strict guvernelor europene, interesate de emisiile de CO2. Astăzi, mașinile diesel pot fi interzise de pe o zi pe alta, dar ești convins că recesiunea cruntă care urmează e gestionabilă?
Pe lângă asta, camioanele și autobuzele au motoare diesel de 12 - 13.000 cmc. Cu ele ce faci, transporți marfă și pasageri cu autoturisme? Asta se întâmplă când guvernele socialiste manipulează piața, realitatea vine întodeauna din urmă.
Declaratia doamnei comisar (polonez dupa nume) e facuta la "stimulii" lobby-ului industriei diesel.
Hai sa lasam masinile diesel sa ne dea cancer cu emisii de noxe falsificate de producatori, cu valori reale de 30 de ori mai mari decat cele declarate sau decat cele emise la testele standard.
Apropo, grupul Volkswagen a platit 17 miliarde de dolari despagubiri in SUA in urma Dieselgate. In Europa au platit (in Germania) 1.1 milioane de Euro!
În ultimii 20 de ani unde ai fost, când guvernele europene promovau isteria împotriva emisiilor de CO2 și tratau cu îngăduință NOx ?
La câte articole ai comentat sub nick-name-ul ăsta împotriva emisiilor de CO2, mai țiii minte? :)
Tu chiar esti credul!
In plus au trebuit sa plătească 17 miliarde despăgubiri și sa-și răscumpere mașinile diesel din SUA. Așa ca nu au putut tine oameni care sa nu aibă de lucru.
Oricum, și-au făcut-o cu mâna lor. In Europa la multe modele ale lor nici nu ai opțiunea cu motor pe benzina. Și acum lumea fuge de motoare diesel ca de Dracu dacă nu pot intra cu ele in orașe. Modele respective o sa aibă vânzări zero, deci o sa mai urmeze concedieri la VW, din moment ce lumea se va îndrepta spre alți producători care ofere modele similare cu motoare pe benzina.
Nu țin minte sa fi promovat motoarele diesel. Dacă oi fi făcut-o acum mulți, mulți ani, oi fi făcut-o bazat pe informațiile pe care le aveam la momentul respectiv. Dacă. Dar bazat pe informațiile de acum, Dieselul e mort!
Eficiența unui motor diesel e incomparabilă cu a celui pe benzină, iar consumul depinde masiv de turație și sarcină.
Iar faptul că într-un litru de motorină se află mai multă energie decât într-un litru de benizină nu poate fi schimbat nici de tine, nici de politrucii de la Paris, Berlin și Bruxellles.
Sunt pur și simplu realități tehnice și adevăruri științifice pe care niciun regim ideologic nu le poate schimba, indiferent câți cetățeni spală pe creier regimul respectiv.
O masina pe benizina EURO 3,4,5 at trebui sa fie mai poluata decat un disel EURO 6.
Sau toate normele sint doar pe hartie si atunci articolul pare sa aiba sens.
https://www.dieselnet.com/tech/cat_scr_mobile_urea_dosing.php
În Statele Unite puțin îi pasă cuiva dacă VW dă faliment. Dar ești convins că Germania poate fi la fel de indiferentă? Cine va trebuie să se ocupe de șomeri?
In america un inginer de la VW va sta 5 ani in inchisoare (federala) pentru dieselgate.
In Europa de ca nu se aplica macar chestia asta?
Sau tu crezi că mașinile pe motorină nu diferă decât prin carburant de cele pe benzină? Dacă carcasa e la fel, pe dinăuntru sunt niște diferențe. Și dacă înmulțești diferența cu numărul mașinilor vei vedea că vorbim de mii de angajați doar în Europa dedicați motorinei.
de ce dubla masura ?
În toată Transilvania, la nord de Arad și la vest de Cluj, liniile ferate sunt complet neelectrificate. Oradea, Satu-Mare, Baia-Mare etc. nu au și nu au avur niciodată linii ferate electrificate.
Nici măcar linia ferată spre aeroportul Otopeni nu e electrificată, te crezi în Germania?
Retardații de la Volkswagen (Skoda, VW, Audi) încă promovează motoarele diesel, la multe modele nu ai opțiunea cu motor de benzina.
Doar ca acum Audi a anunțat un recall voluntar la 800.000 de mașini cu motoare diesel ca sa le facă un upgrade software.
Dacă dau faliment, e din vina lor. VW are motoare pe benzina excelente (TSI) dar probabil profitul e mai mai mare la vânzare la motoare diesel.
Putem vorbi in termeni de benzina sau motorina daca aceste norme de fapt sint doar pe hartie si nu fac defapt nimic.
Co2 nu este poluant ai oxizi de sulf care dau mirosul specific si cei de azot care intra la poluare iar normele EURO tocmai de eliminarea sau reducera lor se ocupa.
Daca nomele europene EURO 5 si cele americane TIER 4 sint reale problema se poate pune intre ele sau pe versiunele lor dar nu pe tip de motor.