Un mic studiu de caz - Cum a reusit Slovacia sa atraga Jaguar Land Rover pentru o investitie de peste un miliard de euro, desi au fost o multime de probleme de rezolvat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 16 august 2017, 12:48 Economie | Auto


Jaguar-Land Rover in Slovacia
Foto: JLR
​La finalul anului viitor in Slovacia se va deschide cea mai noua uzina auto din regiune, Jaguar Land Rover (JLR) investind acolo peste un miliard de euro. Modul in care Slovacia a castigat investitia, desi la inceput parea sa nu aiba sanse, poate fi trecut intr-un manual despre cum sa actionezi exact asa cum trebuie pentru a atrage companii mari care sunt "curtate" si de alte tari. Au fost mai multe probleme, legate de ajutoarele de stat, de teren de furnizori si de forta de munca, insa tara central-europeana le-a rezolvat rand pe rand, arata un articol de pe Automotive News.

Uzina va incepe la final de 2018 sa produca modelul Land Rover Discovery la 100 km de capitala Bratislava, langa orasul Nitra. cand va ajunge la maximul de capacitate -150.000 unitati/an - si vor fi 2.800 de angajati.

Seful agentiei din investitii straine din Slovacia spune ca au fost cinci luni grele de discutii in care zeci de consultanti au avut intalniri uneori pana in ore de tarzii din noapte.

Slovacia a avut concurenti puternici: Polonia, Ungaria si Mexic, tara nord-americana ajungand "in finala" unde pana la urma a fost aleasa Slovacia. Polonia a iesit din cursa si fiindca oficialii au vorbit prea mult, iesind in presa cu declaratii exaltate dar neadevarate care i-au deranjat pe oficialii Jaguar Land Rover.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1314 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 16 august 2017, 13:05)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      1) In primul rand autostrada in judetul Timis (Miercuri, 16 august 2017, 13:52)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui

      care nu era gata la momentul investitiei ( nu e gata de fapt nici acuma ! ).
      2) Salariile. in Romania salariile sunt mai mici, (in medie), dar in judetul Timis sunt aproape tot atat de mari ca in Estul Ungariei.
      3) Romanii in acest ,,stadiu de dezvoltare" nu au bani sa cumpere Mercedes nou, adica nu exista o piata romaneasca care ar fi trebuit sa absoarba macar 10-15 % din productia uzinei.
      4) Romania nu e in Schengen, adica nu pot sa treci cu Mercedes-urile la vanzare in Bulgaria si in restul Europei de Vest, fara formalitati vamale.
      • -1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 16 august 2017, 14:31)

        [anonim] i-a raspuns lui Rahan5

        • +2 (2 voturi)    
          Cum sa consider normal ca (Miercuri, 16 august 2017, 15:38)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui

          sa se piarde aceasta investitie ?
          Daca erai ,,baiat destept", iti dadea-i seama ca, in ce am spus eu, am facut aluzia ca electoratul romanesc nu a reusit in ultimii 27 de ani sa scape de ,,comunistii" care au tot ,,bagat bete in roate" modernizarii Romaniei.
          Acum rezulatele se vad la cum fug investitorii ,tehnologizati" de Romania. Vin numai investitori care fac ,,cutii de carton si pungi cu cipsuri" + taietori de paduri.
          Ca in lumea a III -a.
          • +1 (1 vot)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 16 august 2017, 17:13)

            [anonim] i-a raspuns lui Rahan5



Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by