​Constructorii auto germani risca amenzi uriase daca se va dovedi ca au format un cartel de proportii, spune comisarul European pentru Concurenta, Margrethe Vestager. Intr-un interviu pentru Business Insider ea a spus ca nu vede mari diferente intre practicile de business ale companiilor germane si cele ale companiilor americane de tehnologie, aflate si ele in "vizorul" Comisiei.

HotNews.roFoto: Hotnews

Constructorii auto germani Volkswagen, Audi, Porsche, BMW si Daimler ar fi format inca din anii 90' un cartel, purtand numeroase discutii secrete pe foarte multe subiecte legate de productia auto, dar mai ales pe tema emisiilor poluante ale masinilor diesel, scria pe 20 iulie publicatia germana Der Spiegel.

In industria auto germana s-au constituit grupuri secrete de lucru care au discutat despre diverse tehnologii utilizate pe masini, despre costuri, despre componentieri, despre piete, despre strategii comerciale si despre moduri de diminuare a emisiilor masinilor diesel, sustinea publicatia.

Comisarul Margrethe Vestager spune ca aceste companii risca amenzi uriase daca ancheta va dovedi ca a existat un cartel. Insa ea adauga ca este mult prea devreme sa vorbim despre sa nctiuni si decizii.

Ar fi existat 60 de grupuri din care au facut parte aproximativ 200 de angajati de la aceste companii auto, discutand despre dezvoltare vehicule, frane, motoare diesel si pe benzina, ambreiaj, sisteme de transmisie, dar si sisteme de tratament a emisiilor poluante.

Mai mult, din 2006 companiile ar fi discutat si despre furnizorii lor si despre preturile la care achizitionau diversele componente.

Sursa: Reuters