ANALIZA Romanii, rablele si masinile noi – Cateva cifre care descriu o situatie deloc simpla
Piata auto romaneasca s-a schimbat enorm fata de acum zece ani. In 2007 masinile noi reprezentau 72% din totalul inmatricuarilor, iar cele vechi, doar 28%, iar anul acesta estimarile arata ca masinile noi vor avea 17% din total si SH-urile, 83%. Daca in 2011 erau inscrise in circulatie sub 100.000 de masini SH, anul acesta se va trece de 500.000, iar din 2014 si pana in prezent au intrat in tara peste 1,1 milioane de masini SH.
Anul acesta este cu totul special din cauza eliminarii timbrului de mediu. In primele luni ale anului au fost inmatriculate aproape 400.000 de masini SH, raportul noi: SH fiind de 1:4.
Efectele eliminarii timbrului de mediu s-au vazut clar la ponderea masinilor mai vechi de 10 ani inscrise in circulatie. Daca anul trecut acestea au reprezentat 45% din totalul inmatricularilor, anul acesta au depasit 60%, semn ca multi romani au profitat si au adus masini vechi, dar ieftine, din Occident. Cifrele arata clar acest lucru: in februarie, prima luna de dupa disparitie taxei auto, 67% dintre masinile inmatriculate erau mai vechi de 10 ani, iar in martie ponderea a fost de 66%.
Citeste articolul complet pe 0-100.ro

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat
1. Scoti timbrul de mediu sa intre multe masini vechi in tara. Stii ca asa se va intampla. Dupa ce intra cateva sute de mii de masini, pui o taxa si gata, ai sute de mii de fraie... aaa... soferi responsabili care-si platesc taxa de mediu
2. Scoti timbrul de mediu sa dai bine pentru votanti, apoi iti dai seama ca nu e bine, faci o noua taxa. Va fi urat pentru votanti dar tot timpul va fi o scuza de partea ta: "nu stiu domnule cat de mare e taxa, n-am masina. Cred ca e doar o fluctuatie de pret"
Cred ca mai bine ne-am gandi nu la o teorie a conspiratiei din partea UE ci mai degraba la o teorie a incompetentiei sau smecheriei de la noi...
Dupa ce ne-au varat pe gat obligativitatea cauciucurilor de iarna fara ca cineva sa cracneasca, urmeaza (parca vad) ITP anual pentru masinile mai vechi, si eventual o noua taxa de "mediu". Fingers crossed.
Piata auto reala din Romania este asta de anul asta si nu cea din 2007, care era supusa restrictiilor si a entuziasmului cresterii continue a veniturilor care s-a dovedit dupa numai un an ca era fortat.
Asta isi permit romanii, masini SH de peste 10 ani in covarsitoare majoritate. Astea sunt veniturile. asta e nivelul.
Si asta in conditiile in care, tipic balcanic, sunt foarte multi care se sparg in figuri cumparandu-si masini cu mult peste posibilitatile lor.
Trebuie sa luam tara asa cum e, nu sa ne ascundem dupa deget.
E aglomeratie in tara?
Nu e vina oamenilor ca infrastructura e la pamant. Nu poti sa limitezi cumpararea de masini SH doar pentru ca clasa politica nu isi face treaba.
E aglomeratie in oras?
Pune taxe de acces in centru, marcheaza si taxeaza toate locurile de parcare disponibile si impiedica prin contraventii parcarea in alte locuri. Si nu in ultimul rand investeste in transportul in comun.
Nu trebuie sa inventam nimic,. Suntem atat de in urma ca nu trebuie decat sa luam ce au incercat si testat ceilalti. daca functioneaza peste tot o sa mearga si la noi.
- avem venituri mici
- trasport in comun prost si scump
Ca sa mergi in vacanta, dintr-un oras in altul ai nevoie de masina, trenul e incet si scump, sunt ceva transportatori dar doar pe principalele rute, oricum dureaza (autostrada s-a spaguit)
De avion nu vorbim ca e la pret European.
Concluzie, ai nevoie de masina si-ti ei ce-ti permiti, cine nu-si doreste masina noua?
Un logan ~ 8.000 Euro (incepand de la ...) asta la un salar mediue de 1200Ron (250 Euro) este 32 de salarii. romanesti, in europa salarul e de 2500 euro deci 3,2 salarii
Faceti masini de 800 euro si o sa vedeti ca tot romanul o sa vrea masina noua.
M-am saturat de masini pe trotuare, pe trecerile de pietoni, pe spatiile verzi, si in principiu oriunde e un mic spatiu liber, m-am saturat sa inhalez, eu si copiii mei, tone de noxe in Bucuresti.
"cifrele arata ca Romania este cu 40% sub media UE la capitolul numar de masini inmatriculate raportat la numarul de locuitori. Daca ar fi sa egalam media UE, parcul auto national ar trebui sa ajunga la 9 milioane de masini, fata de sase milioane in prezent"
In primul rand care este sursa acestor cifre? Apoi, sa vedem structura populatiei, pe grupe de varsta, si dispersia in teritoriu, comparativ cu tarile comparate?
Pentru ca nu stiu unde s-ar mai putea adauga, fizic, atatea milioane de masini in orasele mari, pe cat sustine autorul. Ni le punem in cap?
Eu cred ca ceva nu se leaga, orasele civilizate din vest pe care le-am vazut cu ochii mei nu au atatea masini, ci, transport in comun civilizat. Deci, ce este cu aceste date?
Am citit multe comentarii unele (majoritatea) sunt din partea producatorilor... la fel ca si aceste stiri... tot de ei sunt comandate.
Poate ar trebui sa ne punem cateva intrebari?
1. Cati romani isi pot permite o masina noua?
2. O masina noua o iei cu 10000 de euro... de cele mai multe ori in leasing ca... nu ai bani... si asta te imprutui pe 5 ani. In 5 ani ajungi sa dai pe o masina de 10000... 20000 de euro (comisioane, asigurari, dobanzi, revizii...etc) toate obligatorii. Iar dupa 5 ani masina ta de 20000 nu valoreaza nici macar 10000. Merita?
3. Oare avem noi infrastructura de transport incat sa poti spune... Da frate ma duc cu trenu pana la Timisoara si ajung in 8 ore... hai 10?
4. Cati delari auto ai producatorilor vand si masini SH?
5. Care producator vestic de auto imi poate garanta mie ca masina lui, care nu e fabricata in Romania, este fabricata la standardele vestice? Exemplu... o masina frantuzeasca vanduta in Romania nu are aceeasi calitate ca cele vandute in Germania (oricum nu prea le cumpara nemtii de bune ce sunt) sau ca cele din Franta.
Am mai citit aici pe hotnews pe un anume individ care sustinea ca cine da dreptul celor cu masini mai vechi sa circule .. ca el nu vrea sa respire aerul poluat de ei.
Pai amice... hai sa mergem din casa in casa si cine arde lemne sau are soba care polueaza sa le inchidem sobele si sa ii lasam sa moara de frig ca sa respiri tu un aer mai curat.
Sunt de accord ca masinile polueaza. Si eu vreau sa respir un aer mai curat dar solutia nu este sa calci in picioare pe cei saraci.
Nu numai masinile vechi sh polueaza. Nu e zi sa nu vad in trafic trecand pe langa mine cate o masina noua urmata de un nor de fum negru. Pe aia nu ii taxam ca sunt masini pana in 10 ani si alea nu au cum sa polueze.
Sunt impotriva masinilor care sunt urmate de nori de fum si ale celor care se destrama mergand.
Asta nu inseamna ca toate masinile SH sunt asa.
Daca gandim ca toate masinile SH sunt niste gunoaie... pai atunci meritam sa ni se spuna ca in Romania traiesc doar tigani.
Cand am aderat la UE am acceptat libera circulatie a marfurilor. Acum... cu taxe, suprataxe si etc... o ingradim.
Haideti sa vedem si ce alte produse SH vin din restul europei si sa le suprataxam si pe alea...
La ce economie avem.. industrie... ne putem permite sa spunem pa la UE.