Guvernul a completat joi OUG 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule. Noile prevederi vin in sprijinul persoanelor indreptatite sa li se restituie sumele achitate catre Fondul pentru mediu, dar care se afla in imposibilitatea de a anexa dovada platii acestora, in copie sau original. In cazul in care contribuabilul nu anexeaza documentul doveditor al platii, ANAF va verifica existenta acestui document in baza de date.

De asemenea, va fi reglementata si corectata situatia in care o persoana sa fi platit taxa, dar sa nu fi inmatriculat autovehiculul respectiv, drept pentru care sa nu poata atasa la cererea de rambursare a taxei copii ale cartii autovehiculului si certificatului de inmatriculare. In acest caz, cererea de restituire va fi insotita de documentul de plata, in original, care confirma plata taxei neutilizate, document care are inscrisa mentiunea "taxa neutilizata" si care este semnat si stampilat de catre persoana desemnata din cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculari Vehicule.

Totodata, prin Ordonanta de Urgenta adoptata joi, se coreleaza unele prevederi in instituirea termenului de 120 de zile pentru restituirea sumelor stabilite de instante prin hotarari judecatoresti.

Sumele stabilite prin hotararile judecatoresti se restituie astfel:

  • taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, se restituie in termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2018;
  • timbrul de mediu se restituie de organele emitente ale acestora in termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 septembrie 2018.