In Polonia va fi construita cea mai mare fabrica europeana de baterii pentru masini electrice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 12 octombrie 2017, 19:05 Economie | Auto


Un sediu al LG
Foto: Wikimedia Commons
​O divizie e LG va construi langa orasul polonez Wroclaw cea mai mare fabrica europeana de baterii pentru masini electrice, o unitate in care va investi 1,6 miliarde dolari, scrie Reuters. Europa duce mare lipsa de unitati de productie pentru baterii, fiind dependenta de importurile din China si Coreea de Sud.

LG Chem vrea sa ajunga sa produca 100.000 de baterii anual la unitatea poloneza unde vor fi 2.500 de angajati si unde productia ar putea incepe in 2018. Fabrica este bine plasata, la sub 200 km de granita cu Germania, tara in care cel mai mare producator auto, Volkswagen, a anuntat ca vrea sa investeasca 20 miliarde euro pentru "electrificarea" gamei.

In cadrul fabricii va exista si un centru de cercetare si dezvoltare unde vor fi 400 de angajati. Clientii unitatii vor fi mari producatori auto. In ultimii sase ani pretul mediu de productie a bateriilor pentru masini electrice a scazut puternic, insa in medie o baterie costa 5.000-7.000 euro/masina.

Aceste costuri fac ca masinile electrice sa fie scumpe fata de media pietei, mai ales ca majoritatea modelelor au autonomie de sub 200 km.

In aceste conditii nu este de mirare ca masinile pur-electrice au reprezentat doar 0,2% din totalul masinilor noi vandute in 2016 in Europa.

In Europa lucreaza aproximativ cinci milioane de oameni in fabricile de componente auto si temerea industriei este ca trecerea la masini electrice va reduce cu cateva sute de mii numarul de angajati. Masinile electrice au mai putine componente si o parte dintre sistemele care exista la masinile diesel si pe benzina nu se vor mai regasi in masinile pur-electrice si deci nu va mai fi nevoie de productia anumitor piese.

Va fi insa nevoie de productia de baterii, iar aici Europa sta foarte rau, in timp ce China, Coreea de Sud si Japonia stau foarte bine.

Tranzitia catre masini electrice trebuie sa fie in asa fel gandita incat sa nu oferim un dar nedorit chinezilor, avertiza recent Roberto Vavassori, presedintele Asociatiei Europene a Producatorilor de Componente Auto. El spunea ca, spre deosebire de Asia, Europa nu sta deloc bine la productia de baterii, dar nici la cea de senzori si microprocesoare, componente care se vor regasi din plin in masinile conectate ale viitorului si, mai tarziu, in cele autonome






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2424 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    Ei fac parte din grupul de la Visegrád... (Joi, 12 octombrie 2017, 19:28)

    Nyk1 [utilizator]

    ...Noi nu.

    Ei luptă pentru interesele lor, noi nu.
    • 0 (0 voturi)    
      .. (Vineri, 13 octombrie 2017, 11:02)

      albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      slab, dle postac, puteai sa te stradui mai tare

      explicatia e ca ei au infrastuctura si noi nu avem ( bine avem PSD lin schimb )
      • 0 (0 voturi)    
        Nicidecum (Vineri, 13 octombrie 2017, 13:02)

        Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui albastru de Romania

        Explicatia e ca Polonia are poloniu, doh, vor face baterii atomice, radioactive. //joke


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by