
Majorarea salariului minim brut pe economie, în 2018, de la 1450 lei la 1900 de lei va face și mai piperate amenzile de circulație pentru că valoarea punctul de amendă se calculează în funcție de salariul minim. Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, a declarat joi ca salariul minim pe economie se va majora de la 1.450 la 1.900 de lei, incepand cu 1 ianuarie 2018.
- Vezi in documentul atasat o selectie cu 60 de exemple de contraventii si la ce valori ar putea ajunge amenzile
Potrivit legislaţiei rutiere, un punct de amendă - care este diferit de punctul de penalizare - pentru încălcarea regulilor de circulaţie reprezintă 10% din valoarea salariului minim. Din februarie 2017, cand guvernul a decis ultima majorare a salariului minim brut, la 1450 de lei, valoarea punctului de amendă a crescut la 145 de lei.
De la 1 ianuarie 2018, după noul salariu minim brut, punctul de amendă va fi 190 de lei. Codul rutier grupează sancțiunile, aproape 170 la număr, în
patru clase (aplicabile persoanelor fizice și o a cincea
aplicabilă persoanelor juridice), pentru care amenzile, după majorarea de salariu anunțată, ar putea fi:
Valoare punct amenda 2018 |
|
| 190 |
|
|
|
|
|
|
Clasa de sancțiune | Pct. min. | Pct. max. | Val. min. | Val. Max. |
Clasa I | 2 | 3 | 380 | 570 |
Clasa II | 4 | 5 | 760 | 950 |
Clasa III | 6 | 8 | 1140 | 1520 |
Clasa IV | 9 | 20 | 1710 | 3800 |
Clasa V (pers. juridice) | 21 | 100 | 3990 | 19000 |
multumim psd
cum sa avem noi amenzile in line cu Europa
noi tre sa fim mult mai breji
(asta nu inseamna ca sint impotriva faptului sa avem amenzi) dar pentru o idee la subiect Germania la salariul de minim 3 ori mai mare daca nu mai bine are valorile la amenzi de aprox 45% din valoarea maxima de la noi si ....sint fixe.
asta e ai depasit viteza platesti
da la noi ......nu ....sa ti ia si un rand de piele.
macar ca eu le as spune de unde sa mi ia un rand da mai bine ma abtin
http://www.speedingeurope.com/
Caz concret, lipsea semnul de intrare in localitate, dar exista cel de iesire, politistii au plasat radarul la 100 m de locul unde lipsea semnul. Sa vezi cate amenzi s-au dat, masini oprite una dupa alta, iar politistii spuneau razand, nu va convine n-aveti decat sa contestati la tribunalul din orasul X, la cateva sute de kilometri de unde stai. Din ce am auzit, alta smecherie e ca inregistreaza viteza, in timp ce masina cu radarul, in miscare, ia o curba, politistul misca in timpul curbei manual radarul cu mana de mai multe ori, incercand sa-l pointeze spre cei care apar dupa curba. Politistii stiu ca radarul nu poate extrage o viteza, in timp ce radarul e in curba(trebuie sa extraga o viteza din 2 viteze, tinand cont si de rotatia volanului masinii in care se afla), si ca miscarea radarului in timpul masurarii de catre operator afecteaza masurarea, dar folosesc aceasta metoda cu soferii din judete indepartate, pentru ca nu pot contesta.
Acum cu amenzi mai mari ca in Germania, poate ca lumea va contesta totusi.
Degeaba maresti amenda daca sansa sa o primesti este de 0,1 %. Nu cuatumul amenzilor o sa descurajeze haiducia la volan, ci probabilitatea sa iei amenda. Chit ca amenda e de 50 de lei, daca o iei in fiecare zi sau chiar de mai multe ori in aceasi zi daca politia nu ar mai dormi in masinile de patrula, sa vezi ce se civilizeaza bizonul.
Acum cateva zile am vazutun bizon care a ignorat refugiul de tramvai si a luat-o prin stanga lui, a depasit pe contrasens tramvaiul care statea in statie si de pe conntrasens venea o masina de politie, n-au vazut nimic, nu le-a pasat. Marfa, nu ?
Rezultatul se vede, campioni in Europa la numarul de morti in accidente rutiere.