MAN, divizia de vehicule comerciale a grupului Volkswagen, anticipeaza ca autobuzele sale electrice, care vor fi lansate pe piata in 2019, vor costa in jur de 500.000 de euro, de aproximativ 2,5 ori mai mult fata de cele cu motoare conventionale, diferenta urmand sa se estompeze abia peste cativa ani, relateaza news.ro care citeaza Boomberg.

Directorul general al MAN, Joachim Drees, a declarat ca pretul arata problemele cu care se confrunta producatorii de vehicule, primariile si furnizorii de infrastructura, care trebuie sa tina sub control cheltuielile, pe fondul presiunilor de a adopta modele cu emisii zero pentru reducerea poluarii.

Compania anticipeaza ca pretul autobuzelor electrice va ajunge la nivelul celor cu motoare conventionale pe benzina in 2023, a afirmat Drees ala Munchen, unde se afla sediul central al MAN.

"Autobuzul electric va fi mult mai scump. Dar bateriile au o a doua viata si scaderea rapida a preturilor acestora va contribui la compensarea acestui fapt, alaturi de economiile facute in cazul carburantilor si al intretinerii", a spus seful MAN.

Spre deosebire de producatorii de autoturisme, constructorii de vehicule comerciale au intarziat lansarea modelelor electrice, pentru ca acestea trebuie sa suporta o incarcatura mai grea si au nevoie de baterii mai mari, care ocupa un spatiu mare si maresc costurile.

Gama larga de vehicule si numarul relativ mic de vehicule vandute fac dificila trecerea la versiunile electrice.

Totusi, adoptarea noii tehnologii s-a accelerat, primariile iau masuri pentru reducerea poluarii si apar si producatori concurenti, cum este Tesla.

"Pana in 2025, nu ma astept ca primariile sa mai cumpere autobuze care nu sunt electrice", a spus Drees.

Daimler, proprietarul marcilor Mercedes-Benz si Freightliner, a prezentat in octombrie un vehicul electric de tonaj greu, cu cateva saptamani inainte ca Tesla sa introduca la randul sau un model propriu de camion electric.

"Am dori sa avem autobuze electrice cat mai curand posibil si cat mai multe posibil", a declarat viceprimarul orasului Munchen, Josef Schmid. Pentru primaria din Munchen, trecerea la autobuzele electrice inseamna inlocuirea unei flote de 460 de vehicule.

Pentru adoptarea noii tehnologii si imbunatatirea profitabilitatii, MAN investeste 400 de milioane de euro anual, intr-o perioada de cinci ani care se va incheia in 2020, la fabricile sale de vehicule comerciale din trei state din Uniunea Europeana, precum si in Rusia, Africa de Sus, India si Turcia. Aproximativ 500 de milioane de euro vor fi investite in sisteme de motoare electrice.

Masurile fac parte dintr-un plan de imbunatatire a marjelor la diviziile producatoare de camioane, autobuze si microbuze comerciale ale Volkswagen, care includ MAN si Scania, pentru a concura mai bine Daimler si Volvo.