​Statul marocan a anuntat semnarea a 26 de conventii cu companii producatoare de componente auto, promisiunile fiind ca acestea vor investi in total 1,2 miliarde euro si vor crea peste 11.500 de locuri de munca directe, scrie AFP. In Maroc, la Tanger, se afla cea mai mare uzina auto din Africa, unde sunt produse si masini Dacia, iar in 2019 se va deschide si uzina Peugeot-Citroen. Sambata, constructorul chinez BYD a anuntat ca ar vrea sa construiasca o uzina de masini electrice, langa Tanger.

In uzina Renault din TangerFoto: Hotnews

La palatul regal din Casablanca, in prezenta suveranului Mohamed al VI-lea, s-au semnat conventii de investitii cu producatori de componente auto, cei mai multi urmand sa produca pentru Renault si pentru PSA, dar si pentru alte companii.

Marocul are 34 de milioane de locuitori si vrea sa devina o super-forta in industria auto, obiectivul fiind sa fie produse in 2020 peste un milion de vehicule. Productia Renault se va apropia anul acesta de 400.000 vehicule la cele doua uzine,

Companiile care vor deschide uzine de componete sunt din Franta, Spania, Japonia si SUA, iar AFP noteaza ca Renault a semnat sase acorduri, iar PSA, 13. Compania Valeo a semnat cinci acorduri, iar alte doua sunt din domeniul cablajelor.

Renault are, la Tanger o uzina care a ajuns sa aiba 7.000 de angajati si unde s-a investit peste un miliard de euro. PSA va deschide in 2019 o uzina unde va produce 90.000 masini/an, iar in portul Tanger se investeste masiv, pentru a intra in top 20 cele mai mari din lume.

In 2003 regele Mohamed VI a anuntat un plan urias de industrializare si modernizare a regiunii din jurul orasului Tanger care este ajutat si de o pozitie geografica extraordinara, fiind la doar 15 km de Spania si foarte aproape de Gibraltar, un punct cheie al navigatiei globale, cu 100.000 de nave ce trec in acea zona in fiecare an.

Planul de opt miliarde euro si-a propus sa industrializeze zona din jurul Tanger-ului si mai ales sa creeze zeci de mii de locuri de munca. Autoritatile au construit rapid zeci de kilometri de autostrada, zeci de kilometri de cale ferata si au anuntat investitii uriase in port, creand si cateva zone comerciale libere de taxe.