Gigantul Didi Chuxing, care in 2016 a preluat business-ul Uber din China, a semnat un parteneriat cu 12 producatori auto pentru a crea o platforma prin care sa poata fi oferite servicii de ride-sharing, mai ales cu masini electrice. Miscarea este o dovada ca interesele industriei auto si cele ale companiilor de tehnologie converg si se dezvolta un nou model de afaceri.

BeijingFoto: publicdomainpictures.net

Protocolul a fost incheiat cu companii precum Kia, Nissan, Ford si Mitsubishi, dar si cu marci chineze precum Geely sau BYD.

Didi spune ca va fi un sistem de partajare auto in care vor fi prezente masini de la aceste 12 marci. Industria auto se asteapta ca vanzarile catre persoane fizice sa scada din cauza aparitiei unor servicii stil Uber, iar pentru a-si mentine vanzarile pe plus, parteneriatele cu companii precum Didi sunt de baza.

Didi colaboreaza in prezent cu 5.000-6.000 de dealeri din China care dau spre folosinta masini soferilor arondati la Didi. Compania chineza a mai spus ca va colabora cu companiile auto si pentru proiectare de vehicule cat mai potrivite pentru servicii de car sharing, masini unde sa nu conteze atat de mult viteza, ci siguranta, eficienta si confortul.

Modelul de business se schimba. Companiile auto vindeau produse, masinile, insa tot mai adesea se va vorbi despre servicii, masinile urmand a fi folosite tot mai mult pentru astfel de servicii de partajare.

Didi, care domina piata chineza de aplicatii de tip ride-hailing, a anuntat ca vrea sa creeze o retea de incarcare pentru masini electrice si ca ar vrea sa aiba pe platforma un milion de masini electrice in 2020.

Surse: Reuters, Financial Times