Fiat-Chrysler ar putea scoate diesel-urile din oferta sa de vehicule pentru pasageri, pe fondul scaderii cotei de piata a acestui tip de combustibil in Europa, dar si fiindca vor fi tot mai ridicate costurile cu dezvoltarea de motoare care sa respecte reguli tot mai stringente de mediu, scrie Financial Times. Estimarile din industrie arata ca vor creste cu 20% costurile de dezvoltare pentru motoarele diesel pentru ca acestea sa respecte noile norme europoene de mediu.

Jeep CompassFoto: Jeep

Fiat-Chrysler detine marcile Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati, Alfa Romeo si Fiat. Financial Times scrie ca diesel-urile vor fi pastrate in gama de vehicule comerciale, dar nu si la autoturisme. Compania nu a comentat informatiile.

Vanzarile masinilor diesel sunt in declin pe plan european de la final de 2015, cand a izbucnit scandalul VW. De atunci, mai multe tari au anuntat masuri impotriva acestor tipuri de masini, iar vanzarile au scazut cu 8% anul trecut, diesel-urile avand o cota de 43% pe piata europeana a masinilor noi.

Interesant este ca FCA a fost singurul mare grup auto din Europa la care vanzarile de diesel au crescut anul trecut, iar asta pentru ca peste jumatate din vanzari au fost in Italia, tara unde nu s-au anuntat masuri atat de dure la adresa masinilor pe motorina.