O inalta instanta germana a decis ca orasele pot interzice diesel-urile vechi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 27 februarie 2018, 14:10 Economie | Auto


Cea mai inalta instanta administrativa germana, in Leipzig, a decis ca marile orase germane au dreptul de a interzice diesel-urile vechi, decizia putand sa afecteze 12-15 milioane de masini. Hotararea poate deschide calea aplicarii unor interdictii in mai multe orase germana, iar masurile impotriva diesel-urilor sunt foarte controversate. Scandalul Volkswagen a afectat grav imaginea masinilor diesel si ponderea acestora in totalul pietei masinilor noi in Germania a scazut in doi ani de la peste jumatate, la o treime.

Decizia Curtii Administrative Federale din Leipzig se refera direct la orasele Stuttgart si Düsseldorf care au posibilitatea de a aplica restrictii, insa decizia trimite un semnal puternic la nivel national unde zeci de orase depasesc limitele autorizate la capitolul emisii poluante.

De cand s-a declansat scandalul Volkswagen diesel-urile sunt in declin si in tot mai multe orase autoritatile vor sa interzica masinile diesel mai vechi. Exemple celebre sunt metropole precum Paris, Madrid, Mexico City si Atena, dar un capitol important al controversei se petrece in Germania.

Un grup de protectia mediului a dat in judecata autoritatile din Stuttgart si Duesseldorf pentru nivelul foarte mare de particule poluante din aer, iar instante locale au solicitat ca masinile diesel poluante sa fie interzise in orase cel putin in zilele in care nivelul de poluare este foarte ridicat.

Land-urile germane au facut insa apel impotriva acestor hotarari, iar acum cea mai inalta instanta administrativa federala s-a pronuntat asupra legalitatii hotararilor.

Grupurile de mediu spun ca emisiile sunt mult peste limitele UE in 90 de orase germane si ca totul este din cauza masinilor diesel.

Autoritatile germane au ajuns la un acord cu marii producatori auto, acestia obligandu-se sa modifice soft-ul de management al motorului pentru ca emisiile sa scada.

Intelegerea a fost criticata si asociatiile pentru protectia mediului spun ca solutia trebuie sa fie una hardware, astfel incat sistemul de evacuare sa fie puternic modificat, iar emisiile sa fie la orice masina diesel la nivelul unui model Euro 5 sau Euro 6.

Problema este insa ca modificarile mecanice sofisticate costa mult, dupa unele calcule chiar si 3.000 de euro/masina, iar constructorii nu sunt dornici sa le suporte.

In plus, o astfel de masura va nemultumi proprietarii masinilor diesel nu doar fiindca li se va limita libertatea de a intra in alte zone, ci si pentru ca valoarea reziduala a masinii va scadea puternic.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3780 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    Dacă nu interzic urgent și în orașele mari din Rom (Marţi, 27 februarie 2018, 14:18)

    nick24 [utilizator]

    România, toate vor fi aduse la preț redus la noi.
    Deja avem peste limitele admisibile poluării în București și alte orașe.
  • 0 (20 voturi)    
    periculoasa decizia (Marţi, 27 februarie 2018, 14:34)

    Razvan_M [utilizator]

    Daca Europa a ajuns sa fie condusa prin reguli create de Puterea Judecatoreasca, fara nicio responsabilitate politica, avem o mare problema. Este o slabiciune a sistemului, speculata deja de ONG-uri ce dispun de finante in cantitati enorme si au avantajul unor scopuri clare (ce sunt insa contrare vointei majoritatii cetatenilor).
    Este si mai periculos ca asemenea litigii devin precedente ce pot fi utilizate la nivel european, dupa care devin obligatorii la nivelul tuturor tarilor din UE.
    • +4 (6 voturi)    
      un citat (Marţi, 27 februarie 2018, 15:55)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Am sa-ti citez din ultima carte a lui Nassim Nicholas Taleb - Skin in the Game: Hidden Asymmetries in Daily Life: " Minorities, not majorities, run the world. The world is not run by consensus but by stubborn minorities imposing their tastes and ethics on others."
      • +3 (5 voturi)    
        intrebarea este: isi asuma aceia consecintele? (Marţi, 27 februarie 2018, 17:36)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Daimler deja a avertizat ca o interzicere a motoarelor Diesel (care au aparut tot ca urmare a unor masuri politice - de reducere a consumului de carburant) ar putea duce la o criza in lantul de productie si la export de locuri de munca in China.

        Mai mult, masinile electrice polueaza mai mult decat ne-am imagina la prima vedere - hinturi: pamanturile rare se extrag cu un pret ecologic urias; energia electrica se produce din arderea carbunelui, petrolului, gazului si din centrale atomice. Avantajul major (pe care-l vedem acum) este ca poluarea este mutata din orasele dezvoltate la periferie sau in China/India/Africa....
    • +3 (9 voturi)    
      Diesel (Marţi, 27 februarie 2018, 16:10)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Poate că e aberant că s-a ajuns ca instanțe judecătorești să interzică niște mașini. Dar de ce s-a ajuns până aici ? Nu cumva municipalitățile afectate de niveluri mari de poluare cu micro-particule ar fi trebuit să ia niște măsuri administrative uzând de autoritatea pe care o au ? Și mergând și mai sus pe firul apei: nu ar fi fost mai normal ca politicile publice europene să nu fi împins artificial invadarea masivă a pieței autoturismelor personale de către o tehnologie de motorizare gândită pentru vapoare, locomotive și camioane ? Și asta sub pretextul înălțător, dar teribil de stupid, al luptei contra „încălzirii globale” ?

      Adică ne îngrijorăm de cele 0,ceva grade în plus pe care le-ar aduce emisiile de codoi de la benzină (sau nu !), așa că aducem în loc motorina, care dă afară mai puțin codoi, dar ne omoară cu zile prin micro-particule. Și când ne prindem ce tâmpenie am făcut și ce monstru am creat, luăm în sfârșit niște măsuri - cam aiurea dpdv al statului de drept, și foarte pompieristice, dar din păcate necesare (ca majoritatea intervențiilor pompierilor).

      Așa că eu m-aș oftica într-adevăr pe oengiștii de mediu, dar nu pentru că luptă cu autoturismele Diesel, ci pentru că, din cauza tâmpeniei lor masive și / sau a motivațiilor ideologice, am ajuns să avem așa ceva pe stradă.
      • +3 (3 voturi)    
        efectele nu sunt neaparat simetrice (Marţi, 27 februarie 2018, 17:39)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        Destabilizarea unei industrii cu impact mare in locuri de munca poate avea efecte dezastruoase. Trebuie tinut cont si de faptul ca majoritatea materiilor prime necesare producerii de baterii electrice se afla in China/Asia si Africa.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu neapărat (Joi, 1 martie 2018, 13:40)

          Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          N-am zis să înlocuim dieselul cu mașini electrice. Chestia cu mașinile electrice e deocamdată o simplă hipstereală, care nu are șanse economice în absența unor tehnologii eficiente. Nemaivorbind de subiectul materiilor prime pentru baterii, de care pe bună dreptate amintiți, și care generează probleme economice, geostrategice și ecologice (chiar grave).

          Soluția simplă și la îndemână este înlocuirea motoarelor diesel cu arhicunoscutele motoare pe benzină. Nimeni nu rămâne fără job.

          E drept, vor fi ceva ecologiști nefericiți, de vreme ce emisiile de codoi vor ceva mai mari în cazul benzinei, dar chestia asta mi se pare mai puțin importantă chiar și decât culoarea cu care vrea Primăria să vopsească coșurile de gunoi.
  • -4 (6 voturi)    
    e bine (Marţi, 27 februarie 2018, 15:21)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    prabusirea se accelereaza. Sa vedem ce cred nemtii de rind despre imbecilitatea asta.
  • -2 (8 voturi)    
    Asa si cine plateste masinile noi ? (Marţi, 27 februarie 2018, 15:25)

    Idealistu [utilizator]

    Decizie judecatoreasca care nu face referire la modul de aplicare este pur si simplu o tampenie !
    Sunt proprietari de vehicole care nu pot sa-si inlocuiasca vehiculele disel, pur si simplu. Este o decizie aberanta. UE creaza niste reglementari de mediu care nu pot transpuse in viata, pentru ca sunt utopice si nesustenabile financiar.
    • +1 (9 voturi)    
      O doamne... (Marţi, 27 februarie 2018, 16:04)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Prima frază a ta e o tâmpenie. Decizia judecătorească nu are nici o legătură cu normele de aplicare. Dacă un judecător condamnă pe cineva la închisoare, nu spune și unde e închisoarea, câți deținuți sunt în camere, câți gardieni stau la ușă și la câte mese zilnice are dreptul deținutul. Nu-l privește asta pe judecător.

      Și dacă nu mai pot merge cu mașina în centrul orașului, trebuie neapărat să-și vândă mașina? Decizia nu interzice circulația cu mașini diesel (sic), ci doar dă dreptul autorităților locale de a interzice acest lucru. Poți în continuare să mergi cu mașina pe autostradă cât vrei tu. Vrei să intri într-un oraș: lași mașina poluantă la intrare.

      Utopice? Mai ții minte că la noi era un oraș care avea taxă de intrare? Că așa a vrut primarul? Nesustenabile financiar? Dar bolile de plămâni cauzate de NOXe sunt sustenabile financiar? Procesele pierdute de autoritățile locale pentru că sunt date în judecată de cetățenii acelor comunități sunt sustenabile?

      Ca să-ți fac o paralelă: fumatul în spații publice închise. Unde se vrea, se poate.
  • +4 (6 voturi)    
    Or sa "exporte" ceea ce rejecteaza... (Marţi, 27 februarie 2018, 15:46)

    Olyx [utilizator]

    in Romania...Bizonul roman, fan WW "pe motorina" cu minim 400.000 km REALI la bord ( sau 50.000 km , virtuali !!! ) va fi super incantat sa plateasca maxim 2000 euro pe una...
    • +2 (2 voturi)    
      Nu cred! Cu schimbarea primarului cel târziu (Marţi, 27 februarie 2018, 18:03)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      la următoarele alegeri, Bucureștiul va interzice în centru mașinile diesel.
      Sunt multe orașe în Europa, care deja interzic euro1-4, prin centru, măcar o duminică ecologicâ pe lună.

      Aparatele cu care se măsoară poluarea spun adevărul, nu ce vrea unul sau altul.
  • +1 (3 voturi)    
    Poluare (Miercuri, 28 februarie 2018, 9:23)

    Misulescu [utilizator]

    Cred ca nu vedem padurea din cauza copacilor !
    Bun, Dieselul polueaza cu anumite particule mai rare la motoarele pe benzina !? DAR motoarele mari, 180-250 CP si peste, nu consuma mai multa benzina si implicit si polueaza mai mult cu aceleasi particole din motorina ?
    Asa ca trebuie interzise si masinile pe BENZINA cu motoare de peste 200 CP ! Acestea polueaza la fel ca in Diesel de 120-130CP !
    Dar toate particolele din toate anvelopele uzate nu polueaza ? Etc etc etc
    Sa socotim, sa cercetam mai departe si apoi sa taiem ! Hei - rup -ul a fost in communism .
    • 0 (0 voturi)    
      Ba mai mult... (Joi, 1 martie 2018, 13:46)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Misulescu

      Cred că putem împinge și mai departe justa dvs. argumentație:
      - dar chimicalele din alimente nu ne ucid și ele ?
      - dar Roșia Montană ?
      - dar praful de pe șantiere ?
      - dar copiii care mor de foame în Africa ?
      - dar balenele ?
      - dar pacea în lume ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version