Studiu PwC: In 2030 jumatate dintre masini vor fi electrice si 40% din distanțele parcurse ar putea fi realizate în vehicule autonome

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 7 martie 2018, 15:33 Economie | Auto


-
Foto: Jaguar
Un studiu al PwC arata ca piata auto va suferi cele mai mari schimbari din istoria sa in urmatorii 15 ani sub impactul masinilor electrice, al celor autonome si al serviciilor de ride-sharing. Ca rezultat al noilor concepte de "sharing", parcul auto al Europei ar putea sa scada de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule si de la 270 de milioane la 212 milioane in Statele Unite. In schimb, China este asteptata sa-si dezvolte parcul auto si sa atinga 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cat are in prezent.

Conform studiului Cele cinci dimensiuni ale transformarii industriei auto, realizat de PwC, piata auto va suferi schimbari radicale pana in anul 2030.
Pana in 2030, unul din trei kilometri parcursi va fi in regim "shared"

De o importanta speciala in aceasta situatie va fi cresterea conceptelor de "low-cost sharing" previzionate de PwC.

"Intr-o foarte scurta perioada de timp, condusul propriei masini va deveni tot mai putin practicat, in vreme ce vom asista la dezvoltarea unor concepte de mobilitate urbana de tip <<low-cost sharing>. Acest nou concept de mobilitate va fi stimulat si de extinderea aglomerarilor urbane si de incapacitatea retelelor publice de transport de a tine pasul cu ritmul acestei extinderi", este de parere Daniel Anghel, Partener, Lider al Echipei de Servicii pentru Sectorul Automotive din cadrul PwC Romania.

Studiul PwC estimeaza faptul ca pana in anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri va fi fost parcurs printr-o forma sau alta de "sharing".
Masinile electrice si cele autonome vor accelera schimbarea.

Aceasta schimbare catre "ride-sharing" este strans legata de doua mega-tendinte ale pietei auto: popularizarea autovehiculelor electrice si avansul foarte puternic al dezvoltarii masinilor autonome. In scenariul PwC, pana in 2030, 55% din totalul de masini noi ar putea fi electrice, in timp ce motoarele conventionale, cu combustie interna, vor iesi, incet-incet de pe piata. 

Aceste evolutii ale pietei auto sunt prevazute sa se petreaca, in mare parte, in paralel in Europa si Statele Unite. In China, pe de alta parte, adoptarea mobilitatii autonome si a celei in regim ¬ride share¬ se va petrece mult mai rapid, comparat cu tarile din Vest. Acest lucru ar putea face din China principala tara pentru transformarea industriei auto.

Diferitele concepte, dezvoltari si inovatii ale industriei se vor antrena una pe cealalta in crearea de noi modele de utilizare a masinilor viitorului. De exemplu, masinile electrice sunt considerate a fi mai robuste comparativ cu cele care au motoare cu ardere interna, datorita sistemului de propulsie mai simplu. Acest lucru s-ar putea traduce intr-un avantaj semnificativ pentru conceptul de <ride-shareing>.

"Pe de alta parte, masinile autonome, indiferent de tipul de propulsie, au sanse mari sa devina un fel de <taxiuri robot> atunci cand cele doua concepte sunt aduse impreuna. In alta ordine de idei, daca analizam dezvoltarea masinilor electrice prin prisma retelelor inteligente de transport de electricitate, acestea vor putea fi capabile sa accepte curentul nefolosit de aceste automobile odata ajunse la destinatie si nu vor mai fi folosite o perioada de timp", este de parere Daniel Anghel, Liderul Diviziei Auto din cadrul PwC Romania.

Traficul auto se va schimba dramatic


Combinarea diverselor mega tendinte va insemna de fapt schimbarea dramatica a modelului de trafic auto. Cum din ce in ce mai multi oameni se indreapta catre ¬car-sharing¬ este foarte posibil ca pana in 2030 sa fie mult mai putini proprietari de autoturisme. Cu toate acestea, in acelasi timp traficul la nivel individual se va dezvolta masiv. Distantele parcurse in interes personal, la nivelul Europei, ar putea creste cu 23% pana in 2030 si vor atinge 5,88 miliarde de kilometri. Predictiile intrevad o crestere de 24% in Statele Unite ale Americii si 183% in China.

Pe langa cresterea populatiei, unul dintre motivele pentru aceste evolutii este ca, pe viitor, masinile autonome vor fi folosite de oamenii care astazi, din diferite motive, nu pot sofa. Un alt factor pentru aceste cresteri este faptul ca dezvoltarea masinilor complet autonome va genera asa-zisele "calatorii de transfer", pentru ca "taxiurile robot" vor trebui sa mearga din punctul A in punctul B pentru a prelua pasageri.
¬Soselele vor fi mai aglomerate, dar aglomerarea va forta un marcaj mai bun al drumurilor care vor facilita condusul autonom care este un mod de utilizare mult mai eficient al cailor de rulare. Pe de alta parte, conectivitatea ridicata va ajuta la o mai buna eficientizare a traficului individual¬, spune Kenneth Spiteri, Assurance Services Leader, Pwc Romania
In consecinta, studiul PwC descrie a patra mega tendinta ca fiind ¬conectivitatea¬, pe langa celelalte, "autoturismele electrice", "condusul autonom" si ¬ride-sharing".

Cu 33% mai multe inmatriculari pana in 2024. Dar in beneficiul cui?

Ce inseamna aceasta tendinta pentru producatori auto si furnizorii de componente? Scenariul PwC ia in calcul o crestere anuala cu o treime a inmatricularilor de masini noi in Europa care va aduce un surplus de peste 24 de milioane de masini pe strazi pana in 2030, aceasta fiind singura modalitate de a compensa uzura masinilor in urma utilizarii lor in concepte de ¬car-sharing¬.

Pentru Statele Unite ale Americii, un alt studiu al PwC, Autofacts, prevede o crestere de 20% a vanzarilor de masini noi, aproximativ 22 de milioane, pana in 2030. Pentru China, se asteapta o crestere de 35%, pana la 35 de milioane de unitati vandute in  2030.

Aceste volume vor solicita investitii suplimentare in dezvoltarea de noi facilitati de productie din partea producatorilor si furnizorilor - pentru concepte noi care sa fie construite pe platforme modulare capabile sa reduca costurile de productie. 

Din cauza presiunilor pe care le vor exercita operatorii de flote auto, producatorii auto si furnizorii de sub-ansamble care deja se vor confrunta cu marje scazute de profit, vor trebui sa investeasca in facilitati de productie pentru a satisface noile tendinte, precum electro-mobilitatea.

Concomitent, noii competitori din industria de tehnologie vor dori sa profite de oportunitatea de a intra pe aceasta piata. Un alt studiu al diviziei de consultanta a PwC, Strategy&, estimeaza ca profiturile jucatorilor conventionali, raportate la piata globala a industriei, ar putea sa scada de la 85%, cat sunt in prezent, la aproape 50% pana in 2030.


Citeste mai multe despre   


















1008 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    pwc tocatori (Miercuri, 7 martie 2018, 15:46)

    mmmircea [utilizator]

    de frunza la caini. Toata ziua vin pe la companii cu sarut-mana, poate le mai scapa cineva vreun os.
  • +2 (4 voturi)    
    studiul... (Miercuri, 7 martie 2018, 16:02)

    lambda [utilizator]

    Oare studiul tine cont de faptul ca productia anuala de automobile e undeva pe la 100M (90 acum, dar analiza e pt 30 ani), iar rezervele de Lithiu (47M tone) ajung doar pt 30-40 ani (la o productie de 100% electrice)?
    Sigur... se vor identifica si alt tip de acumulatori, alte surse de energie... dar de aici si pana la a arunca 50% masini electrice in 15 ani e cale lunga.
    • +2 (4 voturi)    
      Reciclare (Miercuri, 7 martie 2018, 16:51)

      teo4ro [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      Lithiul se poate recicla! Singurul motiv pentru care nu se recicleaza in prezent e ca pretul lithiului proaspat extras e de 5 ori mai mic decat costul reciclarii...
    • +1 (3 voturi)    
      Chiar daca (Miercuri, 7 martie 2018, 17:27)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      Stocarea energiei electrice nu presupune neaparat acumulatoare/condensatoare. Chiar dupa ce tehnologiile in domeniu vor evolua. S-ar putea sa renuntam la ele la un moment dat. De ce?

      S-ar putea ca cea mai performanta metoda de stocare a energiei electrice sa se dovedeasca a fi hidrocarburile sintetice. In acest caz, circuitul natural al carbonului (dioxidului de carbon) in natuira se inteteste, datorita activitatiii omenesti, dar nu afecteaza concentratia dioxidului de carbon in atmosfera. Intrucat aceasta concentratie este afectata numai de carbonul suplimentar adus din depozitele subterane. Iar ceea ce se recircula nu afecteaza concentratia globala medie.
  • +1 (1 vot)    
    conceptul de car sharing exista de cand lumea (Miercuri, 7 martie 2018, 16:51)

    Andrei453530 [utilizator]

    Oamenii intai au facut sharing la carutele trase de boi, apoi trenurile, autobuzele, taxiurile, etc.

    Prin diminuarea numarului de masini personale, in viitor vom reveni la conceptul arhaic, si nicidecum inovator, de "car sharing".
  • +2 (2 voturi)    
    Benzinare (Miercuri, 7 martie 2018, 17:18)

    Melinte [utilizator]

    Benzinaru e la putere,mai dureaza minim 20 ani pana renuntam la ele,iar atunci facem conversie la masina actuala la motor electric
    • +2 (4 voturi)    
      Nici vorba (Miercuri, 7 martie 2018, 17:59)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Melinte

      20-30 de ani dupa aparitia pe piata a automobilelor, au fost necesari pentru renuntarea la cai. In perioada 1910-1930.

      Energia regenerabila nu are nevoie de mai mult de 10 ani. Industria s-a maturizat deja, toata lumea stie, cunoaste despre ce e vorba. Peste 10 ani, hidrocarburile naturale vor ocupa sub 10% din piata globala de energie.

      Poate automobilele nu vor fi electrice. Dar sigur nu vor folosi hidrocarburi naturale. Ci sintetice, foarte ieftine. Sigur mai ieftine decat apa potabila.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version