Registrul Auto Român a verificat din punct de vedere tehnic în trafic, pe parcursul anului trecut, 71.750 de vehicule la nivelul întregii țări. La jumătate dintre acestea inspectorii RAR au constatat diferite neconformități, de natură tehnică sau legate de acte și la 3.600 dintre ele problemele au fost extrem de grave.

Controale RARFoto: Registrul Auto Roman

Cele mai multe probleme au fost constatate la:

  • instalația electrică de iluminare și semnalizare (31,54%)
  • punți, jante și anvelope (14,38%) 
  • șasiu și elemente ale șasiului (10,35%).

Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 3,59% dintre vehiculele și în 1,73% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcție. În urma măsurătorilor efectuate s-a stabilit depășirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 3.612 autovehicule.

Inspectorii RAR au depistat în trafic și vehicule cu probleme mai grave la sistemele de frânare, direcție sau la punți, jante, anvelope și mecanismul de suspensie. Astfel, în cazul a 3.675 vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

În urma controalelor mixte desfășurate de Registrul Auto Român și Poliția Rutieră au fost aplicate 25.307 sancțiuni, au fost reținute 539 de permise de conducere și au fost retrase 19.320 de certificate de înmatriculare.

Din cauza problemelor tehnice grave constatate, 131 de vehicule au fost imobilizate și 64 de inspecții tehnice periodice au fost anulate. În situațiile în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR.

Directorul General al Registrului Auto Român, George-Adrian Dincă, menționează că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR – Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.