Uzina Renault din Tanger ar putea depăși în acest an uzina de la Mioveni, ținta de producție fiind de 330.000 de unități

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 4 aprilie 2018, 15:22 Economie | Auto


Masini Dacia la Tanger
Foto: Hotnews
Estimările Renault sunt că în acest an vor fi produse la Tanger 330.000 de automobile Dacia și Renault, cu 10% mai multe decât anul trecut, scrie AFP. Dacia a produs la Mioveni 313.000 de unități anul trecut și, dacă nu va avea loc o creștere spectaculoasă, 2018 va fi primul an în care Tanger afișează cifre mai mari decât Mioveniul. La Tanger numărul de angajați a ajuns la 8.600, iar jumătate dintre componentele utilizate sunt produse local, ținta fiind ca ponderea să ajungă la 65% în 2023. La Tanger sunt produse modelele Lodgy, Dokker, Dokker Van, Sandero și Sandero Stepway. atât sub brandul Dacia, cât și Renault.

Zilnic ies de pe poarta fabricii 1.200 de mașini care ajung cu trenul în 40 de minute în portul Tanger care este modernizat și mărit printr-un program de multe miliarde de euro. Mașinile produse la Tanger sunt exportate în 74 de țări.

Producția totală a celor două uzine din Maroc a fost de 376.284 unități anul trecut, dintre care 300.000 au fost produse la Tanger, iar 76.000 la Casablanca. La Tanger producția a crescut cu 17.000 de unități, iar la Casablanca cu 26.000 mașini, față de 2016.

Cum stă „scorul” Tanger vs. Mioveni? În 2016 la Mioveni s-au produs cu peste 40.000 mai multe mașini, în timp ce în 2017 avansul s-a redus la 13.000 unități.

Marocul este una dintre cele mai mari piețe de vânzări pentru Dacia, cu cele aproape 50.000 de unități, fiind pe locul șase în topul țărilor după numărul de mașini vândute.

Statul marocan a anunțat în decembrie 2017 semnarea a 26 de convenții cu companii producătoare de componente auto, promisiunile fiind că acestea vor investi în total 1,2 miliarde euro și vor crea peste 11.500 de locuri de muncă directe.

În 2003 regele Mohamed VI a anunțat un plan uriaș de industrializare și modernizare a regiunii din jurul orașului Tanger, care este ajutat și de o poziție geografică extraordinară, fiind la doar 15 km de Spania și foarte aproape de Gibraltar, un punct cheie al navigației globale, cu 100.000 de nave care trec în acea zonă în fiecare an.

Planul de opt miliarde euro și-a propus să industrializeze zona din jurul Tanger-ului și mai ales să creeze zeci de mii de locuri de muncă. Autoritățile au construit rapid zeci de kilometri de autostradă, zeci de kilometri de cale ferată și au anunțat investiții uriașe în port, creând și câteva zone comerciale libere de taxe.

Cum a evoluat uzina Dacia de la Mioveni
    2017: 313.883 unități
    2016: 320.457 unități
    2015: 339.204 unități
    2014: 338.593 unități
    2013: 342.620 unități
    2012: 307.150 unități

Citește și: Cum a ajuns portul marocan Tanger un punct important pentru transportul de marfuri dintre Africa si Europa


Citeste mai multe despre   


















1937 vizualizari

  • +21 (21 voturi)    
    Mai are rost... (Miercuri, 4 aprilie 2018, 15:31)

    therealpaulie [utilizator]

    jignim tarile africane daca spunem ca PSD-ul transforma Romania in tara africana. Auziti:
    "Planul de opt miliarde euro și-a propus să industrializeze zona din jurul Tanger-ului și mai ales să creeze zeci de mii de locuri de muncă. Autoritățile au construit rapid zeci de kilometri de autostradă, zeci de kilometri de cale ferată și au anunțat investiții uriașe în port, creând și câteva zone comerciale libere de taxe."

    Si la noi viteza medie de deplasare a marfurilor pe calea ferata e de 15 km/h...
  • +17 (17 voturi)    
    normal (Miercuri, 4 aprilie 2018, 15:33)

    bogdan1477 [utilizator]

    Au autostrazi, au salarii mai mici, pretentii mai putine, sunt la o aruncatura de bats de Spania. Singurul dezavantaj e ca nu-s fabricate un UE. Dar se pare ca asta conteaza din ce in ce mai putin. Si uite asha, in citiva ani vom ajunge ca 80-90% din productia de dacii sa se faca in Maroc, India, Rusia, etc.
    • +5 (5 voturi)    
      Plus (Miercuri, 4 aprilie 2018, 17:11)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      (1) fiscalitate stabilă si previzibile
      (2) fortă de munca (f. de munca din Ro pleaca incotro vede cu ochii)
      (3) Justitia nu apara hotia, ca in Ro
      (4) legile nu se schimba de la o zi la alta
      etc,
  • +2 (2 voturi)    
    Investiții (Miercuri, 4 aprilie 2018, 16:24)

    Celbland [utilizator]

    După cum se vede, PSD investește banii românilor în Brazilia, Madagascar, Costa Rica, ... dar și în Maroc.

    Doar că în Maroc nu investește bani direct, ci îi susține prin subminarea fabricilor de la noi aflate în concurență cu marocanii.
  • +3 (3 voturi)    
    lasa... (Miercuri, 4 aprilie 2018, 16:27)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    ca la noi primul bocet este despre "salarii si pensii", de parca alea ar pica din cer si nu dintr-un plan de investitii national. Dragnea ar face bine sa se arunce in Belina sau chiar in Dunare. Productia Dacia nu s-a schimbat cu nimic din 2012, practic din perioada cand am fost preluati de PSD. Ce e drept, trebuie sa multumim si poporului roman care a ramas speriat de Boc si s-a decis sa voteze psd pana la nemurire.
  • +2 (2 voturi)    
    Tangerul + Casablanca !! (Miercuri, 4 aprilie 2018, 19:22)

    Plagarus [utilizator]

    Amandoua in 2017 au livrat 376.000 buc in 74 de tari.
    Din Tanger au plecat spre Franța, Spania și Italia, iar din Casablanca spteTurcia, Franța și Egipt.
    Un vapor încărcat cu maşini ajunge din Maroc în Europa în aproximativ o oră, traversând strâmtoarea Gibraltar.
    Au deja zeci de kilometri de autostradă, zeci de kilometri de cale ferată,investiții uriașe în port, creând și câteva zone comerciale libere de taxe.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă