CE notează că drumurile din UE sunt cele mai sigure din lume, findcă au murit 49 de oameni la un milion de locuitori, în timp ce media mondială este de 174 de decese/milion de locuitori.

În UE, România stă cel mai rău; 98 de morți/milion de locuitori, în timp ce Bulgaria are 96, Croația are 80 și alte patru țări au o medie de peste 60 de decese/milion de locuitori: Polonia, Grecia, Lituania și Letonia. România și Bulgaria au fost singurele țări UE unde raportul indica peste 80, în timp ce în 2010 șapte țări erau în această situație.
Cel mai bine stau Suedia (25) și Marea Britanie (27). Merită menționate și alte patru state: Olanda, Danemarca, Irlanda și Estonia (indicele fiind între 31 și 36).
Ținta UE este ca numărul de decese să se înjumătățească în 2020, față de 2010, dar pare foarte greu de atins fiindcă ar însemna ca la final de deceniu numărul de morți să fie mai mic de 16.000.
Din 2010 și până acum numărul de decese în accidente rutiere a scăzut cu 20% la nivelul UE, cele mai mari progrese fiind în Grecia (-41%) și în Estonia (-39%).
Proasta natie (tinand cont de numarul de plusuri care le-ai luat)!
Apoi scoala de soferi ar trebui sa fie mult mai lunga! Nu ar trebui sa conduca decat cei care au Bacu-ul luat!.A conduce o masina este o problema de inteligenta, atentie , decizie! Cine sa aiba calitatile astea? Aia de nu au trecut nici macar 8 clase?
20 de ore de condus nu sunt suficiente ca sa ai carnet, cel putin in Bucuresti. Vad soferi profesionisti cu numere de OT, GR, TL , CO ,CJ, BV etc. care sunt pur si smplu depasiti de dificultatea traficului din Bucuresti. Eu nu i-am injurat sau claxonat, pe multi i-am indrumat ce sa faca, cand mergi pe 4 benzi, caci asa ceva nu se vede din pacate decat in Bucuresti.Suntem o tara inapoiata in drumuri, in cultura si civilizatie, nu prea avem ce aniversa la 100 de ani de la marea unire!
eu zic ca tine mai mult de bun simt si de respectul pentru cei din jurul tau..care scade dramatic cu trecerea timpului oricum..
in rest ai dreptate..drumurile sunt jalnice..dar foarte foarte rar cauza accidentelor.. ma refer oficial..oficial totul e perfect , infrastructura e perfecta da' suntem noi,toti,vitezomani si violenti,prosti de ''dam in gropi'' cica..
" soferi profesionisti cu numere de OT, GR, TL , CO ,CJ, BV etc. care sunt pur si smplu depasiti de dificultatea traficului din Bucuresti. " ce judet e CO? soferii aia nu-s depasiti de dificultatea treaficului ci de gradul de nesimtire din traficul din bucuresti si de ignorarea totala a regulilor de circulatia.
"cand mergi pe 4 benzi, caci asa ceva nu se vede din pacate decat in Bucuresti" :)) exact, la bucuresti s-a pus coada la cireasa si s-au inventat strazi cu 4 benzi :))
pe de alta parte, majoritatea accidentelor mortale, care sunt subiectul acestui articol, se intampla in afara oraselor mari, pe drumuri nationale fara separator de sensuri sau in comune unde nu exista trotuare sau ilumnat public si oamenii sunt nevoiti sa imparta soseaua cu soferii.
Nu dati vina pe drumuri , asta este adevarul , noi Romanii suntem foarte colerici chiar si atunci cand nu avem dreptate. Va spun cu mana pe inima soferi asa mai prosti ca la noi nu vezi nicaieri in UE. Prin Germania si Anglia e o placere sa sofezi aici la noi ........ nu mai zic ca mai rau ma enervez
Nu stiu cat numara parcul auto romanesc in 1989, dar nu cred ca aerau mai mult de 500.000 de masini.
Asta arata ca romanii evolueaza, in timp ce politicienii tin pe loc tara sau chiar mai rau!
Daca intr-o tara europeana, cu posibilitati imense de finantare a infrastructurii, ministerul se lauda cu 23 de km dati in folosinta in 2017, despre ce vorbim?!
Nimeni din toti postacii nu arata cu degetul catre bizonii cu mania vitezei / condusului agresiv si politia rutiera care isi ia salariul degeaba.
In zilele cand dau mai multe amenzi e stire senzationala in ziare si la tv.
Voi da un singur exemplu - In Grecia insulara drumurile sunt teribile. Cu toate astea cred ca se merge mai bine ca aici - eu unul nu am vazut nici macar o singura depasire aiurea, sau alte mitocanii in trafic.
Asta in timp ce in Ro mi-e mereu teama sa nu ma ma intalnesc cu un manelist conducand un cazan de BMW din 2002 pe sens interzis.
Si distrugerea continua, in Master Planul pentru transporturi se prevede - fara argumente! - reducerea in continuare a caii ferate.
E foarte rentabil sa se distruga un sistem (ehei, ce afaceri cu terenuri, fier vechi, utilaje se pot face) si apoi sa se reinventeze apa calda. Alte afaceri cu fonduri, mii de proiecte de fezabilitate, decrete pt terenuri ce trebuie cumparate de stat la suprapret...
Ca Bac-ul nu mai e de mult vreo sperietoare de examen.
Apoi avem nevoie de impunerea legii.
Cea mai simpla si eficienta masura, dovedita in tarile dezvoltate sunt radarele fixe si camerele fixe, pe baza carora sa se poata da direct amenzi, fara sa se mai deplaseze un echipaj de politie.
La noi insa politicienii si bugetarii smecheri (in frunte cu politistii atat in timpul liber, cat si in timpul serviciului) sunt printre campionii la incalcarea legilor circulatiei si nimeni dintre ei nu vrea asa ceva in Romania.
Apoi avem nevoie de rigoare din partea politistilor in trafic. In tarile civilizate, cum te-a prins te-a ars si nimeni nu are tupeul sa se ia la cearta cu politistul. De la parcare neregulamentara si vorbit la mobil pana la conducere cu viteza excesiva sau baut /drogat.
La noi majoritatea soferilor se plang ca ii vaneaza cu radare ascunse, dar niciunul nu se gandeste ca daca sa circula cu viteza legala si n-ar avea cum sa fie vanati.
-lipsa de experienta (carnet luat pe pile)
-vehicule in stare tehnica precara
-viteza excesiva - combinatie mortala cu infrastructura proasta si lipsa de experienta
-tupeul, nesimtirea, smecheria
-neaplicarea legii
cum spunea Isus Cristos sa traiesti fiece zi ca pe ultma din viata ta
io am luat o piatra sidefie de jos de langa piciorul meu stang la indemnul fostului conducator al Romaniei
ce era langa foc si avea barba mare mai mare ca a mea amu
si el a disparut subit caci in 1985 se inecase voit in Somes dupa ce fusese dat afar din apartament ca nu platise datoriile la intretinere
si or cazut bombele atomice peste Pata insititut de fizica si peste academia militara
si Artemis o fost violata de un sergent de armata si s-o sinucis in acelasi an
si o sa cer despagubiri Turciei si Americii 2 cvadrilioane dolari azi
In Anglia, daca esti incepator, in primii doi ani daca faci 6 puncte penalizare pierzi permisul si te duci din nou la examen.