Spre finalul săptămânii este foarte posibil ca Volkswagen Group să aibă un nou șef, presa scriind pe larg despre faptul că Matthias Muller va fi înlocuit de Herbert Diess, cel care acum este șef pentru marca Volkswagen. Deși Muller a reușit să preîntâmpine o cădere a vânzărilor, el nu a avut succes în a reforma compania. Mulți au spus în toamna lui 2015, când scandalul Dieselgate a izbucnit, că Volkswagen poate fi reformată doar de un CEO venit din afara companiei.

Matthias MullerFoto: Porsche

New York Times scrie că, spre final de săptămână, Muller va fi schimbat de la conducerea grupului care vinde anual peste 10 milioane de vehicule, dar care plătește scump pentru scandalul păcălirii testelor de emisii, totul urmând să o coste peste 25 de miliarde de dolari.

Sursele spun că Muller va fi înlocuit de unul dintre directorii de bază ai grupului, Herbert Diess, care a venit la Volkskwagen în iulie 2015, de la BMW. Diess a promovat în acești ani un program amplu de lansare a unui mare număr de modele electrice, mai ales că grupul german era în urmă la acest capitol.

Muller lucrează de 40 de ani în grupul VW și a colaborat îmdeaproape cu oameni care știau de strategia grupului pentru păcălirea testelor de emisii. El a negat însă că a aflat despre ce se întâmplase, dar multă lume nu-l crede. Muller este considerat de mulți ca fiind un om din sistem și este învinuit că nu a reușit să schimbe cultura grupului care a făcut posibil un scandal atât de mare.

Matthias Muller s-a născut în 1953 în Karl Marx Stadt (din 1990 Chemnitz, în fosta RDG) și a absolvit facultatea în Ingolstadt, orașul mărcii Audi, făcându-și ucenicia la această companie, ca sculer-matrițer.

A studiat cibernetica la Universitatea de Științe Aplicate din Munchen și din 1978 lucrează la Audi, unde din 1984 a lucrat la departamentul IT ca șef al diviziei de Analize Sisteme, iar din 1993 a lucrat la planificare produs. S-a ocupat mai întăi de lansarea lui Audi A3 și apoi a devenit director general de produs la Audi.

Din 2003 a gestionat gama de produse Audi și Lamborghini, iar din 2007 s-a mutat la Wolfsburg unde s-a ocupat de toate proiectele de mașini ale Volkswagen AG. În octombrie 2010 a fost numit CEO la Porsche.