Bosch spune că a găsit o soluție tehnică ce va face ca mașinile diesel să scape de interdicțiile impuse de tot mai multe orașe. Șeful companiei: Diesel-ul are viitor
Bosch spune că a găsit o soluție pentru a reduce drastic, la un nivel de zece ori mai mic decât limitele pentru 2020, a emisiilor de oxizi de azot, cele care sunt responsabile pentru apariția de boli respiratorii în zonele cu multe mașini.
„Cu această nouă tehnologie de evacuare interdicțiile de circulație în marile orașe nu vor mai fi o problemă. De ce? Pentru că acum avem tehnologia care ne perimite să rezolvăm problema oxizilor de azot din traficul rutier”, spune Volkmar Denner, CEO al Bosch
Sistemul numit de Bosch „active thermal management„ ține mereu la temperatura optimă o componentă de bază a sistemului de evacuare: sistemul ERG de recirculare a gazelor.
Tehnologia ar putea ajunge în doi ani pe piață. Bosch nu dă numele clienților săi, însă Volkswagen și Mercedes se numără printre cei mai importanți.
Bosch este una dintre cele mai mari companii auto din lume, dar și ea a fost investigată pentru un posibil rol în scandalul Dieselgate. Grupul a negat orice implicare.
Sursa: Automotivr News

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
"Au scos v2.0 de soft?" - hahaha
(pt. cine nu e la curent, soft-ul VW de pacalire a testelor de noxe se pare ca a fost dezvoltat de Bosch...)
Dar ia incearca tu sa modifici un soft (compilat) pentru a executa actiuni complexe fara sa ai acces la surse sau sa sti arhitectura si logica sa. Soft care ruleaza pe o masina care merge cu pana la 200 km/h si orice improvizatie netestata si nevalidata poate eventual produce pierderi de vieti omenesti. Pentru ca pana la validare, cand validatorul isi face raportul in care certifica ca totul a fost proiectat SIL4, inclusiv toate softurile de pe masina, ca safety manager-ul are un raport complet si bine documentat despre tot procesul, acel model/versiune nu iese de pe poarta fabricii sau nici nu intra in productie.
Nu aveau cum sa o faca fara Bosch... softul a venit de la ei, altfel ar fi trebuit sa faca o analiza interna a modificarilor aduse de inginerii VW si cu siguranta ca nici nu si-ar fi batut capul cu asa ceva, le-ar fi spus sa trimita modificarile la Bosch sa le valideze ei si raportul lor ar fi fost considerat suficient. Deci Bosch ar fi stiut.
Si sa puna o alta versiune decat cea trimisa de Bosch fara sa afle nimeni iar nu ar fi mers pt. ca in dosarul de validare sunt prinse documentele privind raportul de testare Bosch, versiunea trimisa etc.
Am lucrat in domeniu, cu firme germane, si sunt atat de tipicari si precisi incat uneori te scot din minti, dar la final trebuie sa recunosti ca in momentul in care iti pun dosarul in brate ai certitudinea ca aia e. Totul a fost luat in calcul in limita omenescului posibil si totul e documentat la virgula.
Oricum eu am mare incredere in ce spun ei acolo .Maxima .
Nu neg, e foarte bun pt cine are de mutat de pe loc mase mari: remorca, rulota, masina peste 2 tone jume, etc
In schimb motoarele pe benzina cu turbina au ajuns la cifre destul de apropiate in ce priveste cuplul de cele diesel de aceeasi capacitate.
Probabil cu benzina nu mai exista paine de mancat sau nu s-au amortizat inca investitiile in diesel.
Chiar as fi curios sa inteleg care este viitorul dieselui, care sunt punctele forte si de ce nu putem exista fara motoare diesel la masinile sub 3 tone.
p.s. La o durata de utilizare de 5 ani, un motor diesel si unul pe benzina au costuri asemanatoare, ce castigi la diesel prin consum redus platesti la mentenanta si invers la benzina.
Ca sa nu iti mai spun ca dieselul consuma mult mai putin decat “economicul” de 1l, ceea ce se traduce in mai putin CO2 in atmosfera.
Nu zic ca exemplul meu este universal, ci doar ca nu e chiar cum prezinta unii.
CO nu.
De aceea, cu toate ca benzina produce mai mult CO2 decat diesel-ul, benzina este mai ecologica. Ai nevoie doar de spatii verzi.
Numai idiotii de la noi au pus pragul pt. Rabla in functie de CO2, pentru a te forta sa iti iei motoare pe benzina mici sau motoare diesel. Ceea ce nu are nicio logica. De altfel, daca te uiti la normele EURO, o sa vezi ca CO2 nici nu apare in acestea. Doar NOx si CO. Pentru ca CO2 nu este un gaz problematic, decat daca defrisam ca nebunii si nu impadurim la loc. Dar aici nu e vina motorului ci a oamenilor.