Bosch spune că a găsit o soluție tehnică ce va face ca mașinile diesel să scape de interdicțiile impuse de tot mai multe orașe. Șeful companiei: Diesel-ul are viitor

de Vlad Barză     HotNews.ro
Joi, 26 aprilie 2018, 11:39 Economie | Auto


Teste Bosch
Foto: Bosch
​Grupul german Bosch spune că inginerii săi au găsit o soluție tehnică ce va face ca emisiile de oxizi de azot ale mașinilor diesel să fie mult sub cele mai dure limite. Șeful companiei spune că soluția va fi una salvatoare pentru mașinile diesel și că acestea vor scăpa de numărul tot mai mare de interdicții care vor apărea. Tehnologia ar putea ajunge peste doi ani în piață.

Bosch spune că a găsit o soluție pentru a reduce drastic, la un nivel de zece ori mai mic decât limitele pentru 2020, a emisiilor de oxizi de azot, cele care sunt responsabile pentru apariția de boli respiratorii în zonele cu multe mașini.

„Cu această nouă tehnologie de evacuare interdicțiile de circulație în marile orașe nu vor mai fi o problemă. De ce? Pentru că acum avem tehnologia care ne perimite să rezolvăm problema oxizilor de azot din traficul rutier”, spune Volkmar Denner, CEO al Bosch

Sistemul numit de Bosch „active thermal management„ ține mereu la temperatura optimă o componentă de bază a sistemului de evacuare: sistemul ERG de recirculare a gazelor.

Tehnologia ar putea ajunge în doi ani pe piață. Bosch nu dă numele clienților săi, însă Volkswagen și Mercedes se numără printre cei mai importanți.

Bosch este una dintre cele mai mari companii auto din lume, dar și ea a fost investigată pentru un posibil rol în scandalul Dieselgate. Grupul a negat orice implicare.

Sursa: Automotivr News






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6984 vizualizari

  • +5 (23 voturi)    
    Foarte tare !!!! (Joi, 26 aprilie 2018, 12:09)

    tearoftime [utilizator]

    sorry dar nu ma pot abtine sa nu intreb:

    "Au scos v2.0 de soft?" - hahaha

    (pt. cine nu e la curent, soft-ul VW de pacalire a testelor de noxe se pare ca a fost dezvoltat de Bosch...)
    • +5 (9 voturi)    
      corectie (Joi, 26 aprilie 2018, 14:45)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

      Pentru cine nu e la curent softul Bosch NU pacalea noxele, insa o versiune modificata de WV reusea acest lucru... atat.
      • +2 (2 voturi)    
        da si nu (Vineri, 27 aprilie 2018, 8:26)

        tearoftime [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        faptul ca nu s-a demonstat clar ca Bosch-ul i-a ajutat sa rescrie softul e una.
        Dar ia incearca tu sa modifici un soft (compilat) pentru a executa actiuni complexe fara sa ai acces la surse sau sa sti arhitectura si logica sa. Soft care ruleaza pe o masina care merge cu pana la 200 km/h si orice improvizatie netestata si nevalidata poate eventual produce pierderi de vieti omenesti. Pentru ca pana la validare, cand validatorul isi face raportul in care certifica ca totul a fost proiectat SIL4, inclusiv toate softurile de pe masina, ca safety manager-ul are un raport complet si bine documentat despre tot procesul, acel model/versiune nu iese de pe poarta fabricii sau nici nu intra in productie.
        Nu aveau cum sa o faca fara Bosch... softul a venit de la ei, altfel ar fi trebuit sa faca o analiza interna a modificarilor aduse de inginerii VW si cu siguranta ca nici nu si-ar fi batut capul cu asa ceva, le-ar fi spus sa trimita modificarile la Bosch sa le valideze ei si raportul lor ar fi fost considerat suficient. Deci Bosch ar fi stiut.
        Si sa puna o alta versiune decat cea trimisa de Bosch fara sa afle nimeni iar nu ar fi mers pt. ca in dosarul de validare sunt prinse documentele privind raportul de testare Bosch, versiunea trimisa etc.
        Am lucrat in domeniu, cu firme germane, si sunt atat de tipicari si precisi incat uneori te scot din minti, dar la final trebuie sa recunosti ca in momentul in care iti pun dosarul in brate ai certitudinea ca aia e. Totul a fost luat in calcul in limita omenescului posibil si totul e documentat la virgula.
  • +5 (11 voturi)    
    chm (Joi, 26 aprilie 2018, 12:13)

    Jesuis.PasCharlie [utilizator]

    sa speram ca aceasta solutie nu este una software .
    Oricum eu am mare incredere in ce spun ei acolo .Maxima .
  • -7 (27 voturi)    
    perfect (Joi, 26 aprilie 2018, 12:15)

    mmmircea [utilizator]

    in curand UE va re-descoperi ce curat si bun este dieselul. Pana la urma placa luptei contra-poluarii e doar o placa, in spatele ei fiind un business profitabil, sustinut pe spinarea cetatenului de rand, care e in mod voit intoxicat cu tot felul de aberatii.
    • +3 (15 voturi)    
      Ești invidios. (Joi, 26 aprilie 2018, 13:23)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Că sunt și oameni deștepți pe lumea asta.
    • +3 (5 voturi)    
      haha (Joi, 26 aprilie 2018, 17:46)

      chillbill [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      da, si ADEVARUL il au fix producatorii de masini diesel si companiile de prelucrare a petrolului, nu? ca business-ul de petrol si auto nu e deloc profitabil.
  • +3 (3 voturi)    
    Partial rezolvat (Joi, 26 aprilie 2018, 15:04)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Pacatul cel mai mare al Diesel-ului sunt emisiile de micro/nano-particule extrem de daunatoare. Noxele (oxizii de azot) sunt pe locul 2
  • 0 (10 voturi)    
    bosch abureste (Joi, 26 aprilie 2018, 16:48)

    Soricelu [utilizator]

    cum au facut-o si pana acum. trage de timp. nu vor rezolva nimic 'desteptii' astia. imi e sila de toti nemtii care incearca sa jecmaneasca lumea intreaga. motorina asta imputita polueaza de 20 de ori mai mult ca benzina. si va rog sa-i dati amaratei din poza un scaun, se chinuie pe genunchi cu laptopul ala din care nu intelege nimic. it makes me sick...
  • +2 (8 voturi)    
    Nu reusesc sa inteleg (Joi, 26 aprilie 2018, 17:24)

    Stefan85 [utilizator]

    de ce se cramponeaza Bosch si prin ei producatorii de automobile in principal din Europa in a sustine motorul diesel.

    Nu neg, e foarte bun pt cine are de mutat de pe loc mase mari: remorca, rulota, masina peste 2 tone jume, etc

    In schimb motoarele pe benzina cu turbina au ajuns la cifre destul de apropiate in ce priveste cuplul de cele diesel de aceeasi capacitate.

    Probabil cu benzina nu mai exista paine de mancat sau nu s-au amortizat inca investitiile in diesel.

    Chiar as fi curios sa inteleg care este viitorul dieselui, care sunt punctele forte si de ce nu putem exista fara motoare diesel la masinile sub 3 tone.

    p.s. La o durata de utilizare de 5 ani, un motor diesel si unul pe benzina au costuri asemanatoare, ce castigi la diesel prin consum redus platesti la mentenanta si invers la benzina.
    • -1 (5 voturi)    
      hmm (Joi, 26 aprilie 2018, 20:21)

      cvi [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Hai sa iti dau un exemplu personal: bag zilnic in garaj un diesel de 2.2l, euro 6. Intru cu spatele, deci noxele intra primele, daca accepti exprimarea. Pot inchide usa garajului imediat, fara sa se simta un miros deranjant. Nu acelasi lucru il pot face cu un motor 1.0, benzina, euro 5, arhipremiat in ultimii ani. E nevoie de aprox. un minut ca sa dispara(nu de tot) mirosul de noxe.
      Ca sa nu iti mai spun ca dieselul consuma mult mai putin decat “economicul” de 1l, ceea ce se traduce in mai putin CO2 in atmosfera.
      Nu zic ca exemplul meu este universal, ci doar ca nu e chiar cum prezinta unii.
      • +3 (3 voturi)    
        CO2 vs CO (Vineri, 27 aprilie 2018, 8:32)

        tearoftime [utilizator] i-a raspuns lui cvi

        CO2 e absorbit de plante si transformat in O2.
        CO nu.
        De aceea, cu toate ca benzina produce mai mult CO2 decat diesel-ul, benzina este mai ecologica. Ai nevoie doar de spatii verzi.
        Numai idiotii de la noi au pus pragul pt. Rabla in functie de CO2, pentru a te forta sa iti iei motoare pe benzina mici sau motoare diesel. Ceea ce nu are nicio logica. De altfel, daca te uiti la normele EURO, o sa vezi ca CO2 nici nu apare in acestea. Doar NOx si CO. Pentru ca CO2 nu este un gaz problematic, decat daca defrisam ca nebunii si nu impadurim la loc. Dar aici nu e vina motorului ci a oamenilor.
        • 0 (0 voturi)    
          da, inteleg (Vineri, 27 aprilie 2018, 9:58)

          cvi [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

          Poate m-am exprimat eu gresit, dar nu emisiile de CO2 mai mici sunt argumentul forte in cazul meu. Pur si simplu diesel-ul euro 6 nu "miroase", comparativ cu benzina euro5. Cu toate ca motorul are capacitatea dubla.
    • -1 (3 voturi)    
      Dar TIR-urile... (Joi, 26 aprilie 2018, 22:18)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      ...vreti sa le trecem pe benzina? ☺


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by