Mașinile diesel sunt terminate. În câțiva ani vor dispărea, spune comisarul european pentru industrie. Ce recomandare are pentru România

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 mai 2018, 14:04 Economie | Auto


Mașinile diesel sunt terminate. În câțiva ani vor dispărea. Tehnologia aceasta este de domeniul trecutului. Sunt spusele comisarului european Elzbieta Bienkowska, care susține că țări precum România, Polonia și Slovacia ar trebui să crească numărul recall-urilor auto la mașinile care au emisii extrem de mari de NOx. Ponderea diesel-ului în totalul vânzărilor auto în UE a scăzut în ultimii ani, după scandalul Volkswagen.

Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a fost foarte tranșantă, într-un interviu pentru Bloomberg, pe tema mașinilor diesel.

Ea spune că, la început, producătorii auto au tratat cu aroganță propunerea CE de a modifica modul în care sunt omologate mașinile. Bienkowska mai spune că producătorii auto erau foarte apropiați de guvernele naționale și mereu au susținut că au greșit foarte puțin, minimizând gravitatea unor scandaluri precum Dieselgate.

Comisarul mai spune că industria auto a trecut printr-o fază de negare, dar acum lucrurile stau mult mai bine.

Totuși, situația nu este deloc simplă. Mai mulți constructori auto au spus că diesel-urile pot deveni ”curate” și că nu sunt la final de drum. Companiile sunt supărate și că, după 2000, guvernele le-au încurajat enorm să investească în diesel, consumatorii fiind stimulați să cumpere diesel, prin taxe și impozite mai mici.

Efectele s-au văzut rapid în piață. În 2011 diesel-urile reprezentau 36% din mașinile noi vândute în Europa de Vest, în 2006 depășeau în premieră 50%, iar în 2011 era atins maximul: 55,7%. De atunci dieselul este în scădere și anul trecut a ajuns la 44,4%,

Dintre țările mari, Franța a adoptat cel mai rapid diesel-ul, în 2008 cota ajungând la 77%, în timp ce acum este la sub 50%. Anul trecut Irlanda era țara din Vest cu cea mai mare cotă de piață pentru diesel (65%), iar Olanda avea cea mai redusă cotă (sub 18% din vânzările de mașini noi).

”Oamenii și-au dat seama că nu vom avea niciodată mașini diesel curate, adică fără emisii de oxizi de azot”, spune comisarul european.



Citeste mai multe despre   
















16770 vizualizari

  • +40 (60 voturi)    
    Romania va deveni tara (Marţi, 29 mai 2018, 14:10)

    nellino [utilizator]

    in care turistii vor veni sa vada ultimele cirezi de diesel-uri alergand liber pe drumurile patriei. in toate celelalte tari vor fi fost deja disparute.
    • +1 (43 voturi)    
      interesant (Marţi, 29 mai 2018, 16:31)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Foarte interesant e cum au ajuns peste noapte masinile pe benzina nepoluate.

      Ca am uitat de unde am pornit, adica de la emisia de gaze de sera, in speta CO2.

      Stiam si inainte ca dieselul emite oxizi de azot in cantitati mari.
      • +9 (17 voturi)    
        Mașinile diesel sunt terminate. (Marţi, 29 mai 2018, 16:59)

        si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

        veorica dracila este o Mașina diesel .
      • +13 (17 voturi)    
        Toate masinile polueaza (Marţi, 29 mai 2018, 18:09)

        Ord [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

        inclusiv cele electrice, ca doar nu le incarci cu duhul sfant ci cu energie ce a fost generata tot prin arderea unor combustibili. Dar diesel-ul produce niste particule fine dupa ardere ce sunt mai nocive, mai ales in orase.
      • -3 (25 voturi)    
        CO2 (Marţi, 29 mai 2018, 18:43)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

        Mașinile diesel nu vor fi interzise pe motiv de emisii CO2 (unde stau într-adevăr ceva mai bine), ci pe motiv de noxe și microparticule, unde stau mult mai prost decât „benzinarii”.
        Se pare că până la urmă până și entuziaștii comuniști eco-globaliști de la UE și-au dat seama că mai degrabă ne vom îmbolnăvi de la noxe și microparticule decât de la CO2, care e un gaz prezent natural în atmosferă.
        • +7 (9 voturi)    
          Serios ? (Miercuri, 30 mai 2018, 7:43)

          aramos [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          "entuziaștii comuniști eco-globaliști de la UE"
          Dar tu ce esti, fascist petro-nativist ?

          "și-au dat seama că mai degrabă ne vom îmbolnăvi de la noxe și microparticule decât de la CO2, care e un gaz prezent natural în atmosferă."
          Doar pentru ca ne putem imbolnavi de la noxe nu inseamna ca CO2 nu reprezinta o problema, daca temperatura tot creste o sa mori din alte cauze, foamete, saracie, razboaie.
          • -3 (3 voturi)    
            Relax (Miercuri, 30 mai 2018, 11:28)

            Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui aramos

            Ia o bere rece, bine acidulată cu CO2 și calmează-te. Nu s-a întâmplat nimic nasol cu planeta din cauza CO2 în ultimele câteva milioane de ani, nu se va întâmpla nici acum.
    • +12 (18 voturi)    
      Iti dai seama (Marţi, 29 mai 2018, 16:49)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      ca pretul lor la mana a doua va scadea rapid, si vor deveni extrem de tentante pentru cei cu bani mai putintei, deci... noi, bulgarii, etc.

      Asa ca da, e clar ca vom deveni paradisul diesel-urilor la mana a doua.

      PS. Azi noapte timp de 20 de minute, cam asa, undeva pe langa bloc a stationat un bivol care a lasat motorul sa mearga. M-am uitat - parea o Skoda. Facea un zgomot oribil. Intrucat in perioada asta dorm cu geamurile deschise, m-a trezit - tac-tac-tac-tac, tare, cu ecou. A trebuit sa inchid geamul ca sa pot adormi.

      Le urasc !
    • -6 (24 voturi)    
      vorbe ! (Marţi, 29 mai 2018, 16:58)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Pana sa se rezolve problema autonomiei masinilor electrice si sa devina abordabile ca pret pentru tot omul, marii constructori care au investit masiv in dezvoltarea motoarelor diesel performante nu vor lasa balta miliardele de peirdere anuntate de doamna comisar. Unde mai pui ca noile motoare diesel echipate cu toate dispozitivele avansate de retinere a noxelor sunt mai putin poluante decat cele pe benzina care echipeaza marea majoritate a masinilor ieftine. Deci nu, eu unul nu cred deloc ca dieselul este mort, sau cel putin nu acela superperformant care echipeaza masinile mari si cele de lux.
      • +9 (13 voturi)    
        Dacai ai bani (Marţi, 29 mai 2018, 19:36)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        sa iti iei masina de lux diesel, poti baga mana in buzunar si pt o electrica buna ;)
        • 0 (0 voturi)    
          Dieselul nu va fi mort (Miercuri, 30 mai 2018, 15:08)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          in România, unde vor exista de la euro zero la euro 4 , toate cumpărate la preț extrem de redus din vest, până când ne vor interzice cei din UE, că aici nu se vor interzice decât în București, Cluj, Timișoara și mai puțin probabil Iași.
    • -6 (20 voturi)    
      paranoie irationala (Marţi, 29 mai 2018, 18:31)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Mortii datorita poluarii diezel sunt probabil la numarul 500 intr-un top al cauzei de mortalitate. Retragerea motoarelor diezel ar produce mari pierderi economice, mai bine le-ar lasa si cu banii obtinuti am investi in cercetare medicala. Desi suspectez, ca domnii comisari se prefac ca sunt preocupati de sanatate cand de fapt vor sa schimbe parcul de masini pe electrice ca asa este strategic mai bine sa nu depinzi de petrol.
    • +10 (12 voturi)    
      Mda (Marţi, 29 mai 2018, 19:07)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Pai tocmai ce a comandat doamna Firea impreuna cu toti consultatii dansei autobuze Diesel
  • +17 (47 voturi)    
    Pff (Marţi, 29 mai 2018, 14:23)

    MinDepous [utilizator]

    Comisarul european ar trebui sa se documenteze un pic inainte sa vorbeasca - altfel se expune inutil la replici precum aceasta:

    https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/breakthrough-new-bosch-diesel-technology-provides-solution-to-nox-problem-155524.html

    In contextul in care eu ma tot uit ca, daca nu am garaj, nu-mi iau masina electrica, pot totusi afirma ca nu vom vedea masinile electrice fiind adoptate suficient de repede cat sa putem afirma ca diesel-ul si motoarele pe combustie interna in general sunt de domeniul trecutului. Ne hazardam aiurea daca facem asta.
    • +20 (28 voturi)    
      De ce totusi diesel si nu electric (Marţi, 29 mai 2018, 16:04)

      CristiG [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

      Eu cred ca Bosch face si un mic exercitiu de PR cu anuntul asta - nu e vorba de nicio tehnologie inovativa, ci de o imbunatatire a tehnologiilor existente (adica aceleasi care au promis diesel curat si nu au livrat): "Bosch engineers achieved these results by refining existing technologies". Uite si cum functioneaza sistemul:

      https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/media/dam_images/pi10648/bz1802-en-s18-19-diesel-uebersetzung_img_h900.jpg

      Practic, ai evoie de AdBlue, un aditiv pe care Mercedes si altii il folosesc de ceva vreme si e un consumabil (il pui in masina ca benzina sau lichidul de parbriz, mult mai rar insa).

      Avand in vedere ca sistemul e complex si are nevoie de AdBlue, de ce nu o masina 100% electrica? O bagi in priza si atat. Mai schimbi lichidul de parbriz si placutele de frana din cand in cand. Toate ansamblele unei masini electrice sunt mult mai simple decat cele ale unei masini cu ICE.

      Si nu inteleg de ce ai nevoie de garaj pentru masina electrica? Nu cred ca fiecare masina electrica e tinuta in garaj in tarile nordice si au unele dintre cele mai mari rate de penetrare pentru masini electrice.

      Diesel is dead. ICE is dead. Singurul motiv pentru care producatorii de masini inca mai bat calul mort e pentru ca au investit deja in tehnologie, tot ce vand de acum inainte este mult mai profitabil pentru ei. O masina electrica trebuie dezvoltata, testata, optimizata, etc, ceea ce inseamna banii in R&D. De ce sa investesti daca ai o vaca buna de muls cu masinile cu ICE? Parerea mea.
      • +9 (9 voturi)    
        Raspuns (Marţi, 29 mai 2018, 16:22)

        MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui CristiG

        In primul rand, de ce nu electrica (mai ales in periferiile Europei?): https://chargemap.com/map#

        In al doilea rand, fara infrastructura mai prietenoasa cu masinile electrice (recte, drum neted; cu cat ai mai multe obstacole, cu atat consumi energie pe combatarea efectelor lor asupra caltoriei tale - varierea regimului de viteze din cauza gropilor, extinderea calatoriei prin devieri etc.), ele nu vor fi prea eficiente in viata de zi cu zi.

        In al treilea rand, de acord cu tine. Daca tot facem un efort, de ce nu in directia inevitabila / evident mai buna, a masinilor electrice? Insa vorba aia - you're preaching to the converted.

        "Si nu inteleg de ce ai nevoie de garaj pentru masina electrica?"
        Strict opinia mea. Nu am masina oricum si ma doare sufletul de masinile vecinilor cand vine o grindina. Si cum fenomenele meteo nu se prefigureaza sa se calmeze, ci dimpotriva, de-aia nu am masina inca. Plus alte motive mai relevante, insa asta e primul pe care-l invoc, ca motiv arbitrar, personal: vreau o electrica si nu o vreau afara - unde stau in chirie, proprietarul are 3 masini si, deci, nu poate subinchiria garajul.

        Asadar, ce afirmam eu este ca, in ciuda faptului ca sunt in tabara electrica, inteleg din ce vad ca electricele nu vor deveni atat de comune prea curand.

        Nu ne contrazicem, dimpotriva.
        • +9 (9 voturi)    
          Bravo! (Marţi, 29 mai 2018, 22:00)

          CristiG [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

          Ma bucura raspunsul tau, face parte dintr-o conversatie constructiva :)

          Nu prea am multe de adaugat. Un singur lucru legat de drumuri fara gropi - asta e adeavarat si pentru consumul unei masini cu ICE. Cand ai o masina electrica cu autonomie de 400 km, nu prea te mai uiti la cat pierzi cand dai cu roata intr-o groapa.
          • +2 (2 voturi)    
            ;-) (Miercuri, 30 mai 2018, 10:38)

            MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui CristiG

            Cam asa comentez de regula.
            Ce mi se pare de-a dreptul deprimant e ca primul meu comentariu o sa intre in curand in balanta negativa. De ce? nu pot sa-mi dau seama...
      • -1 (31 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 29 mai 2018, 16:24)

        [anonim] i-a raspuns lui CristiG

        • +13 (21 voturi)    
          partial adevarat (Marţi, 29 mai 2018, 16:45)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui

          1. asta n-ar fi o problema, costul curentului elexctric e net inferior, deci oricum consumul ar scadea

          2. Deocamdata probabl nu-s suficiente masini electric pentru a avea infrastructura dezvoltata. Dar in momentul in care giganti precum VW sau Toyota migreaza puternic spre electrice, in mod sigur va creste si autonomia si infrastructura de incarcare. Parerea mea e ca in 10 ani prin vestul europei electricele nu vor mai fi nici pe departe masini exotice.

          3. E adevarat, dar au avantajul ca muti poluarea din orase in locurile de und eextragi.

          4. marea majoritate au 10 ani garantie, cam cit e si durata maxima de vita a masinii prin tarile cu apa calda.

          5. http://www.solar-magazin.ro/solare/romania-pe-locul-10-in-uniunea-europeana-la-consumul-de-energie-regenerabila.html

          "Cea mai mare pondere a energiei obţinute din surse regenerabile în consumul total în 2016 s-a înregistrat în Suedia (53,8%), Finlanda (38,7%), Letonia (37,2%), Austria (33,5%), Danemarca (32,2%), Estonia (28,8%), Portugalia (28,5%), Croaţia (28,3%), Lituania (25,6%) şi România (25%),"

          si procentele de energie verde sunt in crestere continua

          Deocamdata tehnologia e inca la inceput, dar in momentul in care VW si Toyota au desic ca migreaza spre electric, cu bugetele lor uriase pentru cercetare, in mod sigur se vor face progrese serioase.
          • +8 (10 voturi)    
            Raspuns (Marţi, 29 mai 2018, 17:01)

            MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            "3. E adevarat, dar au avantajul ca muti poluarea din orase in locurile de und eextragi."
            Mai mare este avantajul ca acea poluare este brusc foarte localizata - ai o singura sursa de poluare, fabrica respectiva. Asa, ai sansa de-a controla emisiile si poate chiar anula / stoca, fara a le mai permite sa scape in atmosfera.
            Adica, tot am polua, insa comparat cu ce facem acum, cu 1 miliard de masini in lume... (sigur, nu toate cu ICE/MCI, dar, noh, majoritatea asa sunt).
          • -5 (13 voturi)    
            Ai idee cat se polueaza sa le produci (Marţi, 29 mai 2018, 17:56)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            De la minerit, prelucrare, fabricare, transport, utilizare??? Doar pt o moara de vant se produc 1500t de carbon. E doar o vaca de muls pe moment si se face pe bani publici....deci brainwashing la maxim.
            • +5 (13 voturi)    
              Gresesti (Marţi, 29 mai 2018, 19:28)

              kent8 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              masinile electrice au amprenta de carbon mai mica decat masinile clasice, a pus cineva link-ul mai jos
              https://www.forbes.com/sites/quora/2016/04/22/the-carbon-footprint-of-tesla-manufacturing/#45d848060964
              • -2 (14 voturi)    
                Si btw, cand alimentezi bateria (Miercuri, 30 mai 2018, 3:20)

                Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui kent8

                Alimentezi cu curent produs de fossil fuel si ai pierderi de doua ori din cauza randamentului, odata la alimentare si a doua oara la utilizate....sunt pierderi inerente!!!
                • +3 (7 voturi)    
                  Nu stiu de unde ai datele (Miercuri, 30 mai 2018, 9:03)

                  kent8 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

                  in articolul de mai sus se demonstreaza clar pe baza unor studii ca masinile electrice emit mai putin carbon decat cele clasice, luand in calcul toti factorii implicati.
                  • -1 (3 voturi)    
                    Comment sters de user (Miercuri, 30 mai 2018, 11:10)

                    Lok [anonim] i-a raspuns lui kent8

                    • 0 (2 voturi)    
                      Dar benzina polueaza (Miercuri, 30 mai 2018, 16:19)

                      kent8 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                      poluarea cauzeaza boli, bolile necesita tratament care costa bani. Cine plateste acei bani ? Sunt si alte costuri ale benzinei cand analizezi mai in profunzime. Combustibilii fosili au creat industrii intregi si au ajutat la dezvoltarea si progresul omenirii, insa vremea lor incepe sa treaca si noi tehnologii le vor lua locul.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Comment sters de user (Joi, 31 mai 2018, 11:55)

                        Lok [anonim] i-a raspuns lui kent8

            • +3 (5 voturi)    
              cu ce compari? (Miercuri, 30 mai 2018, 10:04)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              E clar ca orice produs polueaza. Intrebarea e cit, si cum putem face sa scadem poluarea fara sa rationalizam consumul de energie. Hai sa comparam cit polueaza o eoliana comparativ cu o centrala pe carbune, daca vrei ceva relevant. Altfel, ce zici tu e total irelevant. Si periuta de dinti polueaza. Pina si tu poluezi inspirind oxigen si expirind dioxid de carbon...
          • -3 (13 voturi)    
            Infrastructura pentru masinile electrice (Marţi, 29 mai 2018, 18:15)

            Ord [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            ar trebui schimbata in toate tarile. Nu sunt contra maisnilor electrice, dar odata cu cresterea numarului lor va fi o mare problema cu electricitatea in mai toate orasele mari. O sa fie interesant ce o sa se intample cu retelele electrice intre orele 16-20 cand toti vor veni acasa de la serviciu si o sa-si bage masina in priza.
            • +5 (11 voturi)    
              . (Marţi, 29 mai 2018, 19:07)

              MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui Ord

              Ar fi de urmarit daca in zona SUA s-au facut deja astfel de cercetari. Cred ca nu e atat de drastica problema, insa. O crestere a cererii de energie electrica ar aduce cu ea o crestere a ofertei + imbunatatiri in capacitatea retelei in mod automat, cu mici sincope relativ la sincronizarea dintre nevoia efectiva si implementarea imbunatatirilor. Cum e in toate chestiile, de fapt, ca pana acum.
            • +7 (9 voturi)    
              Asa a fost la inceput (Marţi, 29 mai 2018, 19:30)

              kent8 [utilizator] i-a raspuns lui Ord

              si cu masinile clasice, nu erau pompe de benzina, infrastructura se va dezvolta odata ce industria electricelor va lua avant.
            • +4 (4 voturi)    
              n-as zice (Miercuri, 30 mai 2018, 10:10)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ord

              Consumul de energie electrica scade puternic noaptea. La noi chiar poti sa-ti faci contact la furnizorul de energie sa platesti mult mai putin noaptea si ceva mai mult ziua. Si daca combini chestia asta cu internet of things, permitind furnizorului de energie sa decida cind sa porneasca incarcarea fiecarei masini, ai scapat de problema.

              Si chiar de-ar fi probleme, tot e mai bine decit sa arzi zilnic tone de benzina si mototrina in fiecare oras mare.
        • +7 (11 voturi)    
          Raspuns (Marţi, 29 mai 2018, 16:58)

          MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui

          1. Corect.

          2. Cu ceva mai multe investitii in industria din spatele bateriilor, ar fi mai ieftine si ne-am preta la inlocuiri care sa dureze cateva minute in "benzinarii". Ai avea un cont, ti s-ar contoriza acolo schimbarile etc. Nu e imposibil, e doar complicat, data "aversiunea" curenta fata de electrice.
          Cu o asemenea abordare, am putea aplica si un fel de wear-leveling, similar cu ce fac controller-ele din dispozitivele de stocare bazate pe celule flash/NAND, astfel incat sa marim cat mai mult posibil durata de viata a unei baterii (care nu e altceva decat un grup de celule 18650).

          3. Input-ul de energie ar putea fi usor furnizat de energia nuclear (fisiune, pana punem la punct fuziunea...). Litiul ca litiul, cobaltul s-ar putea sa fie mai dureros. Oricum, mai mult R&D in baterii ar furniza solutii la aceste probleme - acuma, daca am si finanta acel R&D, stii?...

          4, Ce-am zis la 2. Cu wear leveling, ar putea elimina celulele individuale care trec de un anumit nivel de "sanatate", apoi recicla / salvage. R&D aici ar ajuta...

          5. Iarasi, energia nucleara ar ajuta. Da, deseuri etc. - R&D aici ar fi util. In cosmos, unde nu ne putem baza pe medii prea prietenoase cu noi, un reactor ar fi cu mult mai fiabil. Vezi cele mai noi, de 1kW+, cu reactie controlata (spre deosebire de RTG-urile folosite de misiunile spatiale mai vechi, unde le dai drumul si pe urma aia e, nu le mai poti opri).

          "Da, carbunele este tot energie solara"
          Mmm nu. E mai aproape de combustia interna -> arzi carbune, ai deasupra un cazan, dinamul e actionat de aburi. Asta e valabila si in cazul reactoarelor nucleare, insa diferenta dintre nivelurile de energie este semnificativa. Ar fi misto sa putem transforma energia eliberata direct in electroni, insa pana una alta acea conversie din energie termica in efort mecanic si apoi in curent produs de dinam constituie o limitare.

          Sper sa nu fi gresit mai sus, au trecut niste ani de cand am citit despre astea... damn...
  • -8 (32 voturi)    
    Poate sa vrea (Marţi, 29 mai 2018, 14:24)

    mitg [utilizator]

    Dar sa gaseasca solutii.
    Electricele cauzeaza poluare cu bateriile lor cat nu face, benzina emite CO2 cat nu inlocuiesc mii de copaci iar dieselul emite alte particule poluante.
    • +11 (17 voturi)    
      mda (Marţi, 29 mai 2018, 15:15)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      benzina arde destul de curat, mai ales de la normele euro4 in sus

      ai vazut vreun benzinar sa scoata funingine pe toba de esapament cand accelereaza ? alea care scot fum alb au probleme cu uleiul... in rest...

      eu am o masina 1.4 TSI de 170cp si la relanti poti pune mana pe teava de esapament si sa o tii acolo.. fara sa te umple de fum
    • +13 (19 voturi)    
      Nu e adevarat (Marţi, 29 mai 2018, 16:10)

      CristiG [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Chiar daca pentru producerea masinilor electrice se emana CO2, per total masinile electrice sunt mult mai binevoitoare cu mediul inconjurator (luand in considerare si ca o anumita parte a energiei electrice folosita pentru incarcare este produsa din combustibili fosili):

      https://www.forbes.com/sites/quora/2016/04/22/the-carbon-footprint-of-tesla-manufacturing/#5b40a9116096

      Per total, pamantul ar duce-o mul mai bine daca toti am conduce masini electrice.
      • -8 (20 voturi)    
        per total pamantul ar duce-o mai bine (Marţi, 29 mai 2018, 16:30)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui CristiG

        Eu credeam ca oamenii trebuei sa o duca mai bine. Ca asta presupune si o stare buna a naturii e alta poveste.
        • +8 (22 voturi)    
          sigur e alta poveste? (Marţi, 29 mai 2018, 16:47)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Daca trecem de o anumita concentratie a gazelor de sera, s-ar putea sa fie extrem de greu sa mai revenim la temperaturile de azi...
          • -7 (11 voturi)    
            Mai mult decat 0.04% ?? (Marţi, 29 mai 2018, 17:18)

            xolv [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            In cazul asta Co2 e gazul minune, un fel de particula lui Higgs...
            • +4 (4 voturi)    
              nici tu nu cred ca intelegi ce-ai vrut sa spui (Miercuri, 30 mai 2018, 10:14)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xolv

              Uite aici de exemplu, cite ceva despre gazele cu efect de sera:
              http://jurnalspiritual.eu/ce-sunt-gazele-cu-efect-de-sera/
          • -6 (16 voturi)    
            Doar daca poti schimba orbita Terrei (Marţi, 29 mai 2018, 18:02)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Sau activitatea solara. In ultimii 2o de ani temperatura medie pe glob s-a aplatizat ba chiar a scazut cu juma de grad ultimul an. Teoria global warming nu mai are sens si se bate toaca pe climate change care culmea, is always changing.
            • +6 (10 voturi)    
              Incorect (Marţi, 29 mai 2018, 19:33)

              kent8 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              Using the data that were available at the time (through 2012), the last climate report from the Intergovernmental Panel on Climate Change concluded that there had been no statistically significant increase in global surface temperature from 1998-2012.

              According to a new NOAA analysis, the warming trend during that period was somewhat smaller than the longer-term (1951-2012) trend, but it wasn’t zero. And with the latest data calibrations and the most recent two years of global temperatures added to the series—including record-warm 2014—the warming experienced since 1998 is on par with the rate observed in the second half of the 20th century.

              Basically, the new analysis confirms what climate scientists have said all along: natural variability (such as the patterns described in this article) may cause the rate of warming to change from one decade to the next, but global warming is still underway.

              https://www.climate.gov/news-features/climate-qa/why-did-earth%E2%80%99s-surface-temperature-stop-rising-past-decade
              • -3 (3 voturi)    
                va sa zica natural variability (Miercuri, 30 mai 2018, 9:27)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui kent8

                Basically, the new analysis confirms what climate scientists have said all along: natural variability (such as the patterns described in this article) may cause the rate of warming to change from one decade to the next, but global warming is still underway.
                Si totusi nu inteleg cum natural variability poate sa determine schimbari in rata de incalzire dar nu este cauza principala. A doua observatie ar fi ca desi termenul de incalzire globala a fost inlocuit de multisor de "schimbari climatice" Pe cat pariem ca atunci cand temperaturile vor incepe sa scada tot activitatea umana va fi de vina si nu "natural variability"
            • +3 (5 voturi)    
              asta e politica strutului (Miercuri, 30 mai 2018, 10:18)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              Nene, se topesc ghetarii, creste nivelul de gaze cu efect de sera, si imi vorbesti de aplatizare? Cind o creste temperatura medie cu 2-3 va fi prea tirziu sa mai faci ceva...
              • 0 (0 voturi)    
                Calea naturala a lucrurilor (Miercuri, 30 mai 2018, 20:16)

                Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                Da, temperatura sta flat.
          • -6 (10 voturi)    
            uau, gaze de sera? doua intrebari (Marţi, 29 mai 2018, 18:07)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Care este gazul cu efect de sera cu cel mai puternic efect in atmosfera pamantului si sub ce concentratie trebuie sa-l mentinem ca sa nu ne "prajim"?
            Intreb pentru un prieten!
            • -4 (4 voturi)    
              vad ca adeptii religiei incalzirismului (Miercuri, 30 mai 2018, 9:48)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Nu se grabesc sa raspunda. Ar fi doua motive:
              1- nu stiu raspunsul la intrebare
              2- au gasit raspunsul dar nu le place ce au gasit.
            • +4 (4 voturi)    
              Uite aici (Miercuri, 30 mai 2018, 10:20)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              https://scinews.ro/concentratiile-de-gaze-cu-efect-de-sera-din-atmosfera/
  • +7 (35 voturi)    
    Comisar european... (Marţi, 29 mai 2018, 14:30)

    Stef_and [utilizator]

    Niste indivizi care au ajuns politic in functii, si incep sa emita teorii.
    Nu am nimic cu persoana- dar cred ca toti sunt la fel, si vred ca este o grava problema a Europei.
  • +10 (14 voturi)    
    diesel romania (Marţi, 29 mai 2018, 14:31)

    beeeeeenar [utilizator]

    se va umple tara de bmwuri.
  • +11 (29 voturi)    
    viitorul e electric (Marţi, 29 mai 2018, 14:33)

    bogdan1477 [utilizator]

    Atit timp cit Toyota si VW au virat spre electric, e clar ca viitorul acolo e. Deja Toyota are hibride benzina + electric cu consum de 3-4l % si cu preturi aproape similare cu benzina....

    Nu stim inca impactul asupra mediului generat de tonele de acumulatori, dar viitorul in mod sigur va fi hibrid/electric.
    • -12 (34 voturi)    
      Comment sters de user (Marţi, 29 mai 2018, 14:56)

      Lok [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

      • +12 (18 voturi)    
        argumente ... 0 (Marţi, 29 mai 2018, 16:18)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        sunt multe modele hivride reusite. Electrice la fel.
        constul pe km este foarte scazut. La electrice nici nu mai vorbim de cost pe km...
      • +13 (15 voturi)    
        Ai si argumente? sau doar convingeri? (Marţi, 29 mai 2018, 16:25)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Am cunostinta cu RAV4 hibrid, cu consum de 4-5 l/100km in oras, acumulatorul garantat 10 ani, cu tot cu subventie la pret foarte apropiat de varianta benzina. Deocamdata hibridele de la Toyota nu se pot incarca de la priza, dar asta se va schimba probabil in viitor. Daca ar avea un acumulator cu autonomie de 100 de km incarcabil la priza, ai putea practic merge cu ea porin oras aproape exclusiv electric.
        • -2 (6 voturi)    
          Comment sters de user (Miercuri, 30 mai 2018, 10:00)

          Lok [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        • 0 (0 voturi)    
          SIIIIGUR (Miercuri, 30 mai 2018, 22:27)

          jolian [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Intra pe forumul toyota de la noi su vezi acolo consumuri de hibride. Nu de la un "prieten".
          Vezi acolo cat 6-7% papa Yaris hibrid in oras.
          Sau vezi cat papa un RAV4 hibrid.
          http://www.forumtoyota.ro/showpost.php?p=41385&postcount=9
          Lasati-o moarta cu hibridele ca nu tine.
    • +1 (31 voturi)    
      hibride = teapa (Marţi, 29 mai 2018, 15:20)

      CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Vezi sa nu consum de 3-4% la hibride. Am eu Toyota Yaris si consumul a fost 5% in primul an, dar imbatraneste bateria si dupa 4 ani consumul este 6%.

      Ce spun ei in oferte e vrajeala, 4% poate daca mergi cu 30 km pe ora in medie fara aer vara , fara caldura iarna, ventilatorul inchis, faruri inchise, fara radio fara nimic consum suplimentar. Vezi poti sa mergi asa...
      • +12 (18 voturi)    
        eu stiu rav4 hibrid (Marţi, 29 mai 2018, 16:30)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CIP03

        Si consuma 4-5%, dupa 2 ani.

        Nush cum o fi dupa 4 ani, eventual te poti interesa cit te-ar costa un schimb de baterie. Mai conteaza si unde conduci... consumul in oras nu e calculat la stilul de condus si aglomeratia din Bucuresti.
        • 0 (0 voturi)    
          de fapt 6% (Miercuri, 30 mai 2018, 14:05)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Pot sa confirm si eu de la un cunoscut, Toyota Yaris hibrid noua consum 5.9% prin Bucuresti. Conteaza cat de mult mergi bara la bara si daca folosesti aer conditionat. Nu zic ca altii n-or avea 4% daca traseul lor zilnic e diferit.
  • -1 (43 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 29 mai 2018, 14:33)

    Lok [anonim]

    • +15 (21 voturi)    
      mda (Marţi, 29 mai 2018, 15:17)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      se va folosi in cantitati mai mici.. de catre camioane si vapoare care au nevoie de cuplu mare la turatii mici si evident consum redus
      • +1 (15 voturi)    
        care NU sunt reglementate (Marţi, 29 mai 2018, 16:15)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        De curiozitate ati studiat emisiile unui motor heavy-duty (autobuz/camion)? Ele nu sunt pe kilometru, ci pe KWh.
        Despre vapoare si avioane nici nu vorbeste nimeni ca folosesc cea mai nerafinata versiune de produs petrolier, similara cu cea folosita la incalzire.
        • +10 (12 voturi)    
          mda (Marţi, 29 mai 2018, 17:07)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          camioanele care circula prin vest trebuie sa fie minim EURO5, astea au acel aditiv adblue care costa in plus si care ajuta ca motorina sa arda mai "clean"

          fata de masinile mici care chiar daca sunt euro5 sau 6 nu au aditiv adblue, iar generarea se face prin arderea de motorina suplimentara ca sa se ajunga la 700-800 grade prin catalizator...

          deci un camion de 14.000cmc polueaza la fel de mult precum un bmw sau vw de 2000cmc... iar astea din urma sunt evident mult mai multe.. 1 milion de camioane euro5/6 la 50 milioane de diesel-uri mici
      • -1 (3 voturi)    
        Comment sters de user (Miercuri, 30 mai 2018, 10:04)

        Lok [anonim] i-a raspuns lui SoulSearcher

  • -10 (26 voturi)    
    politicienii sunt cei care fac si desfac , (Marţi, 29 mai 2018, 14:35)

    Gogu27 [utilizator]

    cum oamenii sunt la fel in intraga lume , nici politicienii lor (de varf) nu sunt mai breji decat ai nostrii .pentru lamuriri, rog accesati link -ul

    https://www.mtcmagazin.ro/inovatie-revolutionara-noua-tehnologie-diesel-bosch-ofera-solutii-pentru-problema-oxizilor-de-azot/
  • -3 (33 voturi)    
    un fel de politica nonsens (Marţi, 29 mai 2018, 14:50)

    Kosmos [utilizator]

    Momentan masinile diesel noi sunt cele mai eficiente 2.7% testat de Honda.
    Decizia este una pur politica pt inlaturarea competitiei
  • -5 (33 voturi)    
    Mai usor cu pianul pe scari (Marţi, 29 mai 2018, 14:55)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Se hazardeaza unii sa faca niste declaratii fara sa-i duca capul. Sunt curios ce efecte au avut declaratiile acestui nene asupra pietei de capital si mai ales cum vor primi consumatorii aceste informatii. Poate vor fi potentiali clienti care isi vor reconsidera optiunea de a cumpara o masina diesel de teama sa nu faca o "investitie" proasta. Astfel de declaratii trebuie facute cu foarte multa responsabilitate si moderatie, pentru ca producatorii investesc sume enorme in dezvoltarea tehnologiilor care sa combata poluarea cat mai mult.
    Tehnologia masinilor electrice mai are mult pana sa ajunga disponibila pentru buzunarul tuturor, plus studiile foarte recente care demonstreaza ca de fapt masinile electrice polueaza mai mult decat masinile cu motoare cu combustie interna.
    Vorbesc unii doar sa nu taca...
    • +7 (27 voturi)    
      In curand o sa te poti plimba (Marţi, 29 mai 2018, 15:26)

      Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      cu pianul...asta...dieselul, doar prin Romanika si Bulgaria!
      • -6 (12 voturi)    
        ce vorbesti neica... (Marţi, 29 mai 2018, 16:29)

        Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

        asa spuneam si dom' ministru Bauch , si ce sa vezi...ca in afara de zona urbana (si aici vorbesc de o tara cu o suprafata cat judetul Vaslui), restul electrica-i zero barat..desi ofera si 5 000 prima de cumparare :).
      • -1 (29 voturi)    
        da, stim, timp in care aia din Vest (Marţi, 29 mai 2018, 16:43)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

        se vor intoarce deja la carele trase de boi. Boi ecologici si ecologisti bineinteles.
        Chestia asta cu motoarele diesel e o ipocrizie ecologista dusa la extrem.
        Mai exact, in numele unei ipotetice incalzirii globale, rebotezata intre timp "schimbare climatica", au declarat CO2 inamicul public nr 1 si cel mai periculos poluant. Cu ocazia au impins in fata Diesel-urile care produc mai putin Co2 dar ceva mai multe NoX, adica oxizi de azot si alte chestii naspa(care chiar polueaza). Frecologistii stiau chestia asta dar cum inamicul era CO2-iul s-au facut ca se uita in alta parte.
        Acum , dupa vreo 10-15 ani de nebunie incalzirista s-au trezit brusc la realitate si vin si ne spun ca Diesel-ul e satana pe pamant si ca trebuie eliminate cat mai repede.
        Pe scurt, dobitocii au creat o problema din prostie si acum vor sa o "rezolve" asa cum stiu ei, prin interzicere totala. Ce conteaza pagubele economice aduse consumatorilor si producatorilor.
        PS ma mir ca nu promoveaza motorul cu aburi ca ala cica e eco rau de tot.
        • +6 (14 voturi)    
          Toate perlele (Marţi, 29 mai 2018, 17:10)

          seby19 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          tale ar trebui inramate si puse alaturi de cele ale Oliviei Steer.
          • -6 (10 voturi)    
            punctual te rog (Marţi, 29 mai 2018, 21:02)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui seby19

            Contrazice-ma punctual. Nu veni cu texte cu Olivia Stir.
            Hai, te rog, punct cu punct!
            • +2 (2 voturi)    
              Punctual (Miercuri, 30 mai 2018, 10:48)

              seby19 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              boi ecologisti - nu e argument, e jignire
              motoarele diesel e o ipocrizie ecologista dusa la extrem - e realitate, diesel emit mai multe noxe
              in numele unei ipotetice incalzirii globale - nu e ipotetica, e reala, demonstrata de oamenii de stiinta
              Frecologistii stiau chestia asta - nu stiau, producatori precum Volvo, Renault, Jeep, Hyundai, Citroën and Fiat au falsificat rapoartele de noxe, in realitate motoarele Diesel emit de pana la 10 ori mai mult Nox decat raportau acestia
              nebunie incalzirista - fapt dovedit stiintific
              dobitocii au creat o problema din prostie - jigniri, nu argumente
        • -6 (12 voturi)    
          VA INAUGURA POLONIA (Marţi, 29 mai 2018, 17:31)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Motorul cu Wyborowa! Ca sa se incalzeasca si soferu' nu numai atmosfera...
          Cat despre doamna comisar... la nivelul alaeia cu MTO-ul!
        • -6 (14 voturi)    
          solutie: bicicleta cu vele? (Marţi, 29 mai 2018, 17:44)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Am auzit dume cum ca un biciclist produce mai mult CO2 decat o masina electrica. Solutia asadar este sa facem niste carucioare cu vele si sa asteptam sa bata vantul. Sau sa mergem doar la vale. Sau pe apa.

          Grid-ul electric este oricum la limita peste tot in lume, din cauza ca politicienii au sponsorizat intai energia nucleara, ca apoi sa o interzica; au sponsorizat diesel-ul, ca acum sa-l interzica; apoi au sponsorizat carburantul bio, la a carui productie se consuma mai multa energie decat se produce apoi prin arderea lui; apoi au sponsorizat eolienele care omoara milioane de pasari; apoi au sponsorizat solarele care sunt subventionate masiv de stat. Toate astea au dus companiile ce activeaza in Vest in domeniul energiei la limita falimentului si au extras bani de la consumatorii care platesc si indura fanteziile politicienilor.

          Mie imi place sa cred ca-s om rational. As vrea sa lasam piata sa-si urmeze cursul si sa decida. Ca daca distrugem industria auto din Europa si o lasam pe mana Chinei, o sa ne trezim ca deciziile astea vor fi luate la Beijing, de niste mosulici obscuri cu ochii oblici.
    • +7 (17 voturi)    
      Vom trai si vom vedea! (Marţi, 29 mai 2018, 15:57)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Motorul Diesel a mai trecut prin perioade de negare. S-ar putea sa mai aiba vreo 2-3 reveniri pana ajunge electricul sa fie la fel de practic.
      Viitorul ESTE electric, dar nu asa de apropiat. Pana una alta, electrica este la nivel de divertisment.
      Sunt multe obstacole tehnice practice de depasit pentru exploatare normala.
      Poluarea chimica nu pare sa-i preocupe pe pseudoecologisti, dar reciclarea a sute de milioane de acumulatori la 2-4 ani trebuie imaginat ca ceva imens pe langa care noxele dieselului poate vor parea inocente.
      Daca trebuie sa o incarci la "benzinarie" ai de stat cateva ore acolo - eventual o lasi si te intorci acasa cu un taxi daca statia nu e foarte aproape. Daca vrei s-o incarci acasa trebuie sa redimensionezi instalatia electrica cu furnizorul la care esti abonat.
      In orice caz, trebuie sa o pui in priza din cand in cand pentru ca bateria are prostul obicei sa se descarce stand. Ceea ce nu se intampla cu carburantul din rezervor.
      Cea mai practica solutie ar fi bateria modulara pe care s-o schimbi direct (ca pe butelii de aragaz) din statia de incarcare, platind numai energia continuta... Dar, iarasi, suntem departe de asa ceva, fiindca asta ar insemna compatibilitate intre producatori. Ori, momentan, pentru partea asta exista doar competitie nu si schimb reciproc de experienta. Tehnologia acumulatorilor este departe de a fi atins nivelul de certitudine, dar secrete si necunoscute - cu duiumul.
      • -8 (10 voturi)    
        hehe (Marţi, 29 mai 2018, 18:53)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        iar statia aia de incarcare din ultima varianta ar trebui sa aiba reactorul nuclear in curte ca sa poate asigura incarcarea catorva sute sau mii de baterii concomitent.
        • +7 (9 voturi)    
          Cat de mare ti se pare? (Marţi, 29 mai 2018, 23:18)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          Astea pot fi conectate la un parc eolian sau la unul fotovoltaic, care deocamdata, nu pot livra cand au marfa, (adica cand e vant sau soare) dar cand este cerere fiindca nu pot face depozite (cara soarele cu oborocu in coliba fara geam ca in povestea lui Danila Prepeleac?). Daca livreaza la statia de incarcare, marfa se transporta prin sarme - de asta nu trebuie sa-ti bati tu capul, se ocupa electricienii. Este mai usor decat de transportat petrolul prin conducte. In felul asta s-ar folosi la maxim energiile regenerabile.
          Problema este INCA si va mai fi acumularea. Acumulatoarele nu sunt inca gata pentru viata reala. Cand vor fi, le vor face si chinezii in bucatarie.
          Deocamdata cea mai eficienta metoda de stocare a energiei este patent geo: hidrocarburile. Sunt depozitate de n'spe milioane de ani si nu se degradeaza. Cand vom inventa ceva la fel de stabil, dar curat, atunci totul va fi bine. Se lucreaza la asta dar, intre timp, hidrocarburile isi fac treaba. Si nici nu este asa de evident ca sunt pe sfarsite. Cele mai adanci foraje, abia daca au zgariat straturile geologice care s-au tot miscat in sus si-n jos milioane de ani.
          • 0 (0 voturi)    
            hihihi (Duminică, 3 iunie 2018, 13:57)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

            ca sa iti dai seama ce experti comenteaza pe aici e ca eu am luat aproape exclusiv minusuri iar tu aproape exclusiv plusuri desi spunem efectiv acelasi lucru.

            pana la o majoritate "electrica" iti trebuie o intreaga infrastructura de productie, transport, stocare si transfer la consumator pe care nu o s-o c..e nimeni in aia 2 3 ani cum estimeaza cativa cunoscatori intimi ai fenomenului de pe aici ca ar mai dura pana vw si toyota si mai stiu eu cine vor scoate milioane de electrice.
    • -8 (12 voturi)    
      e o tanti... (Marţi, 29 mai 2018, 16:28)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      aia de declara. In rest, ai perfecta dreptate!
  • -6 (26 voturi)    
    diesel (Marţi, 29 mai 2018, 15:14)

    radux_iasi [utilizator]

    In FR cam 70% din masini sunt Diesel.
    Cargourile si navele de croaziera sunt Diesel, un super-trans container Maersk polueaza cat 5 milioane automobile, sau ceva de genul asta.
    • +7 (17 voturi)    
      e vb de autoturisme.... (Marţi, 29 mai 2018, 16:21)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui radux_iasi

      nu de comioane / transport industrial
      • -5 (7 voturi)    
        e vorba de motoarele diesel (Marţi, 29 mai 2018, 20:43)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        iar chestia cu ecologismul, incalzirea planetei si tot bla-blaul, e doar un alt motiv pt. ca politicienii sa poata introduce si justifica niste taxe in plus. ati auzit sa fi condamnat justitia din Romania la ani grei de inchisoare pe cei care taie ilegal padurile ? nu, dar sau grabit sa introduca taxa de prima inmatriculare, de mediu, etc.
    • -4 (6 voturi)    
      Cargouri și TIR-uri (Marţi, 29 mai 2018, 18:59)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui radux_iasi

      Nu există o alternativă viabilă la Diesel pentru cargouri și camioane - nici benzina, nici electricul, nici datul la pedale. Nimeni nu se va atinge de ele, relaxați-vă și luați o bere rece. Plus că noxele din largul mării nu îmbolnăvesc pe nimeni.
      Ideea e să scăpăm de ele în orașe, exact acolo unde produc cele mai mari ravagii dpdv al sănătății și unde alternativa benzinei e perfect viabilă.

      Aș mai glosa și pe tema eficienței motorului de TIR (inclusiv eficiența metodelor de-poluante folosite) vs. motorul de autoturism, dar nu cred că are sens să o fac până nu înțelegeți măcar bazele problemei.
  • -2 (18 voturi)    
    Europa e plina de SUV-uri (Marţi, 29 mai 2018, 15:26)

    xolv [utilizator]

    in conditiile in care de 20 de ani exista motoare diesel care consuma 3-4l/100KM.
    • +8 (10 voturi)    
      3 - 4 % CONSUM... (Marţi, 29 mai 2018, 17:32)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      In cadere libera!
  • -3 (29 voturi)    
    Mda (Marţi, 29 mai 2018, 15:32)

    KostasP [utilizator]

    Atunci cand pretul energiei electrice se va scumpi de aproximativ 5 ori in urmatorii cativa ani nu stiu cum indivizi de teapa baiatului asta pot vorbi de viitorul masinilor electrice. Ei au stopat constructia centralelor nucleare in Vest. De unde isi vor lua necesarul de curent electric, panouri solare si mori de vant? Moahahahaha. Unde nu-i cap...
    • +2 (2 voturi)    
      Oracolul din Damaroaia (Miercuri, 30 mai 2018, 11:27)

      giani.edmond [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      de unde stii tu ca se va scumpi curentul de 5 ori? Daca se scumpeste motorina de 5 ori? In Franta se construiesc centrale nucleare si in alte tari, plus panouri solare, eoliene etc.
  • -4 (28 voturi)    
    Cand o sa vad... (Marţi, 29 mai 2018, 15:33)

    mircea_cjn [utilizator]

    ...toate TIR-urile trecând pe benzină, apoi pe electric, atunci o să cred in dispariția diesel-ului.
  • -3 (35 voturi)    
    bate campii (Marţi, 29 mai 2018, 15:35)

    athos64 [utilizator]

    Este absolut rusinos pentru un Comisar European sa faca astfel de declaratii. Fara pic de respect pentru piata, consumator sau producator, bate campii cu indarjire. Exista studii recente care arata ca amprenta de polucare a unui diesel modern este mai mica decat a unui automobil 100% electric, daca se calculeaza corect. In plus, depoluarea motoarelor cu ardere interna, inclusiv diesel, evolueaza continuu. Este corect ca scandalul Volkswagen le-a dat acestor idioti apa la moara, dar a fost si semnalul unui nou puseu in cercetare si productie pentru cei care depind masiv de motoarele diesel, cum ar fi marii producatori de pompe de injectie.
  • +3 (29 voturi)    
    ?! (Marţi, 29 mai 2018, 15:52)

    young_e [utilizator]

    soc si groaza. am diesel. si masina mea e terminata??!!! va disparea peste cativa ani?!!!! si o mica intrebare la doamna comisar: cu biodieselul ala, directiva europeana , 5 sau 8% sau cat o mai fi? ce facem? il bagam in masinile electrice?
    • -4 (12 voturi)    
      :) (Marţi, 29 mai 2018, 17:48)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui young_e

      O sa-l bage undeva doamna comisar sa-si unga rotitele.

      Cel mai naspa este ca-s o multime de nazdravani care pun botul la fanteziile astea anticapitaliste. Caci sa nu ne facem iluzii: Europa este condusa de ideologie.
  • -9 (27 voturi)    
    Asa si asa (Marţi, 29 mai 2018, 16:09)

    RaduMischie [utilizator]

    Eu am o imagine cam asa:
    - guvernul mondial a decis ca trebuie dat drumul la autoturisme electrice. Ca seaca petrolul, ca nu stiu ce, dar asta e decizia
    - de aia au fost lasati Tesla sa apara. Si ca sa se vada ce impact are, dar si cum merg masinile, etc
    - apoi s-a zis: "Bah, cum facem sa nu mai vrea lumea diesel si sa treaca pe electrice?" si si-au raspuns "facem un scandal anti-diesel". Si i-au chemat pe producatori si i-au intrebat cine se baga. Si Volkswagen a zis "lasa, boss, ma bag eu, am bani"
    - si asa a ramas.
    Acum, e o problema de timp pana marii producatori vor scoate pe piata electrice (cam 2020 se anunta un an cu multe lansari)
    Iar apoi, inca un efort de marketing sa le vinzi. Aici vor angaja pe cineva de la Apple, care sa convinga lumea sa dea o gramada de bani pe o masina care trebuie incarcata la fiecare 3-400 km si la care trebuie sa schimbi bateria dupa 3-4 ani.
    Alti bani se vor face din statiile de incarcare electrica.
    Si tot asa. Dar asta se va vedea in timp.
    • +5 (7 voturi)    
      Hm! cam prea multa conspiratie (Marţi, 29 mai 2018, 18:05)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      Dar ai dreptate, partial.
      Orizontul de timp pentru electrice nu-i asa apropiat.
      Fortarea este facuta ca sa finantam si noi efortul asta de inovare. Pana una alta cotizeaza (slava domnului!) mai mult fitosii care pot sa plateasca jdemii de euro pe o masina care nu merge decat prin oras si din cand in cand la probe de drum lung (adica dus si-ntors lung), ... ca nu stii unde gasesti o priza cand ajungi la socri.

      Mai e una buna: garantie 10 ani la baterii: poate la carcase. Nimeni nu poate spune ce va face bateria din al 3-4-lea an de viata. Daca nu pica inainte ...
    • +7 (9 voturi)    
      M-ai pierdut (Marţi, 29 mai 2018, 22:37)

      CristiG [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      M-ai pierdut pe la "guvernul mondial". Dar vreau sa adresez totusi finalul.

      "Aici vor angaja pe cineva de la Apple, care sa convinga lumea sa dea o gramada de bani pe o masina care trebuie incarcata la fiecare 3-400 km si la care trebuie sa schimbi bateria dupa 3-4 ani." - si la masinile cu ICE pui combustibil cam pe la 500 de km si schimbi curele, filtre si alte consumabile la motor constant. Per total masinile electrice au mai putine costuri de mentenanta decat cele cu ICE. Cauta TCO pentru Tesla Model 3 in comparatie cu o masina clasica.

      "Alti bani se vor face din statiile de incarcare electrica." - asa cum acum se fac bani din statiile de benzina? Intr-adevar, e o conspiratie mondiala :)
  • +2 (2 voturi)    
    s-a masurat in conditii reale ? (Marţi, 29 mai 2018, 18:04)

    jescu [utilizator]

    Pana la urma care este emisia de NOX la un motor diesel cu SCR/AdBlue in trafic aglomerat, cum este Bucurestiul, la o masina cu 2-3 pasageri, cu o presiune reala in pneuri pana la 2.3 atmosfere, si cu un sistem minimal de capturare al energiei de franare(sa nu care baterii grele) ? Cum se compara cu benzina ? Dar cu CO2-ul cum se sta ?
  • +5 (5 voturi)    
    intrebare... (Marţi, 29 mai 2018, 18:14)

    liviu_ [utilizator]

    are romania salariu mediu 3000 E ca sa isi permita masini noi si pe benzina?!

    daca o sa se interzica dieselurile.... o sa se treaca pe harburi din vesc , dar pe benzina....

    PS: nu a cumparat firutza tocmai acu 400 autobuze pe motorina?!
  • 0 (0 voturi)    
    LIMBA ROMANA (Miercuri, 30 mai 2018, 9:34)

    dincannes [utilizator]

    Interesante comentarii tehnice; bravo !
    Va suna bine insa "Mașinile diesel sunt terminate." ?
    Numai o actiune poate fi terminata !

    Poate: Masinile Diesel nu mai au viitor.

    Sau: In viitor nu se vor mai construi masini cu motoare Diesel.

    Sau: Va inceta constructia motoarelor Diesel.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Miercuri, 30 mai 2018, 10:26)

    costelm [utilizator]

    nu cred
    tot ce fac nemtii e bun
    super
    halo !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version