Eforturile politice pentru creșterea vânzărilor de mașini electrice reprezintă o greșeală. Autonomia este catastrofală și trebuie investite miliarde, spune șeful companiei de închirieri auto Sixt

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 mai 2018, 15:59 Economie | Auto


Cheia unei masini de inchiriat de la Sixt
Foto: Sixt
Efortul depus de guvernele din multe țări europene pentru a încuraja răspândirea mașinilor electrice este o eroare politică ce costă foarte mult, spune șeful companiei de închirieri auto Sixt, citat de Reuters. Erich Sixt enumeră mai multe dezavantaje ale mașinilor electrice și spune că nu are încredere în viitorul lor. În prezent sub 2% dintre mașinile noi vândute în Europa sunt 100% electrice, iar autoritățile din multe țări au subvenții pentru cei care cumpără.

”Nu cred în mașinile electrice, din punct de vedere politic ele reprezintă o mare eroare”
, spune Sixt, adăugând că o bună parte din materiile prime, cum ar fi cobaltul, se află sub controlul companiilor asiatice.

”Autonomia este catastrofală. Plus că trebuie să investești multe miliarde...”,
spune el, adăugând că unii clienți care au închiriat mașini electrice de la companie au rămas cu ele în diverse locuri, fiindcă bateria s-a descărcat.

”Dacă se va dovedi că am greșit voi cumpăra oricâte mașini electrice vor dori clienții noștri”, mai spune Erich Sixt.

Primele modele electrice au intrat încă de acum opt ani pe piața europeană, însă vânzările au crescut mult mai puțin decât estimau cei mai optimiști analiști din piață.

Anul trecut în UE s-au înmatriculat 97.000 de mașini 100% electrice, cu 54% mai multe decât în 2016. Cea mai mare piață UE a fost Germania, cu 25.000 de mașini, iar cea mai mare piață non-UE a fost Norvegia, cu peste 33.000 de unități. În România s-au înmatriculat 188 de vehicule 100% electrice.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3631 vizualizari

  • -3 (29 voturi)    
    .. (Marţi, 29 mai 2018, 16:16)

    tirolez [utilizator]

    vai, vai. Sa nu cumva sa ramana petrolistii lefteri.
    • +3 (3 voturi)    
      de fapt partial are dreptate (Marţi, 29 mai 2018, 18:19)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      inclusiv la Rosia Montana se spune ca bataia nu este atat pentru aur cat pentru germaniu.
      Romania detine cam toate pamanturile rare cu cautare chiar daca nu in cantitati foarte mari.
      Eu sunt curios anul asta cum o sa fie pentru masinile Tesla schimbarea bateriilor.
      Nu de alta dar anul asta ar trebui sa inceapa schimbarea bateriilor pentru prima generatie de masini.
      Daca iese bine atunci masina elecrica o sa aibe un viitor cu drum intins si clar.
      Daca nu iese ca lumea atunci ne mai intindem putin...
      Oricum, automobilul electric o sa fie viitorul totul este sa vedem daca prndem in timp sau doar nepotii nostri.
  • +9 (23 voturi)    
    si solutia care e? (Marţi, 29 mai 2018, 16:17)

    bogdan1477 [utilizator]

    Sa ne axam in continuare pe diesel si benzina pina ajungem sa nu mai putem respira?

    1. masinile hibrid sunt o solutie foarte buna de scadere a consumului si eventual o utilizare a masinii 100% electric in oras daca ai unde s-o incarci peste noapte

    2. Autonomia se apropie de 3-400 de km, si odata ce se dezvolta cercetarea in domeniu autonomia va creste. Mai ramane problema duratei de incarcare, dai aici teoretic se pot gindi sisteme de inlocuit acumulatorul descarcat cu altul incarcat, operatiune care sa dureze minute.

    Iar avantajele pentru orase sunt semnificative. Dispare poluare data de motorul termic, scade zgomotul.
    • -4 (12 voturi)    
      ai pornit cu stangul - la faza cu respiratul (Marţi, 29 mai 2018, 17:01)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      In Bucuresti numarul de masini a crescut cam de 4-5 ori din 1990 incoace. Suntem deja la media europeana. Ti se pare ca nu putem respira? Sau vrei sa stii cum era sa treci pe langa un autobuz sau o dacie din '70 prin anii '90. Concluzie, nu numarul de masini conteaza ci calitatea lor.
      1- Masinile hibrid se pare ca au consumul mult mai mare decat cel declarat iar inlocuirea bateriilor e o mare problema financiara.
      2- autonomia va creste. Va creste din pix poate. Carcalacii lui musiu Musk folosesc faimosii acumulatori 18655, tehnologie de acum 20 de ani. Deci nema salt tehnologic in tehnologia bateriilor.
      • +3 (3 voturi)    
        Cauta o statistica (Miercuri, 30 mai 2018, 10:29)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Cauta o statistica cu nivelul de poluare in Bucuresti versus alte orase europene. Poluarea nu e doar ceea ce vezi, multe gaze nocive nici nu se vad, nici nu miros, doar duc la cresterea afectiunilor cailor respiratorii.

        In mod clar conteaza si calitatea masinilor, n-a contrazis nimeni asta.

        1. Pe ce te bazezi? Ai date concrete? Cit despre acumulator, ai garantie 10 ani la el.
        2. Musk nu are banii de cercetare pe care-i au Toyota sau VW. Toyota + VW vind 15-20 mil de masini pe an, Tesla 100.000. Iar cind vinzi 7-8 milioane de masini, ai de unde pompa in cercetare.

        Nu zice nimeni ca miine ne vor invada electricele, dar in 10 ani, in tarile bogate vei vedea mai multe electrice decit masini conventionale.
    • -2 (12 voturi)    
      sa fim seriosi (Marţi, 29 mai 2018, 18:22)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      sa nu mai putem respira?
      Maximul de poluare a fost in anii '70.
      Poluarea a scazut constant de atunci si de vreo 25-30 de ani s-a renuntat si la tetraetilul de plumb.
      • +2 (2 voturi)    
        poluarea unde? (Miercuri, 30 mai 2018, 10:32)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        In momentul in care UE porneste procedura de infringement impotriva romaniei din cauza depasirii frecvente la concentratiile de gaze periculoase, tu imi explici ca nu avem poluare.

        http://adevarul.ro/news/eveniment/exclusiv-comisia-europeana-deschide-procedura-infringement-romaniei-cauza-poluarii-1_5afca168df52022f750f1275/index.html

        La tine ceea ce nu se vede nu exista, sau cum?
  • +6 (20 voturi)    
    Da, sigur, (Marţi, 29 mai 2018, 16:19)

    emil bobu [utilizator]

    nu se vand bine acum asa ca hai sa renuntam la ele de tot.

    Ce logica tampita, dar are sens in caz ca nu vrei sa cheltuiesti milioane sa-ti inlocuiesti complet parcul auto, zic si eu, in caz ca esti o firma de inchiriat masini care incearca sa evite cheltuieli...
    • +9 (19 voturi)    
      Este la fel ca la noi (Marţi, 29 mai 2018, 16:38)

      bfc [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Condamnatii penali critica sistemul judiciar.

      Aici, companiile care fac profit pe seama masinilor pe combustie critica masinile electrice.

      Cata ipocrizie ....

      SI la urma este normal ca performantele sa fie scazute daca majoritatea evita adoptia masinilor electrice. Si masinile pe combustie erau dezastru la inceputul tehnologiei.
      • -3 (3 voturi)    
        tare asta (Marţi, 29 mai 2018, 22:40)

        gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui bfc

        mai intai trebuie sa iesi pe piata cu ceva competitiv si apoi sa ceri consumatorilor sa -ti cumpere produsele. Doar nu-ti imaginezi ca te vor subventiona cumparand rebuturi la preturi aberante doar pentru ca tehnologia este la inceput.
  • +1 (5 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 29 mai 2018, 16:43)

    Lok [anonim]

    • -3 (11 voturi)    
      Elon are mari probleme de fabricatie (Marţi, 29 mai 2018, 18:10)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      La model 3 si inca nu are profit, traieste pe bani publici si pe banii fraierilor care investesc intr-un hoax
      • +5 (7 voturi)    
        Elon Musk nu traieste din bani publici (Marţi, 29 mai 2018, 18:59)

        delco [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        e propaganda companiilor petroliere care isi vad afacerile in pericol.
  • +6 (12 voturi)    
    Logica tipica de juma' de adevar (Marţi, 29 mai 2018, 17:03)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Normal ca vanzarile au crescut mai putin decat s-a estimat. Sunt o groaza de factori aici si orice "om de afaceri" ar trebui sa le stie.
    In primul rand lumea trebuie sa fie informata. In al doilea rand, trebuie sa existe suport, o data legislativ, a doua oara sa fie statii. Daca nu ai unde sa incarci masina decat acasa si la munca, normal ca nu isi ia nimeni.

    Mai exist si factorul cheie: pretul. Pretul scade cand oferta creste si exista competitivitate.

    Dar este mai simplu sa denigreze masinile electrice si sa spuna "nu cred in ele" decat sa prezinte situatia obiectiv...
  • -5 (11 voturi)    
    Nu sunt expert dar imi exprim o parere (Marţi, 29 mai 2018, 17:06)

    EMC2*2/2#@4 [utilizator]

    Energia electrica nu este deloc verde atata timp cat energiile regenerabile au doar un procent de ~6% din totalul surselor. Pe primele locuri sunt:
    - Carbunele
    - Gaze naturale
    - Hidro
    - Nuclear
    - si altele

    Faptul ca trecem de la consumul de motorina/benzina la consum electric, nu inseamna ca planetei ii va fi mai bin sau noua ne va fi mai bine. Poate vom cunoaste o nesemnificativa imbunatatire a aerului in orase dar per ansamblu situatia ramane neschimbata sau poate chiar mai rau.

    De ce?
    Pentru ca fiecare autoturism are o anumita amprenta de carbon (calculata pe intreg procesul de fabricatie, de la extragere minereuri, prelucrare, transport catre fabrici, creare componente, inclusiv amprenta factorului uman participant in proces si tot asa pana cand iese pe poarta) iar aceasta amprenta nu va fi influentata pozitiv de inlocuirea proceselor bazate pe combustibili fosili cu unul bazat pe electricitate.

    Sa nu uitam ca marea problema a electricitatii in ziua de astazi este ca nu poate fi stocata usor iar aici industria bazata pe combustibili fosili are un avantaj enorm in fata industriei de acumulatori electrici.

    Industria acumulatorilor electrici este una cu o amprenta de carbon extrem de mare comparativ cu cea pe combustibili fosili. Singura diferenta este ca cea de productie a aacumulatorilor nu este asa de raspandita in lume la aceasta ora.


    Daca vom reusi sa gasim o metoda de stocare a energiei electrice nepoluanta si fezabila din punct de vedere costuri, combinata cu utilizare energiei din surse regenerabile, atunci putem spune ca masinile electrice vor avea un viitor.

    Pana in acel moment, sunt de aceeasi parere ca si domnul din articol.
    • +4 (4 voturi)    
      Hmm (Marţi, 29 mai 2018, 21:42)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui EMC2*2/2#@4

      Intr-un final este ca si cand spui "pana cand fabricile care polueaza aerul nu vor inceta sa fie alimentate de curent, nu pot concluziona ca daca treci pe curent electric esti verde".

      Practic ca si cand ajungi la concluzia "nicio mancare nu e sanatoasa, daca analizezi suficient de minutios".

      Mai degraba pot aduce contra-argument masinile hibrid, dar alea au ca scop tranzitia mai usoara dar si plan de fallback daca ramai fara una dintre cele doua surse de combustibil.

      Cu alte cuvinte, nu-s de acord nici cu tine, nici cu el.
  • +7 (9 voturi)    
    out (Marţi, 29 mai 2018, 17:18)

    pecos [utilizator]

    esti in eroare baiatu meu
  • +5 (11 voturi)    
    Da,da... (Marţi, 29 mai 2018, 17:24)

    seby19 [utilizator]

    Big Oil ne asigura: masinile electrice sunt naspa...sigur ca da...
    • -3 (7 voturi)    
      Is nashpa si se utilizeaza lots of fossil fuel (Marţi, 29 mai 2018, 23:17)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui seby19

      Pt a le fabrica. Cum spunea artistul mai sus, pana nu ajungi sa ai mijloace de stocare energie cu adevarat, nu niste baterii pt care trebuie sa distrugi Pamantul...minerind, nu au decat un bubble care cand o sa bubuie te baga in ultima criza mondiala, majora si definitiva.
      • +4 (4 voturi)    
        Deci pentru baterii distrugi pamantul (Miercuri, 30 mai 2018, 9:01)

        kent8 [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        dar pentru petrol nu ? Bubble nu o sa fie atat timp cat marii constructori auto au anuntat planuri pentru masini electrice.

        Iar masinile electrice au o amprenta de carbon mai mica decat cele bazate pe combustibili fosili.
        https://www.forbes.com/sites/quora/2016/04/22/the-carbon-footprint-of-tesla-manufacturing/#45d848060964

        Automobilele electrice reprezinta viitorul.
      • +3 (3 voturi)    
        Respira tu (Miercuri, 30 mai 2018, 10:51)

        seby19 [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        ce ramane in urma arderii de benzina si motorina, eu prefer energia verde. Combustibilii fosili sunt finiti, energia regenerabila este nelimitata.
  • +6 (10 voturi)    
    Daca la fel ziceau si aia acum 150 de ani (Marţi, 29 mai 2018, 17:57)

    banel [utilizator]

    Acum inca ne plimbam cu caruta. Individul fie are un interes, fie nu intelege ca orice tehnologie noua are nevoie de timp pentru a deveni eficienta si acceptata de mase.
  • -3 (9 voturi)    
    diferenta intre benzina si electric (Marţi, 29 mai 2018, 21:43)

    mihai2015 [utilizator]

    In urma cu 110ani in America Ford T de la cateva mii de unitati in 4 ani a ajuns sa produca 1 milion de vehicule, fara subventii, linii de roboti, fara nici o tehnologie de acum, fara autostrazi, statii de incarcare, ...
    In acelasi timp dupa 110 ani, dupa un urias salt tehnologic, cu subventii de zeci de miliarde, in toata lumea, nu se produc 1 milion de veicule electrice pe an,
    Asta e diferenta in electric si benzina.
    Restul sint vorbe.
    • +5 (5 voturi)    
      Electricele (Miercuri, 30 mai 2018, 7:54)

      giani.edmond [utilizator] i-a raspuns lui mihai2015

      se produc de cativa ani, nu de 100 de ani. Provocarile tehnologice sunt mult mai mari decat in cazul vehiculelor pe baza de combustibili fosili. E ca si cum ai compara o carabina cu un tun laser si te-ai plange de ce a durat atat de mult crearea celui din urma.
      • -3 (5 voturi)    
        electricele (Miercuri, 30 mai 2018, 10:12)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui giani.edmond

        electricele au fost produse (construite ) de mult timp acum 100 de ani, cu baterii din timpul ala, si nu sunt inventii recente, habar nu ai, au fost construite inca de la inceputul automobilismului, dar tu esti nascut ieri si nu stii, si oricum nu au viitor, eu fac delegatii in tara, 200-500 de km pina la destinatie, cu o electrica in cit timp ajung cit fac pe drum, etc, bucuresti timisoara pe caldura asta in cit timp ajung, cit fac pe drum, in ce conditii merg cu masina ?
        • +2 (2 voturi)    
          Mafalda de Dambovita (Miercuri, 30 mai 2018, 11:22)

          giani.edmond [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          "si oricum nu au viitor"...Pacat ca astia din industria auto sunt prea prosti ca sa priceapa inteleptele tale predictii :)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by