Efortul depus de guvernele din multe țări europene pentru a încuraja răspândirea mașinilor electrice este o eroare politică ce costă foarte mult, spune șeful companiei de închirieri auto Sixt, citat de Reuters. Erich Sixt enumeră mai multe dezavantaje ale mașinilor electrice și spune că nu are încredere în viitorul lor. În prezent sub 2% dintre mașinile noi vândute în Europa sunt 100% electrice, iar autoritățile din multe țări au subvenții pentru cei care cumpără.

Cheia unei masini de inchiriat de la SixtFoto: Sixt

”Nu cred în mașinile electrice, din punct de vedere politic ele reprezintă o mare eroare”, spune Sixt, adăugând că o bună parte din materiile prime, cum ar fi cobaltul, se află sub controlul companiilor asiatice.

”Autonomia este catastrofală. Plus că trebuie să investești multe miliarde...”, spune el, adăugând că unii clienți care au închiriat mașini electrice de la companie au rămas cu ele în diverse locuri, fiindcă bateria s-a descărcat.

”Dacă se va dovedi că am greșit voi cumpăra oricâte mașini electrice vor dori clienții noștri”, mai spune Erich Sixt.

Primele modele electrice au intrat încă de acum opt ani pe piața europeană, însă vânzările au crescut mult mai puțin decât estimau cei mai optimiști analiști din piață.

Anul trecut în UE s-au înmatriculat 97.000 de mașini 100% electrice, cu 54% mai multe decât în 2016. Cea mai mare piață UE a fost Germania, cu 25.000 de mașini, iar cea mai mare piață non-UE a fost Norvegia, cu peste 33.000 de unități. În România s-au înmatriculat 188 de vehicule 100% electrice.