În 2016 circulau în UE 260 milioane de autoturisme și aproape 40 de milioane de vehicule comerciale, în timp ce în 2007 parcul auto din UE era format din 232 milioane autoturisme și 36 de milioane de vehicule comerciale.
Gradul de motorizare - raportul dintre populație și numărul de mașini înscrise în circulație - arată că în UE sunt 587 vehicule/1.000 de locuitori, în timp ce țara noastră stă cel mai rău: 329 vehicule la 1.000 de locuitori. Letonia și Ungaria au sub 400, iar cinci țări stau foarte bine, cu o medie de peste 700: Luxemburg, Finlanda, Cipru, Malta și Italia.
Datele pentru 2016 indică o vârstă medie de 11 ani pentru parcul auto din UE, în creștere față de 2013, când era 10,4 ani.
Datele citate de ACEA, preluate de la compania de cercetare IHS Markit indică pentru România o vârstă medie de 16,2 ani pentru autoturisme, 14,6 ani pentru vehicule comerciale ușoare și 15 ani pentru comerciale grele.
Care este media de vârstă a parcului auto pentru autoturisme în diverse țări: Polonia (17,3 ani), Lituania (16,9 ani), Letonia (16), Estonia (15,3 ani), Ungaria (14,9), Cehia (14,7). Nu sunt disponibile date pentru Bulgaria.
Cel mai bine stau următoarele țări: Luxemburg (6,3 ani), Belgia (7,8 ani), Danemarca (8,4 ani), Marea Britanie (8,7 ani), Irlanda (8,8), Austria (9 ani), Germania (9,1) și Franța (9,2 ani).

Nu suntem nici ultimii, nu stam nici rau relativ la nivelul de dezvoltare. Sugerez celor cu interzisul si cu taxatul tip japca sa se ocupe mai intai de Polonia. Tara aia care sta mai bine ca noi la toate capitolele.
Nu ma astept ca fanii taxatului sa inteleaga ca simpla detinere si folosire a unei masini ajuta dezvoltarea. Poate face diferenta a folosi o vechitura, buna dpdv tehnic, pentru a cara scule din pct A in pct B si atarnat la stat. Valabil si pentru deplasat la locul de munca. Nu toata lumea traieste la oras, "verzilor" fara minte...
PS: ma astept sa sara vreo domnisorica si sa miorlaie ca sa-mi duc "tigaia" la remat. Am mai propus un pariu uneia care s-a dat lovita-n onoarea nereperata si a disparut.
Te incalzeste un jaf euro 5/6 fata de una in stare foarte buna euro 3/4? Vechimea este irelevanta in ceea ce priveste intretinerea.
Eu prefer ca cine nu-si permite, sa dea la fiare vechi un jaf care nu mai corespunde tehnic pe ce spuneai si sa-si ia una mai noua, tehnic ok, in bugetul de care dispune. Sansele sunt sa fie si o norma de poluare superioara + 1-2 trepte.
Poate e prea simplu pentru mintea ta nemarginita sa intelegi ca verzii astia fara minte ca mine nu se opun folosirii masinii atunci cand e nevoie.
Dar de multe ori in orase "nevoia" e doar in capul soferilor. Sa stii ca se poate ajunge foarte lejer la munca cu bicicleta sau cu mijloacele de transport in comun ... daca vrei.
Nu am nimic impotriva folosirii biclei, conform legislatiei, dimpotriva. Oh, wait... aia sunt asa de rari, ca ar trebui sanctificati. Am ajuns sa-i felicit pe aia care stau la semafor. Semafor=chestia aia cu 3 culori. Rosu inseamna sa opresti.
PS: nu stiu daca este cazul tau ref legislatie, dar sper ca ai inteles ideea.
Atentie si la numarul auto la mia de locuitori. Alt indicator si factor de dezvoltare, in felul lui.
Locuiesc in Franta si aici sunt multe masini vechi in circulatie (15-20 ani). Dar cum francezii sunt relativ bogati isi intretin masinile vechi si deci nu-s periculoase.
In Franta multi utilizeaza masini vechi pentru a merge la servici si masinile mai recente pentru vacante.
Nu vechimea este problema, ci intretinerea.
O chestie prezenta la toate partidele este mulsul celor care au masini sau proprietati. Incidental, psdistii au scos aberatia de taxa mediu, lucru pentru care pot sa le spun bravo, desi nu am beneficiat de ea. Insa ma astept ca tot ei sa introduca ceva nasol pe tema norma poluare, eventual legat de detinere (impozit). Trebuie si bani la buget si mai trebuie rasplatiti si importatorii, ca de aia cotizeaza in campanii.
Nu le cere astora, mandri ca sunt rromani si si-au bifat unul dintre scopurile vietii cand si-au luat vreo masina noua in rate pe 7 ani, sa inteleaga ideea de masina veche intretinuta.