Cum stă România în UE la numărul de angajați din industria auto și cum arată comparația cu alte țări

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 11 iunie 2018, 14:01 Economie | Auto


Numarul de angajati in industria auto
Foto: ACEA
​În UE peste 2,5 milioane de oameni lucrează în producția de automobile și componente auto, Germania având peste 850.000 de angajați și Franța, peste 200.000. Cehia și Slovacia au cei mai mulți angajați în industria auto, raportat la populația totală, iar România este pe cinci. Cipru, Grecia și Danemarca sunt țările cu cea mai slabă prezență a industriei. Datele sunt cuprinse în raportul ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).

2% din populația activă a UE lucrează în producția auto, ceea ce înseamnă 2,5 milioane de oameni în 2016, cu 200.000 mai mult decât arătau cifrele din 2012.

Totalul de 2,5 milioane se referă la producția directă și, din aceștia 1,09 milioane de oameni lucrează în fabrici de automobile, 160.000 în producția de caroserii și 1,24 milioane în producția de componente auto și piese de schimb.

De departe, Germania are cei mai mulți angajați, 857.000, iar pe doi este Franța: 210.000. Șase țări, inclusiv România, au între 150.0000 și 200.000 de angajați în producția auto: Polonia, România, Marea Britanie, Cehia, Italia și Spania.

În Cehia sectorul auto are cea mai mare pondere, 3,2% din populația activă lucrând în domeniu. Slovacia, Ungaria, Germania și România coninuă top 5, fiecare dintre țări având o pondere de peste 2% din populația activă.

Din cei 174.000 de români, aproximativ 20.000 lucrează la Dacia și la Ford, iar restul la cele peste 500 de companii care produc componente.

Cele mai importante companii producătoare de componente auto, în funcție de sector.
Anvelope auto: Continental, Pirelli, Michelin
Cablaje auto: Valeo, Delphi, Lear, Yazaki, Sunitomo, Draxlmaier, SEWS
Ambutisare și unitsuri din tablă: Kirchoff, GIC, Bamesa
Mase plastice auto: Faurecia, Magna, Preh, IAC,Valeo, Delta Invest
Componente tehnice din cauciuc: RONERA, ContiTech, VM Comp
Rulmenți, planetare, tacheti auto: NTN SNR, INA Schaeffler, COMPA
Module electronice/mecatronice: Continental, Kuhnke, Delphi, Bosch, Marquardt, kendrion
Dispozitive optice: Elba, Valeo, Hella, Automotive Lighting
Baterii, acumulatori: Rombat, Caranda
Reciclare: Romcarbon, Rombat

În Bulgaria aproximativ 21.000 de oameni lucrează în industria auto, în Ungaria 92.000, iar în Grecia, sub 1.800.


Citeste mai multe despre   

















807 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    daca ma gandesc ca ... (Luni, 11 iunie 2018, 14:38)

    ..13 [utilizator]

    Cel mai mare exportator din Ro este o firma din industria auto atunci cred ca se poate mai bine si mai mult...

    Numai ca cu drumurile stam prost de tot - si asta este paradoxul sa produci masini si sa nu ai pe unde a merge...

    Cum stam cu ITistii unde unii cred ca suntem buricul targului???
  • 0 (0 voturi)    
    mda... (Luni, 11 iunie 2018, 16:20)

    DanDare [utilizator]

    Nu inteleg relevanta acestui articol, pare copiat dintr-un altul mai mare pt ca nu are nici o concluzie.

    Cred ca era relevanta si o comparatie a salariilor pe langa numarul de angajati in aceasta industrie.
    De ex:
    - salar mediu;
    - cati salariati catiga intre si intre ...

    Ar fi ajutat sa intelegem cum se situeaza aceasta industrie in peisajul angajatorilor din Romania si daca e mai rentabil sa lucrezi aici sau sa pleci afara in : agricultura, constructii, ingrijirea batranilor ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version