​Tesla Motors a reușit să atingă pragul de 5.000 de mașini Model 3 produse într-o săptămână, iar următorul obiectiv este să se treacă de 6.000 în august, compania dorind să treacă și pe profit în ultimele două trimestre din an. Elon Musk pune presiune pe muncitori, a ordonat ca schimburile să fie mai lungi și a montat un cort lângă uzină, cort care i-a uimit pe mulți și i-a îngrozit pe alții. În acel cort s-au produs peste 1.000 de mașini în ultima săptămână din iunie.

Elon MuskFoto: SXSW

Elon Musk promisese inițial că producția Model 3, mașină pentru care există 420.000 de comenzi, va ajunge la final de 2017 la 5.000 de unități/săptămână, dar problemele din producție au făcut posibilă atingerea acestei ținte doar la final de iunie.

Compania a produs 55.000 de mașini în trimestrul trecut, dintre care 28.000 au fost Model 3. Ținta de 5.000 pe săptămână a fost văzută ca o dovadă că Tesla poate produce în volume rezonabil de mari și că poate să ajungă să onoreze comenzile, mai ales că timpii de așteptare sunt mari.

Acțiunile companiei au crescut cu 3% după anunțul legat de atingerea nivelului de 5.000 de mașini, dar marea întrebare a investitorilor este dacă poate fi menținută cadența de producție.

Reuters notează, într-un material realizat după discuții cu muncitorii. că Elon Musk face presiuni mari, producția modelelor S și X a scăzut și mulți oameni au fost mutați de la departamentele lor, către producția de Model 3.

Agenția de presă mai notează că managerii simt presiunea lui Elon Musk și au primit dispoziții de a-i ține pe muncitori chiar și în schimburi de 12 ore. Într-un cuvânt, Elon Musk este dispus să cheltuiască oricât pentru a atinge țintele de producție, dovadă fiind și faptul că utilajele pentru liniile de asamblare suplimentare au fost aduse în regim de urgență cu avioane cargo, din Europa.

Musk a montat acum câteva săptămâni și un cort lângă fabrică, cort unde a instalat linii de asamblare care au reușit să producă o cincime dintre mașinile realizate de companie în ultima săptămână din iunie. Acest cort a devenit extrem de controversat, analiști din industrie spunând că este o nebunie să instalezi în corturi linii de asamblare auto.

Țintele de producție au fost ratate și fiindcă s-a încercat un grad de automatizare foarte mare, dar s-a dovedit că nu este fezabil și a fost crescut numărul de angajați.