BMW va deschide o uzină de un miliard de euro în Ungaria, la 75 km de Oradea

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 31 iulie 2018, 13:38 Economie | Auto


BMW va deschide o uzina la Debretin
Foto: BMW
BMW anunță că va deschide o uzină auto la Debrecen (Debrețin), urmând să investească un miliard de euro. Construcția va începe în 2019, iar producția anuală va ajunge la 150.000 de mașini. Este prima uzină europeană pe care BMW o deschide după 2000. În Ungaria produc mașini și rivalii germani ai BMW: Audi și Mercedes. Presa a mai scris în ultimii ani despre dorința BMW de a deschide o uzină în regiune, dar sursele rar au pomenit România ca fiind pe lista scurtă, aceasta fiind formată din Ungaria, Slovacia și Polonia.


Uzina se află la 200 km de Budapesta și la 75 km de Oradea. Noua uzină va crea 1.000 de locuri de muncă și pe aceeași linie de asamblare vor fi produse atât mașini cu motoare convenționale, cât și cu motor electric.

BMW spune că Debrecen este locul ideal pentru a-și extinde rețeaua de producție, datorită infrastructurii foarte bune, datorită legăturilor logistice și datorită furnizorilor existenți.

Uzina se va adresa mai ales pieței europene, unde BMW a vândut 1,1 milioane de mașini anul trecut, ceea ce reprezintă 45% din producția sa totală.

Construcția uzinei va începe în a doua parte din 2019.

BMW are reprezentanță proprie în Ungaria din 2004 și a achiziționat anul trecut materiale și servicii în valoare de 1,4 miliarde euro din țara vecină.

"Decizia BMW Group de a construi această uzină nouă reafirmă perspectiva noastră pentru o creştere globală. După investiţiile semnificative din China, Mexic şi SUA, acum ne consolidăm activităţile din Europa pentru a menţine un echilibru al producţiei la nivel mondial între Asia, America şi continentul nostru, Europa", a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG. "Europa este cea mai mare locaţie de producţie a BMW Group. Numai în 2018 investim peste un miliard de euro în uzinele noastre din Germania pentru a le actualiza şi a le pregăti pentru mobilitatea electrică."

Debrecen este locul ideal pentru BMW Group de a-şi extinde reţeaua de producţie. A fost ales în primul rând pentru infrastructura foarte bună, legăturile logistice adecvate şi apropierea de reţeua de furnizori consacraţi. Personalul calificat din zonă a fost un alt avantaj important. Pe lângă echipa de la uzină, numeroase locuri de muncă vor fi create la furnizori de piese şi servicii, atât în cadrul noii facilităţi de producţie, cât şi în regiune, mai spune compania.

Ungaria a produs anul trecut 502.000 de mașini, cu 50% mai multe decât în 2013.

Ungaria are o industrie auto puternică, dar marea problemă a BMW va fi recrutarea celor 1.000 de oameni, dat fiind că este o gravă forță de muncă în Ungaria după ce mulți au plecat către vestul Europei.

BMW Griup a avut vânzări totale de 96,8 miliarde euro anul trecut, cu 20 miliarde euro peste 2013 și aproape dublu față de 2009.

Pentru BMW Group cea mai mare piață este China, cu 24% din vânzări, urmată de SUA cu 14% și Germania, cu 12%. Următoarele trei piețe sunt Marea Britanie, Franța și Italia.

Cu 2.5 milioane de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.123.947 BMW, 378.486 MINI şi 3.308 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei, care au produs peste un milion de automobile, sunt responsabile pentru aproape jumătate din producţie.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6338 vizualizari

  • +29 (35 voturi)    
    Putea sa fie la Oradea daca nu eram condusi de PSD (Marţi, 31 iulie 2018, 13:41)

    Zimbru [utilizator]

    Daca nu eram condusi de penali am fi avut infrastructura si la Oradea si ar fi fost o optiune mai buna Oradea pentru BMW, tinand cont de costurile mai scazute ale fortei de munca si tinand cont de piata mult mai mare pe care o reprezinta Romania.
    • +18 (20 voturi)    
      Un nou succes PSD (Marţi, 31 iulie 2018, 13:58)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      pentru care le dorim dupa zicala suedeza...cat mai multa.....
      • -13 (25 voturi)    
        Nu plangeti dupa ea (Marţi, 31 iulie 2018, 15:30)

        PUIEMSD [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

        Am fost la Mercedes in uzina la unguri, 99% din treaba e facuta de roboti, oamenii angajati sunt cat populatia activa a unei comune.
        Conceptia si proiectarea se face in Germania, acolo se duc si profiturile. Ungaria e un soi de China, foarte putin ramane local. Piesele se importa, la preturi f mari chiar, astfel incat profitul rezultat din asamblarea produsului final sa fie minimizat si sa se plateasca taxe putine.
        E ceva de genul creierul e neamtul si muschiul e ungurul.
        • +10 (14 voturi)    
          just great, mai bine la stana, ciuban la oi (Marţi, 31 iulie 2018, 16:02)

          Savitar [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

          Decat sclav la neamt in uzina cu roboti.
          • -3 (7 voturi)    
            Pacat ca ai de ales intre muncitor si cioban (Marţi, 31 iulie 2018, 17:33)

            PUIEMSD [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

            Noi restul avem alte oportunitati.
            • +3 (5 voturi)    
              Furaciunile is oportunitati??? (Marţi, 31 iulie 2018, 20:31)

              Savitar [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

              a scuza-ma, poate prasitul la porumb? Ia zi, altii au roboti si pt aia, ce bine e in Romania unde omul e busy, praseste manual.
        • +12 (14 voturi)    
          1000 (Marţi, 31 iulie 2018, 16:18)

          Liv0007 [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

          de locuri de munca nu sunt asa usor de creat. Orice loc de munca platit peste medie e important. Si impozite pe salarii daca plateste si tot e un ban adus la buget.
          • -5 (7 voturi)    
            Crezi ca e peste medie? (Marţi, 31 iulie 2018, 17:33)

            PUIEMSD [utilizator] i-a raspuns lui Liv0007

            Eu n-as crede.
            • +4 (4 voturi)    
              Ce crezi tu e irelevant (Marţi, 31 iulie 2018, 20:32)

              Savitar [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

              Esti la un click distanta de a afla cifrele reale. In afara de bugetarii de lux si pansionarii speciali unde se castiga bine in tara? Ia arunca un ochi la Dacia!!!!
        • +5 (5 voturi)    
          Re: Nu plangeti dupa ea (Marţi, 31 iulie 2018, 17:37)

          Valip [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

          Si totusi fabrica de la Kecskemét are aprox 4000 de angajati.
        • +8 (8 voturi)    
          si continuarea? (Marţi, 31 iulie 2018, 18:19)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

          "creierul e neamtul si muschiul e ungurul".. si romanul e basica din talpa..

          Serios acum, eu cred ca am putea avea si noi cateva zeci (sute?..) de fabrici din astea cu 99% treaba facuta de roboti si cate o suta de ingineri care sa-i controleze. Nu de alta, dar alternativa momentan este sumbra. In ritmul asta, nu vor mai ramane in tara decat batranii si retarzii.
        • +10 (10 voturi)    
          Scuza-mi imbecilitatea (Marţi, 31 iulie 2018, 19:03)

          cicci [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

          Sa inteleg ca e mai bine ca nu se investedte la noi 1 miliard, decat sa se investeasca?!?
          • +3 (3 voturi)    
            ..ai intzeles bine .. (Marţi, 31 iulie 2018, 23:22)

            Observatore [utilizator] i-a raspuns lui cicci

            ... acesta este trendul ...NU NE VINDEM TARA !
        • +1 (1 vot)    
          Dupa ce pleaca Renault,vine TATA-India ? (Marţi, 31 iulie 2018, 19:51)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

          Distrugeti robotii, precum altii in istoria masinismului !
          Masinile nu tolereaza lipsa de ordine. Masinile nu tolereaza anarhia, lenea si indolenta omeneasca.
          Robotul nu se poate schimba dupa om. Tu trebuie sa te schimbi si sa-ti coordonezi miscarile dupa el. Asa e si firesc, fiindca el este un lucrator perfect, iar tu, nu. Niciun om nu e lucrator perfect. Numai masinile sunt.
          La ele trebuie sa privim, ca sa invatam cum sa muncim.
        • +7 (7 voturi)    
          Mai bine asistat social la PSD (Marţi, 31 iulie 2018, 21:47)

          lumira [utilizator] i-a raspuns lui PUIEMSD

          Decat sa muncesti la BMW. 1000 locuri de munca nu e chair putin.
    • +13 (17 voturi)    
      Km de autostrada (Marţi, 31 iulie 2018, 14:50)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      Cu banii datorați statului de Voiculescu, Dosarul Microsoft, Ghita, Mazare etc. se realizau 50 km de autostrada de la Oradea pana la autostrada Ungara.

      Așa am scăpat de Kovesi si nu mai are cine sa-i înfunde pe infractori, viitorul va fi si mai negru.

      Apropo, ati semnat pentru inițiativa #FaraPenali
    • +6 (12 voturi)    
      Evident, nicio legatura (Marţi, 31 iulie 2018, 14:55)

      UpNext [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      cu PSD, Dragnea, penali etc, Romania nefiind niciodata pe lista BMW. Dar cu "diktatorul" Orban este o oarecare legatura, acesta asigurand coerenta, stabilitate si predictibilitate Ungariei. De unde si infrastructura, sistemul legal, capabilitatea ungurilor si...multe elemente de istorie comuna, datorita pozitiei geografice.

      De altfel, uitati-va cum curg investitiile straine in Transilvania/Banat, fata de Moldova si sudul Romaniei si incercati sa evaluati comparativ....
      • +6 (10 voturi)    
        Moldova (Marţi, 31 iulie 2018, 15:05)

        florinos [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        Moldova este roșie din 90 încoace, voteaza cu PSD indiferent de opțiuni, intre timp Moldova este cea mai saraca regiune, cu cei mai multi morti in accidente rutiere pe drumul E85.

        Cand a fost sedinta Cex, Dragnea a facut vizite in Bacau, Vaslui si Botosani, a primit voturile baronilor de aici si in schimb copiii lor au primit functii ca si consilieri ai ministrilor. Nu a negociat niciunul construirea a 5 metri de autostrada.
        • +2 (2 voturi)    
          La ultimele alegeri si Transilvania a votat PSD (Marţi, 31 iulie 2018, 19:41)

          Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui florinos

          A
      • 0 (4 voturi)    
        Da bha (Marţi, 31 iulie 2018, 15:23)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        Ca Transilvania nu voteaza rosii la primarii. Autoritatile locale au o mare influenta
      • +2 (2 voturi)    
        Tot infrastructura a contat si in Ardeal (Marţi, 31 iulie 2018, 19:40)

        Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        Statul a prioritizat Ardealul la nivel de autostrazi, din acest motiv vedem si multe investitii acolo. Nu uitati ca investiile merg acolo unde sunt autostrazi: Arad, Timisoara, Cluj, Bucuresti, Constanta, Pitesti. Daca Moldova avea autostrazi acum dezvoltarea economica era alta. Deci si Bucurestiul si Constanta primesc multe investitii comparativ cu alte zone ale tarii, tocmai pentru ca exista infrastructura.
      • -1 (3 voturi)    
        Infrastructura nu Orban a facut-o (Marţi, 31 iulie 2018, 19:42)

        Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        Asta exista deja dinaintea venirii lui.
    • +5 (5 voturi)    
      Exact! (Marţi, 31 iulie 2018, 15:22)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      Tocmai, titlul mi s-a parut irelevant, conteaza mai putin ca este la 70Km de Oradea sau la 50 Km de Satu Mare, necazul este ca nu-i la noi in tara, ci este de cealata parte a frontierei!
    • +6 (6 voturi)    
      Infrastructura si problemele in justitie (Marţi, 31 iulie 2018, 15:34)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      Debretin are acces si la autostrada si la linie pricipala de cale ferata. Oradea e la 75 de kilometri de lucrurile astea. In plus Romania nu e parte din Schengen.
      • +9 (9 voturi)    
        Nu este in Schengen din cauza Mafiei PSD (Marţi, 31 iulie 2018, 16:11)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        si a "populatiei captive" care ii voteaza, cu asistenta populatiei "destepte" care nu a votat.
    • +4 (4 voturi)    
      Adevarat, dar viitorul nu este nici asamblarea (Marţi, 31 iulie 2018, 16:07)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      Asta este doar un avantaj mic si temporar, si sincer, tot asta vrem, sa ramanem mana de lucru ieftina a Occidentului?

      Viitorul Romaniei nu trebuie sa fie mana de lucru ieftina. Oradea ar trebui sa vrea sa aiba mai degraba centre de cercetare-dezvoltare, indiferent de tipul de industrie.

      Adevarat, cu PSD si nemernicii asociati la guvernare, nu mergem inainte ci inapoi.
      • +7 (7 voturi)    
        Trebuie invatamant modern (Marţi, 31 iulie 2018, 16:29)

        Liv0007 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        pentru a crea oameni capabili sa lucreze in cercetare si sa inoveze.
        Cand majoritatea populatiei e analfabeta functional trebuie sa le oferi locuri de munca pe masuara intelectului.
        Trebuie intrerupt de undeva cercul vicios al saraciei care duce la lipsa de educatie.
        • +5 (5 voturi)    
          Asa este. (Marţi, 31 iulie 2018, 17:24)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Liv0007

          Cercul incepuse deja se fie rupt de Daniel Funeriu (Dec. 2009 - Feb. 2012). Nu s-a rupt suficient, caci s-a intors PSD ...
          Urmatorul care-l rupe va trebui sa-l rupa definitiv. Altfel Romania va ramane in asa numita "middle income trap" si se va "specializa" in mana de lucru ieftina (si intelect mediocru).
    • +3 (3 voturi)    
      Costuri mai mici cu forta de munca???? (Marţi, 31 iulie 2018, 22:07)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      In Romania salar net 4000 lei cost total 7200 lei.
      In Austria salar net 1100€= 5100 lei cost total 1480€ = 6800lei adica
      Salariatul ia mai mult iar pe angajator il costa mai putin.
      Deci unde e mai rentabil?!?
  • -6 (36 voturi)    
    mda (Marţi, 31 iulie 2018, 13:43)

    Hexadanus [utilizator]

    Orban ala, dictatorul ala, uite ce le face la unguri!
  • +26 (26 voturi)    
    Asta inseamna infrastructura.. (Marţi, 31 iulie 2018, 13:51)

    mircea_cjn [utilizator]

    Investitii serioase.
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Marţi, 31 iulie 2018, 14:00)

    SoulSearcher [utilizator]

    e si logic, avand in vedere ca toate piesele se fac in romania.. asamblarea in ungaria ca aia au autostrazi directe cu restul europei

    la noi dureaza 24 ore sa duci cu tirul niste piese de la constanta la oradea

    soferul are voie sa conduca 9 ore intr-un program, dar face cam 14-16 ore din cauza infrastructurii si a accidentelor care blocheaza mereu soseaua

    deci nu se poate incadra intr-un program de lucru de 9 ore cum trebuie sa fie pe tahograf.. ci are nevoie de 2 programe
    • 0 (2 voturi)    
      ..." ce spui tu streine ? " (Marţi, 31 iulie 2018, 20:06)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      ... " avand in vedere ca toate piesele se fac in romania " ZAU ?? SI UNDE ?? pe asta de unde ai scos-o ? ...poate vorbesti de camasile albe PRODRAGNEA !
      • 0 (0 voturi)    
        mda (Miercuri, 1 august 2018, 8:11)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Observatore

        e plin de fabricute care produc echipamente si accesorii auto pt toate masinile din vest.. practic nu exista bmw, mercedes, audi, vw care sa nu aiba piese pe care scrie made in romania

        incepand cu Continental care face curele, elemente de electronice

        si pana la bosch si alti furnizori care fac cablaje, tapiserii intregi, elementele de plastic, borduri intregi de masini

        cauta si vei gasi.. exista la Roman, Cluj, Sebes, Iasi, Timisoara.. peste tot
  • +7 (15 voturi)    
    interesant (Marţi, 31 iulie 2018, 14:08)

    c2 [utilizator]

    deci Ungaria e iliberala, anti-Merkel, anti-Europeana, bla bla bla si investitiile continua cu spor :)

    Nota:
    1991 fabrica Suzuki la Esztergom
    1994 fabrica de motoare Audi la Gyor (extinsa masiv in 2017)
    2012 fabrica Mercedes la Kecskemet
    2019 BMW vine din urma cu o fabrica care va produce "150000 masini pe an"... in articol scrie productie anuala "150.000 de angajați" :)

    In 2017 ministrul lor de externe zicea ca sectorul auto are o productie in valoare de "25,2 miliarde de euro".
    • -4 (8 voturi)    
      de la o investitie anume la (Marţi, 31 iulie 2018, 16:14)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui c2

      "investitiile continua cu spor" este cale lunga.
      Investitiile sunt scazute in toata Europa Centrala si de Est. Nu-i chiar roza situatia.
      • +4 (6 voturi)    
        o fi roza situatia in Teleorman si Vaslui (Marţi, 31 iulie 2018, 18:39)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        unde nu se deschide macar o fabrica de pingele.
    • -3 (3 voturi)    
      Banii sunt bani (Marţi, 31 iulie 2018, 19:45)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui c2

      Si americanii investeau in Germania nazista, insa Ungaria este totusi o dictatura, ca vine sau nu BMW sa-si deschida fabrica.
      • +2 (2 voturi)    
        ..DA ! (Marţi, 31 iulie 2018, 20:10)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        " La noi sunt codrii verzi de brad
        si campuri de matase ."
    • +1 (1 vot)    
      NU CONTEAZA . (Marţi, 31 iulie 2018, 20:07)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui c2

      NOI SUNTEM ROMANI .
  • +5 (7 voturi)    
    credca inv e problema (Marţi, 31 iulie 2018, 14:29)

    credinciosul [utilizator]

    nu mai conteaza 60 km daca ai oameni pregatiti,dar la noi toti viseaza la facultati,la fel si parintii iar invatamantul de rahat din ro atat cel profesional cat si cel superior nu invata nimic din ce trebuie.cu brontozaurii de prof universitari si profesori de la scprofesionale care intra in sistem si raman pana la pensie in locsa fie facut de ing activi sau maistri cu experienta in auto.asa .nu ne folosim deloc de dacia si fod langa care ar fi trebuit sa fie pepinierede lucratori in auto atat cu poregatire medie cat si su[perioara.
  • +2 (6 voturi)    
    Ala de pozeaza in ...altceva (Marţi, 31 iulie 2018, 14:32)

    karula [utilizator]

    Mai comenteaza cineva de Vkt. ORBAN?
    Vrea cineva si o harta cu autostrazile din Hu?
  • +11 (13 voturi)    
    a (Marţi, 31 iulie 2018, 14:47)

    adrian67 [utilizator]

    Daca o invita pe Dancila la deschidere, o sa tina un speech in care sa spuna ca ea iubeste masinile Mercedes si-i place ca se afla in Ucraina.
    Lasand gluma la o parte, guvernul roman ar trebui sa demisioneze de urgenta. Nu avem infrastructura, nu avem investitii majore. In schimb avem salarii la bugetari marite. Bravos natiune, halal sa-ti fie!
  • +9 (9 voturi)    
    normal (Marţi, 31 iulie 2018, 15:03)

    I [utilizator]

    cum sa vina in Romania daca psd a taiat toti banii de la drumuri si investitii ca sa dea pensii speciale.
  • +8 (8 voturi)    
    Nah, au auzit ca romanii construiesc autostrazi (Marţi, 31 iulie 2018, 15:18)

    Savitar [utilizator]

    si au fugit mancand pamantul dupa mintea psd.
  • +4 (8 voturi)    
    degeaba (Marţi, 31 iulie 2018, 15:25)

    razeshu [utilizator]

    nu veneau oricum la noi,de ce sa ne lamentam aiurea? Orban e trompeta CSU, prin el aia pun presiune mai mare pe Merkel decat in plan intern unde vorbesc politicos cu dna cancelar. Mutarea BMW, firma Bavareza acolo urmeaza Audi, alta firma din zona si e o recompensa pentru rolul jucat de Orban in oprirea imigrantilor.
    Asta nu inseamna ca ai nostri analfabeti ar fi absolviti de vina. dimpotriva, incepand cu dl boc care a inceput autostrada lui faimoasa intre Cluj si .. turda, doua metropole de insemnatate redusa in loc sa plece dinspre granitza spre Oradea - Cluj. Ce folos daca atatia ani s-a mers repede in regim de autostrada pe cativa km pana la Cluj daca apoi o iei pe serpentine printre dealuri cu 40 la ora in coloana pe un singur fir pe sens ? Dar deh, exproprierile trebuiau facute la dansul in ograda, interesul tarii mai putea sa astepte. si tot asteapta de 30 de ani. Intre timp altii cresc economic si noi avem mii de copii care se culca flamanzi seara. Seara de seara.
    Pana la urma tot e bine si la Debrecen. O sa faca si peste granitza la noi niste suruburi, maciulii de schimbatoare si huse. Ieftineli pe salariul minim pe economie. Pe care sa le trimita in Ungaria unde , asamblate, vor genera mult mai multa valoare adaugata.
    In rest pe aici prin mandrul Picior de Plai in gura ne vom da in continuare asudati cu Otokar in drum spre vreun balci organizat de primariile noastre de graba praduitoare de bani publici.
  • -7 (7 voturi)    
    Oradea are primar PNL, PSD nu e in toate (Marţi, 31 iulie 2018, 15:53)

    Fides [utilizator]

    Faptul ca fabrica se construieste la 75 de Km de Oradea este irelevant pt. noi, puteau fi si 100 ori 150 de KM.
    Este relevant faptul ca Ungaria are industrie auto de top, cu firme adiacente ce pot oferi suport pe partea de piese. Sistemul lor de autostrazi va ajunge in 2019 pana la granita noastra, la punctul de frontiera Bors, iar de acolo pana la Oradea drumul de legatura este cu 2 benzi pe fiecare sens - deci fabrica putea fi facuta usor si in Oradea (plus ca orasul are cenrtura ocolitoate tot pe 2 benzi ,cu supratraversari), ca nu infrastructura a fost problema, mai ales ca doar in 2019 incep contructia ai de la BMW.
    Prin urmare:
    1. nemtii au ales Ungaria din cu totul alte considerente decat PSD, iar meritul lui Orban este unul major pt. o tara atat de mica precum Ungaria
    2. Bolojan, este primar PNL la Oradea, insa se zvoneste ca la un moment dat, firma BenQ dorea sa-si deschida fabrica prin judet, dar fara comisionul aferent nu a fost posibil, asa ca au ales Slovacia..
    • 0 (0 voturi)    
      Ce legatura are primarul din Oradea? (Miercuri, 1 august 2018, 10:13)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      Esti cu totul in afara problemei!. BMW cu o investitie de 1 miliard discut la nivel de stat pentru conditii si garantii. Cu analfabetii nu a avut ce discuta
      • 0 (0 voturi)    
        Pai si atunci de cel faci analfabet pe Bolojan? (Miercuri, 1 august 2018, 14:56)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Aia au ales Ungaria nu pt. ca in Oradea e PSD. Oradea e PNL de multi ani, inainte fiind PD, nu a avut niciodata un primar PSD.
        Bolojan a spus ca nu avea 500 de hectare sa le dea.
        Si da, exista un zvon ca din cauza lui Bolojan, in judet (Alesd) nu exista fabrica BenQ, ei alegand sa o ridice in Slovacia.
  • -2 (8 voturi)    
    E rau cu ORBAN :)))) (Marţi, 31 iulie 2018, 16:07)

    Velma Kelly [utilizator]

    Foarte rau ! :))))
    • +4 (6 voturi)    
      Corporatiile au mai multa putere (Marţi, 31 iulie 2018, 16:41)

      Liv0007 [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      decat oamenii politici. Companiile nu se mai prea uita in gura politicienilor. Un politician azi e, maine nu mai e. Sunt companii care au supravietuit multor regimuri si schimbari politice. BMW a fost infiintata in 1916, de atunci lumea a trecut prin doua razboaie mondiale dar compania inca exista.
      Marile corporatii au oameni mult mai bine pregatiti decat orice guvern al unei tari, iar ele pot face predictii dincolo de discursurile unor conducatori trecatori.
  • +6 (8 voturi)    
    din pacate (Marţi, 31 iulie 2018, 17:33)

    hmc [utilizator]

    cred ca suntem incompatibili cu cerintele de corectitudine germane.
    nu stiu cum se face ca-n cei 10 ani locuiti in Oradea, de cate ori am chemat meserias ungur, a venit la timp, a fost serios si a respectat cerintele, iar de cate ori am chemat roman de-al meu, a intarziat, s-a plans tot timpul si a facut treaba de mantuiala.
    ar trebui sa avem puterea sa recunoastem ca de cate ori ne uitam in oglinda, nu vedem ceva chiar atat de frumos pe cat ne place sa credem.
    PS adineauri am venit acasa cu un prieten pe care il socoteam foarte moral (si moralist). a deschis nonsalant fereastra masinii si a aruncat chistocul pe geam! cati facem la fel si nici nu ne mai dam seama?
    • +3 (5 voturi)    
      Foarte buna observatia, (Marţi, 31 iulie 2018, 19:32)

      n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui hmc

      Un investitor se uita si la lucruri care tin de o etica a responsabilitatii, a respectului intre contractanti.
      De exemplu se uita la:
      - cum se comporta liderii sindicatelor; daca exista o istorie intreaga in care liderii de sindicate au agende politice evidente, nocive intereselor angajatilor;
      - in ce masura sint etatizati/etatizate producatorii si retelele de utilitati (energie electrica, apa, gaz) si cit de politizate si corupte sint agentiile de reglementare; daca nu exista o concurenta reala a producatorilor de utilitati, esti mereu la cheremul unor estorcatori plasati politic;
      - cit de stabil este climatul fiscal; este riscant pina la absurd sa investesti intr-o tara aflata la cheremul populistilor, care pot avea "inspiratia" sa vina cu taxe pe cifra de afacere sau cu alte inventii gustate de poporul sarac pe care-l tin sub perfuzii guvernamentale;
      - in ce masura iti poti rezolva in justitia locala diferendele cu contractorii si furnizorii locali;
      - in ce masura poti conta pe calitatea si sustenabilitatea ofertei furnizorilor locali;
      - cum sint privite in societate, cu referire la procese de productie si la munca, disciplina, conformarea la reguli si proceduri, subordonarea, calificarea, expertiza.
      • 0 (2 voturi)    
        observatii binevenite (Marţi, 31 iulie 2018, 22:36)

        hmc [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

        ce pacat ca, fara a fi genii al statisticii, fiecare dintre noi poate observa ca in cazul Romaniei rezultatul da cu minus.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by