Volkswagen este acuzată că tunurile sale sonice menite să protejeze mașinile contra distrugerii cauzate de grindină au adus și seceta în regiunea fabricii din Puebla, cea mai mare pe care grupul o auto o are în afara Germaniei. Compania spune că va proteja mașinile cu plase speciale și că va folosi mult mai rar tunurile. Volkswagen are mii de mașini la uzină, iar grindina a cauyzat distrugeri în trecut.

Sigla Volkswagen si steagul mexicanFoto: Volkswagen

Tunul sonic trimite unde de șoc în atmosferă și poate împiedica, într-o anumită măsură, formarea boabelor de grindină. În domeniul agricol sunt însă controverse despre cât de eficiente sunt aceste tunuri.

Acum câțiva ani germanii au adus aceste tunuri la Puebla, în Mexic, folosindu-le lângă uzina care produce anual 450.000 de mașini cu efective de 15.000 de angajați.

Agricultorii din zonă se plâng însă că aceste tunuri, nu doar că au îndepărtat grindina, ci au rărit ploile, cauzând secetă și reale probleme cu recoltele.

O asociație a fermierilor spune că 2.000 de hectare au fost afectate și cere daune de peste trei milioane euro de la companie.

Grupul auto promite că va instala plase de protectie peste mașinile produse și stocate în aer liber și că tunurile nu vor mai folosite pe modul automat, ci vor deveni mijloc secundar de luptă cu grindina.

Grindina este un mare pericol pentru companiile auto care au parcate mii de vehicule în curțile fabricilor sau la distribuitori. Spre exemplu, o furtună extrem de puternică a dus la distrugerea a mii de mașini Volkswagen, în 2008, în Germania.

Fermierii s-au arătat nemulțumiți de promisiunile Volkswagen și spun că germanii ar trebui să renunțe total la folosirea acestor tunuri, fiindcă altfel agricultorii din zonă vor suferi și pe viitor.

Surse: Financial Times, phys.org