​Toyota a anunțat că va investi 500 milioane de dolari în Uber pentru dezvoltarea programului de mașini care se pot conduce singure, iar din 2021 tehnologiile Uber vor fi testate în trafic pe MPV-uri Toyota Sienna. Companiile auto își dau seama că vânzările lor vor depnde de segmentul ride-sharing și investesc în el, în timp ce companiile de transport sunt conștiente că viitorul lor depinde de alianțele parafate cu marile companii auto.

Sigla ToyotaFoto: Toyota

Investiție face ca Uber să fie evaluată la 72 miliarde dolari. În plus, reînvie programul de testare a mașinilor autonome, grav afectat de faptul că, în aprilie, o femeie a fost omorîtă de o mașina autonomă a Uber, după ce șoferul de test nu a reacționat.

Tot mai multe companii auto se aliază cu companii de ride-sharing, fiindcă prin intermediul acestora constructorii auto vor putea vinde flote importante. Pentru companiile stil Uber alianța cu constructorii auto este esențială pentru dezvoltarea business-ului. Cel mai cunoscut parteneriat auto-IT este poate cel dintre Waymo (filiaală a Google) și Fiat-Chrysler.

Toyota a mai investit în domeniu și în 2015 spunea că are un buget de un miliard de dolari pentru un laborator de inteligență artificială.

Sursa; CNN