​În cel mult câțiva ani Renault va renunța să mai vândă în Rusia și Brazilia modelele Logan și Sandero care sunt practic Dacii care primesc în acele țări sigla constructorului francez, a spus șeful de design Laurens van den Acer, citat de Automotive News. El a spus că decizia a fost luată și fiindcă Lada devine o marcă tot mai bună cu un design reușit, iar Renault este nevoită să urce. Lada este parte a Renault care deține și pachetul majoritat de acțiuni.

Renault ArkanaFoto: Renault

În mai multe piețe din afara Europei, cele mai mari fiind Rusia și Brazilia, mașinile Dacia sunt vândute sub sigla Renault. Practica va înceta pentru două dintre modele (Logan și Sandero), dar va continua pentru Duster.

”Scopul este să avem o gamă globală a Renault”, spune van den Acker, adăugând că vrea să înceteze practica de a vinde sub sigla Renault modele derivate din Dacia.

Pe piața rusă Renault simte presiunea mărcii Lada, care îi aparține, și care a făcut salturi mari de calitate, după un lung declin. El a spus, despre prietenul său Steve Mattin, designer șef al Lada, că ”îi face viața grea” și în consecință, brand-ul Renault trebuie ”ridicat” pentru a se evita canibalizarea cu Lada.

Designerul-șef al Renault nu a spus când vor fi scoase din gamă Logan și Sandero, dar a precizat că se va întâmpla după reînnoirea gamei Dacia în Europa.

În Rusia s-au vândut 992.000 de mașini noi în opt luni, din care 200.000 au fost Lada. Renault Duster este a opta cea mai vândută mașina din Rusia, Sandero este pe 12, iar Logan, pe 13. Cele trei modele și-au găsit 60.000 de clienți în primele opt luni.