Comisia Europeană a deschis o anchetă contra BMW, Daimler și Volkswagen care s-ar fi înțeles între ele pentru a evita să concureze în domeniul tehnologiilor care reduc emisiile poluante. La trei ani după uriașul scandal Dieselgate, care a inclus 11 milioane de mașini, industria germană trebuie să răspundă unor noi acuzații ce ar putea fi costisitoare și ar putea-o costa mult și la capitolul imagine.

-Foto: Emissions Analytics

Constructorii auto germani Volkswagen, Audi, Porsche, BMW și Daimler ar fi format încă din anii 90' un cartel, purtând numeroase discuții secrete pe foarte multe subiecte legate de producția auto, dar mai ales pe tema emisiilor poluante ale mașinilor diesel, scria pe 20 iulie 2017 publicația germană Der Spiegel.

În industria auto germană s-au constituit grupuri secrete de lucru care au discutat despre diverse tehnologii utilizate pe mașini, despre costuri, despre componentieri, despre piețe, despre strategii comerciale și despre moduri de diminuare a emisiilor mașinilor diesel, susținea publicația.

CE vrea să știe dacă acest grup chiar a avut întâlniri secrete unde s-au discutat moduri în care concurența să fie afectată, iar cei care s-au înțeles să fi căzut de acord asupra dezvoltării tehnologiilor ce permit limitarea emisiilor de gaze de eșapament..

Comisarul european Margrethe Vestager spune că, dacă a existat un astfel de cartel, clienții sunt cei care au fost privați de posibilitatea de cumpăra mașini mai puțin poluante, fiindcă tehnologia a fost mereu la dispoziția constructorilor.