Politicile schimbătoare ale autorităților au condamnat mașinile diesel și oamenii se gândesc de două ori înainte să cumpere acest tip de vehicule, fiindcă s-ar putea să nu le mai poată vinde, a spus Carlos Ghosn, considerat cel mai puternic director din industria auto. El se referă la faptul că între 2000 și 2015 guvernele din marile țări europene au încurajat cetățenii să cumpere mașini diesel, dar după scandalul Volkswagen au introdus o mulțime de interdicții.

Carlos GhosnFoto: Renault

Carlos Ghosn, șef al alianței Renault, Nissan și Mitsubishi Motors, a spus, citat de Financial Times, că oamenii aleg mașina în funcție de preț, costuri de utilizare și valoarea de revânzare, dar că ”nu le pasă” de ce fel de motor are vehiculul.

”Oamenii se ghidează după bunul simț. Dacă guvernele decid să susțină diesel-ul, oamenii merg în direcția aceea”, a spus Ghosn, înainte de deschiderea Salonul Auto de la Paris. ”Când guvernele semnalează că nu mai este o direcție bună, urmează oprirea subvențiilor și interzicerea mașinilor în orașe. Consumatorii se vor întreba de ce să cumpere o mașină diesel și să se vadă apoi blocații trei-patru ani cu ceva ce reprezintă o investiție mare”.

”Dieselul este condamnat pentru că autoritățile l-au condamnat. Asta se întâmplă”, spune Ghosn.

Comentariile lui Carlos Ghosn vin în săptămâna în care Parlamentul European votează pentru a impune reguli mai stricte pentru emisiile poluante pentru a forța industria să scadă drastic emisiile medii de CO2 până în 2030.

Industria susține o reducere medie de 20% până în 2030, în timp ce unele țări vor 30%, țintă mult mai greu de atins. Un prim prag de reducere trebuie aplicat până în 2020 și de aceea toți marii producători au anunțat lansări de mașini electrice în următorii doi ani.

În doi ani ponderea mașinilor diesel din totalul vânzărilor de mașini noi a scăzut și cu peste 15 puncte procentuale în unele țări.