Reducerea emisiilor poluante ale mașinilor, în centrul unei uriașe controverse - Constructorii auto spun că oamenilor li se ”bagă pe gât” mașinile electrice. Asociațiile de mediu spun că reduceri drastice ale emisiilor sunt necesare urgent

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 3 octombrie 2018, 7:22 Economie | Auto


Drapelul Uniunii Europene
Foto: Parlamentul European
​Votul din Parlamentul European pe tema reducerii emisiilor de CO2 la automobile scoate la iveală două tabere care vin cu argumente solide. Asociațiile de mediu spun că producătorii auto trebuie să se îndrepte către mașini mai puțin poluante și citează studii care arată cât de rău ne afectează sănătatea mașinile de pe șosele. Constructorii auto spun că măsurile propuse îi forțează să scoată cât mai multe mașini electrice și hibride, dar acest lucru va duce la pierderea a sute de mii de locuri de muncă, fiindcă mașinile electrice au mult mai puține componente.

Parlamentul European va vota pentru noile ținte de emisii de CO2 de la mașinile noi ce ar însemna o reducere în medie cu 45% până în 2030, mult mai dur decât propuseseră oficialii CE: 30%.

Constructorii auto spun că propunerea de reducere cu 45% este nerealistă și subestimează efectele asupta forței de muncă.  ”Nu le putem băga pe gât oamenilor aceste mașini electrice”, spune Erik Jonnaert de la ACEA - Asociația Constructorilor Europeni de Automobile.

În plus, mai este și problema locurilor de muncă. Aproximativ 75.000 de angajați și-ar putea pierde locurile de muncă în industria auto germană până în 2030 dacă se vor îndeplini previziunile care arată că atunci, în parcul auto german mașinile electrice vor reprezenta 25%, iar cele hibride 15%, arăta un studiu din iunie al Institutului Frauenhofer. Un motor electric are nevoie de un număr de piese cu 20% mai mic decât unul pe benzină, iar pentru producția aceluiași număr de motoare, cele electrice au nevoie de mai puțin de jumătate din numărul de angajați.

În Germania 800.000 de oameni lucrează în sectorul auto, dar studiul se referă la fabricația de motoare. Cum motoarele pentru mașinile electrice sunt mult mai puțin complexe și au număr mic de piese, pentru fabricarea lor este nevoie de mult mai puțini oameni. Este nevoie de 3.990 de oameni pentru fabricarea a un milion de motoare, în timp ce 1.840 de oameni pot fabrica anual un milion de motoare pentru mașini electrice.

Constructorii auto mai spun și că pentru moment cota de piață a mașinilor electrice și hibride este foarte mică și publicul nu trebuie forțat să le cumpere. Constructorii spun că investesc în mod constant în dezvoltarea mașinilor electrice, dar vor cu guvernele să ofere în continuare subvenții și să investească în infrastructura de încărcare.

În prezent, mașinile pur-electrice reprezintă aproape 1% dintre toate mașinile noi vândute în UE. Se vând peste 100.000 pe an și există aproximativ 25 de modele. Multe dintre statele europene oferă subvenții de câteva mii de euro pentru achizționarea acestor mașini.

Grupurile de protecție a mediului spun că numai țintele ambițioase în domeniul transporturilor pot duce la atingerea scopului propus: nivel al poluării cu 40% mai mic în 2030 față de 1990.

Autoturismele și camionetele emit aproximativ 15% din emisiile de CO2 din UE, care provoacă schimbări climatice. Transportul este singurul sector în care emisiile de gaze cu efect de seră sunt încă mai ridicate decât în 1990.

Încurajarea standardelor privind emisiile de la automobile ar contribui la atingerea obiectivelor UE în materie de climă pentru 2030, iar consumatorii ar economisi la facturile de combustibil.

Acum câteva săptămâni, Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară a PE (ENVI) a avizat raportul care stipulează, în forma aprobată, că din 2030 producătorii europeni de mașini vor trebui să reducă cu 45% emisiile de carbon. Oficialii CE propuseseră 30% inițial, dar comisia pentru mediu a spus că este nevoie de o scădere mai dramatică a nivelului poluării.

CE propusese și o reducere a emisiilor medii cu 15% până în 2025, dar comisia de Mediu din PE a propus o reducere cu 20%. față de media de 95 g CO2/km stabilită ca ținta pentru 2021.

După ani de scădere, emisiile medii ale mașinilor noi vândute în UE au reînceput să crească, mai ales pe fondul scăderii vânzărilor de mașini diesel la care emisiile de CO2 sunt scăzute (dar cele de NOX sunt mai mari). În plus, s-au vândut tot mai multe SUV-uri, segmentul ajungând la cote istorice, de peste 30%.

Date recente arată că, după o scădere substanțială în ultimii ani, emisiile de la mașinile noi au crescut în medie cu 118,5 g CO2/km anul trecut. Conform regulilor în vigoare, mașinile noi nu trebuie să emită în medie mai mult de 95 g CO2/km până în 2021.

În plus, și introducerea noilor teste de emisii, cu rezultate mai apropiate de cele reale, din trafic, a dus la punctaje nefavorabile pentru unele modele, emisiile de CO2 fiind mai mari decât la testele laxe de până acum.

Și președintele CE, Jean-Claude Juncker, a spus în discursul său despre starea Uniunii Europene, că reducerea cu 45% a emisiilor de CO2 este ”corectă din punct de vedere științific și necesară din punct de vedere politic”.

Mai multe ONG-uri europene din domeniul sănătății solicită parlamentarilor europeni să voteze această propunere în care standardele sunt mai ridicate.

Este citat un studiu realizat de cercetători germani în 2018 arată că impactul poluării din trafic este cel mai grav în cazul copiilor. Dioxidul de azot (NO2) este emis de eșapamentul mașinii, aproape de nivelul solului, și din această cauză afectează cel mai mult copiii și animalele de companie. Aceștia respiră cu până la 37% mai multe particule toxice de dioxid de azot, substanță cancerigenă conform Organizației Mondiale a Sănătății. Cercetătorii de la asociația de mediu Deutsche Umwelthilfe au măsurat nivelul poluării cu NO2 pe 500 de străzi din Germania.


Citeste mai multe despre   
















1866 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    “Argumentele solide” (Miercuri, 3 octombrie 2018, 8:08)

    Gojifruit [utilizator]

    Ale industriei auto se limiteaza la faptul ca se pierd locuri de munca, cu alte cuvinte productia se motoare electrice este nu numai benefica mediului dar este si mai eficienta din punctul de vedere al costului cu forta de munca.
    Asta e bine, nu? Sau si productia de excavatoare e rea ca se pierd locuri de munca la sapat cu cazmaua?
    • +2 (8 voturi)    
      aham (Miercuri, 3 octombrie 2018, 8:55)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Gojifruit

      stai putin... nu e o tragedie ca raman niste mii de oameni sa moara de foame?!

      serios... te auzi ce zici?!

      evident ca exagereaza... dar chiar stim ca alea electrice sunt mai bune (in momentul actual)?! Categoric au tendinta sa devina mult mai bune decat fosil fuel... dar oare UE nu se arunca mult prea mult cu capul inainte?!
      asta e problema principala din punctul meu de vedere...
      nu dealta dar nici bateriile alea nu sunt chiar nepoluante... nu stiu care e proportia de poluare fata de traditionale, dar poate ar trebui sa gandim inainte sa dam legi pentru ca asa a ajuns germania si dependenta de gazul rusesc dupa ce a renuntat la centrale nucleare!
      • +5 (9 voturi)    
        dar oare nu e o tragedie mai mare... (Miercuri, 3 octombrie 2018, 10:16)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        ... ca alte zeci de mii de oameni sa moara sufere de afectiuni respiratorii si milioane sa respire aer poluat doar pentru citeva zeci de mii de locuri de munca?!? Oaqre nu orice evolutie tehnologica duce la pierderea unor locuri de munca? Calculatorul n-a dus la pierderea multor locuri de munca? Dar buldozerul? Dar motostivuitorul? Dar betoniera? Pe logica ta ar trebui sa revenim la epoca preindustriala...
        • +1 (1 vot)    
          Gogule, dioxidul de carbon nu provoaca afectiuni (Miercuri, 3 octombrie 2018, 18:26)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          respiratorii.
          Si reducerea lui este principalul argument al psiho-ecologistilor.
          • 0 (0 voturi)    
            True, dar restul? (Joi, 4 octombrie 2018, 15:39)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Dioxid de carbon emana orice om, si nu e nociv. Dar hidrocarburi, oxid de azot, etc...., astea nu mai sunt asha sanatoase....

            http://www.e-automobile.ro/categorie-poluare/23-emisii-automobile-sanatate.html

            Da' se pare ca pentru unii important e sa aibe ce baga la burdihan azi, restul e irelevant.
  • +1 (7 voturi)    
    Da, un aer mai curat e o tragedie (Miercuri, 3 octombrie 2018, 8:30)

    2087 [utilizator]

    Ce le mai place sa polueze...
    • +3 (9 voturi)    
      realizezi (Miercuri, 3 octombrie 2018, 8:56)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      ca bateriile alea polueaza in draci
      si ca majoritatea electricitatii NU se face prin surse nepoluante

      da! este o solutie de viitor... dar prea ne aruncam cu capul inainte....poate o tranzitie ceva mai putin abrupta ar fi de dorit!
      • +7 (7 voturi)    
        @Liviu (Miercuri, 3 octombrie 2018, 9:21)

        Gojifruit [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Si eu am mari semne de intrebare legate de poluarea totala a masinilor electrice (productie baterii, productie energie electrica, reciclare -sau nu- a bateriilor la sfarsitul perioadei de viata).
        Dar nu astea au fost argumentele industriei auto, ci faptul ca se reduc locurile de munca. Asta e stupid!
        Orice progres tehnologic a dus la reducerea locurilor de munca intr-un anumit domeniu si cresterea in alt domeniu. Tiparul si masinile de tesut sunt si ele rele ca nu mai avem scribi si babute cu fuiorul?
        Si, de vreme ce industria auto nu a ridicat ea problema poluarii totale pe lant a masinilor electrice, ci doar ineptia cu locurile de munca, inseamna ca stiu eu ce stiu si acestea chiar sunt mai putin poluante.
      • +3 (3 voturi)    
        per total masinile electrice polueaza mai putin (Miercuri, 3 octombrie 2018, 12:07)

        adry27 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        aici e vorba de schimbare, la acre oamenii mereu reactioneaza cu frica. Asta-i viitorul si lumea se va obisnui cu timpul.
  • -4 (4 voturi)    
    ok (Miercuri, 3 octombrie 2018, 10:40)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Masina electrica este un moft scump, chiar si subventionata masiv. Beneficiile? Teoretic s-ar salva oarecum stratul de ozon, dar stim noi daca nu cumva se va produce electricitatea necesara din carbune?
    • +3 (5 voturi)    
      Muti poluarea in afara orasului (Miercuri, 3 octombrie 2018, 12:11)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Unde produci energia si asta e un castig imens pentru toti locuitorii acelui oras.

      Plus ca multe state se bazeaza serios pe vant/hidro/solar/etc deci ai putina poluare pe tot lantul.
  • +2 (2 voturi)    
    1811, Anglia (Miercuri, 3 octombrie 2018, 12:19)

    t4v1 [utilizator]

    Luditii protesteaza impotriva razboiului de tesut mecanic.

    Istoria ne-a aratat ca e inutil sa lupti impotriva dezvoltarii tehnologice dar si ca nu exista pericolul disparitiei fortei de munca. Forta de munca se muta in sectoarele unde produce cel mai mult. In ciuda dezvoltarii industriale, a cresterii sperantei de viata si a populatiei globului, nu vad nicaieri miliarde de oameni fara loc de munca ci dimpotriva, muncim mult mai putin si traim mult mai bine ca acum 100 de ani.
  • 0 (2 voturi)    
    Progresul tehnologic nu poate fi oprit (Miercuri, 3 octombrie 2018, 12:38)

    tordz [utilizator]

    carutele au fost inlocuite de automobile, muncitorii de roboti, urmeaza energia nucleara din fuziune, nanotehnologia, inteligenta artificiala, celulele stem. Cine a ignorat progresul a disparut de pe piata.
    • +3 (3 voturi)    
      Progresul nu se introduce prin lege (Miercuri, 3 octombrie 2018, 17:16)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui tordz

      De ce crezi că în România mai sunt și azi căruțe cu cai pe șosele? Gheorghiu-Dej a confiscat caii de la oameni și i-a dus la abatoare, ca să nu se mai poată ara decât cu tractorul, dar după 20 de ani oamenii foloseau din nou cai de muncă.

      Progresul introdus cu forța aduce sărăcie. Dar și voturi pentru politicienii socialiști.
    • +1 (1 vot)    
      mdea, si toate s-au introdus prin legi (Miercuri, 3 octombrie 2018, 18:30)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui tordz

      Numesti progres niste masini care folosesc aceeasi tehnologie la baterii de acum 20 de ani?
  • +1 (3 voturi)    
    mda... (Miercuri, 3 octombrie 2018, 12:40)

    adrian_rolland [utilizator]

    Ok, schimbam pina in 2030, 45% din parcul auto si se trece pe hibride sau pur electrice.

    S-au facut calcule ce inseamna ca infrastructura pe partea de incarcare a masinilor electrice? Cine va plati costurile (momentan imense) - aproximativ 4k-50k Euro / statie de incarcare. Cine va schimba TOATA reteaua electrica pentru ca aceasta sa reziste la incarcarea simultana a (sa zicem) 40-50000 de masini in acelasi timp ?
    • -2 (2 voturi)    
      Adrian, (Miercuri, 3 octombrie 2018, 14:36)

      Gojifruit [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Daca se faceau calcule in 1900 cat ar costa rafinariile necesare pentru ca toata lumea sa mearga cu masina, concluzia ar fi fost ca e mai bine cu calul si caruta, ca fan si lucerna avem deja.
      Dar satelitii si fibra optica pentru internet la scara planetara iti dai seama cat a costat? Trebuia sa ramanem la faxuri dupa logica asta.
      Stai linistit, ca, pas cu pas, o sa avem si productie si retea de distributie pentru masinile electrice. Nu o sa se faca peste noapte.
      • +2 (2 voturi)    
        Calul nu a fost interzis în 1900 (Miercuri, 3 octombrie 2018, 17:13)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Gojifruit

        și nici rafinăriile subvenționate. Progresul s-a produs în mod natural, dpdv economic.

        Problema este că atunci dădeau legi politicieni care își câștigau singuri traiul, iar acum dau legi politicieni care au trăit toată viața lor din bani publici.
  • +1 (1 vot)    
    un mare bullshit dar sa stam calmi (Miercuri, 3 octombrie 2018, 18:48)

    AliKimiku [utilizator]

    Pana in 2030 aceiasi ecologisti isi vor da seama ca au o problema mare cu bateriile uzate iar consumatorii ca au o problema la cumpararea unei noi baterii.
    Ca sa nu mai spunem ca miscarea asta ar muta practic 50% din productia de masini in China.
    Si toti spun ca Trump e tampit.
  • 0 (0 voturi)    
    electrice = scade poluarea= creste durata de viata (Joi, 4 octombrie 2018, 9:30)

    ilie57 [utilizator]

    Toti inhalam zilnic gaze arse de esapament.
    De sute de ani ardem benzina si motorina.

    Constructorii de automobile chiar nu stiu sa produca si altfel de autovehicul. Poate ca au fost doar interese la nivel global sa se mentina vanzare masini cu motoare care consuma benzina/motorina.

    Candva motoarele electrice vor fi mai ieftine decat cele cu ardere interna. Trebuie doar sa facem primul pas.
    Se va rezolva si problema bateriilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Masina electrica de acum e o gluma (Joi, 4 octombrie 2018, 11:50)

    LulacuNini [utilizator]

    Va dau un exercitiu de gandire:
    - deci masina electrica ce mai tare de piata (Tesla) are o autonomie de max. 500 kg (in conditii ideale) fara incarcare suplimentara si/sau conditii meteo nefavorabile (frig extrem). Incarcarea full a bateriei dureaza vreo min.5 ore poate si mai mult. Sunt staii de incarcare rapide care costa enrom dar nici alea nu pot face fata la o incarcare plina sub 3 ore.
    - Acum inchipuiti-va un drum de la Craiova pana la Verona (Italia)... cu o masina Tesla incarcata cu 4 persoane si 4-5 valize. Cam cat faceti pe drum cu toate incarcarile "bateriei" necesare ?
    Va asigur ca autonomia masinii astfel umplute e undeva sub 250 Km/baterie full.

    Eu cred ca ecologistii astia s-au tampit de tot sau toti au avioane private "electrice".


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version