Constructorii auto sunt foarte îngrijorați de votul Parlamentului European pentru reducerea emisiilor: Votul de azi va avea un impact negativ asupra locurilor de muncă din industria auto/Consumatorii nu pot fi forțați să cumpere mașini electrice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 3 octombrie 2018, 16:40 Economie | Auto


Masina electrica la incarcat
Foto: Volkswagen
Votul de miercuri din Parlamentul European, care aprobă reducerea medie a emisiilor auto cu 40% până în 2030, este criticat de industria auto care spune că ținta este agresivă și va duce la concedieri masive în domeniu. Oamenii nu pot fi forțați să cumpere mașini electrice, mai ales cât timp nu există destule stații de încărcare, spune ACEA - Asociația Constructorilor Europeni de Automobile. Supărarea companiilor vine mai ales de la obligația ca mașinile electrice și hibride să reprezinte 35% din vânzările totale de autoturisme în 2030 și 20% în 2025, imens față de nici 2% în prezent.

Erik Jonnaert, secretar general ACEA, spune că votul de miercuri va avea impact extrem de negativ asupra locurilor de muncă din industria auto, în special la furnizorii de componente, fiindcă mașinile electrice pot fi produse, per total, cu mai puțini oameni decât cele convenționale fiindcă au mai puține piese.

”Industria ar putea fi forțată la o transformare dramatică în timp scurt”
, mai spune Jonnaert care adaugă că nu este clar nici măcar dacă există cadrul legal potrivit pentru o schimbare atât de rapidă. El se referă la faptul că există insuficiente stații de încărcare și că variază extrem de mult de la o țară la alta cuantumul subvențiilor.

”Consumatorii nu pot fi forțați să cumpere mașini electrice fără infrastructura necesară de încărcare și fără subvenții”,
spune Erik Jonnaert. ”Putem doar să sperăm că guvernele naționale vor veni cu o doză de realism când vor adopta poziția comună asupra emisiilor de CO2, săptămâna viitoare”.

Totul pornește de la faptul că Parlamentul European a votat miercuri propunerea prin care emisiile de CO2 provenite de la autovehicule să fie reduse cu 40% până în 2030, legea propunându-și să accelereze adoptarea mașinilor electrice.

În UE 13,3 milioane de oameni lucrează direct sau indirect în sectorul auto, din care 3,4 milioane lucrează în producție.


Citeste mai multe despre   
















1498 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    Pot fi forțați să renunțe complet la mașini (Miercuri, 3 octombrie 2018, 16:43)

    Harald [utilizator]

    Ăsta e de fapt scopul, interdicții care să le ia oamenilor demnitatea, exact ca pe vremea lui Ceaușescu.
    • +5 (5 voturi)    
      Unde va creste somajul? In tarile de lohn: Ungaria (Miercuri, 3 octombrie 2018, 17:21)

      -PuieMSD- [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      sau Slovacia. Mexic, China, Romania, Rusia, Algeria. Acolo unde se fac masinile.
  • +4 (6 voturi)    
    faptul (Miercuri, 3 octombrie 2018, 18:01)

    tenere [utilizator]

    ca se schimba industria nu inseamna somaj, inseamna costuri in plus pentru actualii producatori pentru adaptare si de asta se plang constructorii

    in plus mai sunt unii care tipa si tipa si prin alte voci si anume exportatorii de petrol si aici e de fapt buba

    ce inseamna pentru urss sa nu mai aiba cui vinde petrol? ups bolsai problema
  • +2 (2 voturi)    
    industria auto? (Joi, 4 octombrie 2018, 8:40)

    ContHotnews [utilizator]

    industria auto europeana, care a uitat inca de prin 1990 sa faca masini, ea stie sa faca afaceri pe spatele amaratilor. fa credit de masina, ca o arunci oricum la gunoi in 5 ani.

    industria auto europeana isi face griji de emisii, japonezii n-au jene, vand masini pe tot globul, si stralucesc in cele mai dure conditii de exploatare. BMW in schimb, daca nu are conditii optime, se rupe distributia.
  • +1 (1 vot)    
    pai sa produca carute... (Joi, 4 octombrie 2018, 17:05)

    stefan2008 [utilizator]

    ...daca masinile electrice au prea putine componente.
    Important sa nu mai arda petrol si sa afume orasele.
    In rest pot produce biciclete, ceasuri cu multe componente, table de sah cu multe piese... orice le mentine complexitatea si numarul componentelor daca asta este problema lor.

    Dar sa mute forta de munca pe infrastructura de reincarcare si pe baterii, aia nu... ca altfel nu pot speria lumea cu somajul.

    Bine ca Tesla isi poate face singura retea de incarcare, dar pentru gunoaiele BMW, Mercedes, etc trebuie sa faca statul tot!
    • -1 (1 vot)    
      Tesla a primit 4,9 mld.USD subvenții (Joi, 4 octombrie 2018, 22:25)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      pe vremea lui Obama, iar în mai puțin de un an ai să o vezi în insolvență. Cu ambulanțe electrice să te ducă la spital și niște camioane electrice de pompieri să vină să-ți stingă casa, după care să vii să ne povestești cum a fost :)
      • +1 (1 vot)    
        ..si apropo de imprumuturile obtinute de la guvern (Vineri, 5 octombrie 2018, 11:45)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Tesla le-a platit toate inapoi la timp. Asta tot spre moartea de ciuda a profetilor dinaintea ta. ;)
    • +1 (1 vot)    
      apropo de faliment (Vineri, 5 octombrie 2018, 11:49)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      Unul dintre proprietarii majori de actiuni Tesla este Government Pension Fund of Norway.
      Daca tu ai impresia ca norvegienii vor ramane fara pensii pentru ca asa ai profetit tu... mai gandeste-te odata. ;)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version