Comisarul european pentru Industrie, către constructorii auto germani: Nu exportați diesel-urile vechi în Europa de Est

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 8 octombrie 2018, 10:23 Economie | Auto


​Comisia Europeană se teme că producătorii auto germani vor exporta în țările din Europa de Est cât mai multe mașini diesel vechi și poluante, spune Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie, citată de Tagesspiegel și Reuters. Anul trecut Germania a exportat peste 250.000 de mașini diesel second-hand, România fiind pe locul șapte în topul țărilor, cu 11.500 mașini.

Au fost în ultimele săptămâni în Germania negocieri dure între autorități și constructorii auto pentru stabilirea modului în care milioane de mașini diesel mai vechi și poluante pot fi scoase din circulație. Soluția cea mai puțin dorită de constructorii auto ar fi fost buy-back-ul, fiindcă ar fi costat miliarde de euro rambursarea costului mașinii către clienți.

Pentru 14 orașe unde poluarea cu oxizi de azot este la niveluri ridicate s-a ajuns la un compromis și cei care dețin mașini Diesel Euro 4 sau Euro 5 pot solicita o adaptare tehnică ce va fi plătită de constructor (de exemplu filtru de particule), astfel încât emisiile poluante ale acestor mașini să scadă.

O altă soluție va fi ca cei care dețin aceste diesel-uri vechi  să renunțe la ele și să beneficieze de o primă de casare de câteva mii de euro pentru a-și lua mașină nouă.

Nu s-a stabilit încă contribuția exactă a constructorilor.

Toate soluțiile sunt scumpe: de exemplu modificările tehnice ar costa cam 3.000 de euro/mașină, iar prima de casare între 4.000 și 6.000 euro.

Compromisul a fost greu de atins și unii constructori auto nu au vrut să accepte posibilitatea de a modifica din punct de vedere tehnic mașinile mai vechi, fiindcă soluția are costuri mari. Majoritatea au fost în favoarea oferirii unei prime de casare care să fie avans pentru achiziționarea unei mașini noi.

Comisarul european pentru Industrie Elzbieta Bienkowska se întreabă se va întâmpla cu aceste mașini care vor ieși din circulație și avertizează constructorii să nu le trimită în estul Europei. ”Exporturile înseamnă că vom muta din vest către est problema calității aerului”.

 ”Ar trebui să fie clar stabilit ce se întâmplă cu vehiculele uzate și cu cele ajustate în mod neadecvat”, spune comisarul, menționând că este o problemă europeană, nu doar una germană.

Anul trecut, Germania a exportat peste 250.000 de mașini diesel second-hand, cel mai mare număr din ultimii 12 ani. Cele mai multe au ajuns în Italia, Austria și Franța (circa 60.000 în total). Pe locul patru a fost Ucraina, pe șase a fost Ungaria, iar pe șapte, România.


Citeste mai multe despre   

















3608 vizualizari

  • -2 (16 voturi)    
    Socialismul de la Bruxelles (Luni, 8 octombrie 2018, 10:48)

    xolv [utilizator]

    a decretat ca masinile diesel sunt poluante, desi au emisii mai mici decat cele pe benzina.
    • +3 (7 voturi)    
      Emisii (Luni, 8 octombrie 2018, 11:51)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Emisiile nu sunt doar O2, ci și Nox.
    • +4 (8 voturi)    
      Nu au emisii mai mari, au emisii cancerigene (Luni, 8 octombrie 2018, 12:10)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Detalii aici: https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/diesel-exhaust-and-cancer.html

      Si nu cei de la Bruxelles "au decis" (ba chiar au tinut ascuns acest fapt, fiind mana in mana cu producatorii germani de automobile), ci americanii i-au dat de gol.
      • -2 (6 voturi)    
        AU PE DREAQU... (Luni, 8 octombrie 2018, 19:11)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Pune mana si citeste si aceiasi sugestie si pentru imbecilii de la HN care cenzureaza aiurea!
  • -1 (3 voturi)    
    hmmmm (Luni, 8 octombrie 2018, 12:16)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    ordine catre companii private? e cumva comunism cu fata umana la bruxelles? sau e cardasie?
  • -1 (5 voturi)    
    hilar (Luni, 8 octombrie 2018, 12:53)

    gelu antigelu [utilizator]

    aceste masini, vechi, poluante sunt un bun care functioneaza. Este pura prostie si utopie sa-ti imaginezi ca vor fi casate si nu vor fi exportate intr-un circuit care va trece initial prin tarile Europei Centrale pentru a ajunge in ultima instanta prin Rusia, Belarus si Ucraina.
    sunt interzise cumva? atunci care e problema? vor fi folosite pana o sa rugineasca, ar trebui sa fie foarte clara chestia asta. Explicati-le despre ecologie si poluare celor care au posibilitatea sa schimbe o Dacie veche sau pe un autoturism diesel vechi si poluant pentru a trai un pic mai bine.
    Oamenii astia de la Bruxelles sunt atat de rupti de realitate, nu stii daca sa razi sau sa plangi.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu este deloc o utopie... (Luni, 8 octombrie 2018, 13:34)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Ei propun ceva similar programului rabla de la noi. Daca ai o masina diesel veche si esti dispus sa renunti la ea, primesti cateva mii de euro pe care ii poti folosi sa iti iei alta noua.
      Masinile astfel stranse trebuie casate, asa cum se caseaza si rablele de la noi. Ar fi o idiotenie ca, dupa ce le rascumperi o data, sa le pui iar in circulatie in alta tara...
  • +6 (8 voturi)    
    Adevarul este ca.... (Luni, 8 octombrie 2018, 13:46)

    TheBlizzard [utilizator]

    .......nu-i nevoie sa le exporte ei in RO. Le importam noi......... :)
  • +5 (7 voturi)    
    Mtz, mtz, mtz (Luni, 8 octombrie 2018, 14:56)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Si ce-o sa faca samsarii/cocalarii de la Rumania? Poi unde o sa mai auzi tu "Boss, 5ar ca asta nu mai gasesti! Ie full de full, fara piele, 2005, 150K Km, 6000 de coco, folosit de o batranica in Germy, sa-si duca analizele la doctor ... Si trage ceva de speriat! "
  • -1 (1 vot)    
    In Bucuresti (Joi, 11 octombrie 2018, 12:22)

    Alfabetix [utilizator]

    aerul este deja irespirabil din cauza rablelor si aglomeratiei de masini. Panoul de la Piata Universitatii care analizeaza in timp real calitatea aerului este nefunctional.
    Murim cu zile, dar primarilor si guvernului nu le pasa. Probabil o da luam niste amenzi usturatoare de la UE pe care o sa le platim tot noi.
  • 0 (0 voturi)    
    Dar (Joi, 11 octombrie 2018, 22:21)

    mopsu [utilizator]

    de cei cu salariul minim , care muncesc pentru cei cu salarii mari, care ar fi posibilitatea de a cumpara o masina ? Cu alte cuvinte numai cei care-si pot permite un auto 5 sau 6 pot circula, ceilalti , afara ? Deci noi cei saraci sa dam foc masinilor cu e 5 sau 6 ? Foarte interesant. Asa si cei cu case amarate sa le fie demolate ,iar cei cu vile (militieni, stabi , politicieni , itisti etc ) sa traiasca bine ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version