Șeful Volkswagen spune că propunerile stricte de reducere a emisiilor de CO2 pun în pericol 100.000 de locuri de muncă la companie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 11 octombrie 2018, 15:41 Economie | Auto


Herbert Diess
Foto: Volkswagen
Noul proiect de reducere a emisiilor de CO2 pentru mașinile noi pune în pericol 100.000 de locuri de muncă la grupul Volkswagen, ceea ce reprezintă un sfert dintre lucrătorii din fabricile gigantului german, a spus șeful companiei, Herbert Diess. Și asociația industriei auto germane, VDA, a spus că este nerealistă ținta de reducere cu 35% a emisiilor de CO2 până în 2030, în timp ce Asociația Constructorilor Europeni de Automobile spune că cele agreate recent de țările europene vor afecta atât angajații din industrie, cât și clienții.

”O transformare la așa mare viteză este greu de gestionat, astfel că în 10 ani, aproape o treime dintre posturile noastre din producție, aproximativ 100.000, ar putea fi suprimate”, a declarat Herbert Diess, CEO Volkswagen, într-un interviu pentru Süddeutsche Zeitung, citat de AFP.

Diess a spus că amenințarea cu suprimarea de locuri de muncă ”nu reprezintă șantaj”, fiindcă ”afirmațiile noastre se bazează pe fapte”.

Țările UE au ajuns marți la un acord pentru o scădere cu 35% a emisiilor medii ale mașinilor noi, acordul final fiind un compromis între țările care voiau ținte mai dure și cele care le considerau prea ambițioase.

20 de țări au votat în favoarea noului acord, iar reducerea emisiilor de CO2 va fi de 35% până în 2030, mai mult față de cât propusese UE, dar mai puțin decât voia Parlamentul European. Pentru stabilirea textului de lege urmează să se poarte negocieri.

”O reducere atât de drastică este o revoluție dureroasă, nu o tranziție controlată”, a spus șeful VW.

Diess vorbește pe același ton ca și puternica asociație auto germană VDA care a catalogat acordul ca fiind ”nerealist” și ”periculos pentru locurile de muncă”.

”Industria auto europeană va fi și mai mult expusă în fața concurenței (...) Acest lucru pune în pericol fabricile, dar și angajații”, este de părere Bernhard Mattes, președinte al VDA. ”Este mai mult decât regretabil că cele mai multe state UE nu au avut forța să stabilească un echilibru între protejarea locurilor de muncă și protejarea mediului”, mai spune șeful VDA.

Oamenii nu pot fi forțați să cumpere mașini electrice, mai ales cât timp nu există destule stații de încărcare, spunea ACEA - Asociația Constructorilor Europeni de Automobile. Supărarea companiilor vine mai ales de la obligația ca mașinile electrice și hibride să reprezinte 35% din vânzările totale de autoturisme în 2030 și 20% în 2025, imens față de nici 2% în prezent.

Problema locurilor de muncă a fost mereu scoasă în față de industrie. Aproximativ 75.000 de angajați și-ar putea pierde locurile de muncă în industria auto germană până în 2030 dacă se vor îndeplini previziunile care arată că atunci, în parcul auto german mașinile electrice vor reprezenta 25%, iar cele hibride 15%, arăta un studiu din iunie al Institutului Frauenhofer. Un motor electric are nevoie de un număr de piese cu 20% mai mic decât unul pe benzină, iar pentru producția aceluiași număr de motoare, cele electrice au nevoie de mai puțin de jumătate din numărul de angajați.

În Germania 800.000 de oameni lucrează în sectorul auto, dar studiul se referă la fabricația de motoare. Cum motoarele pentru mașinile electrice sunt mult mai puțin complexe și au număr mic de piese, pentru fabricarea lor este nevoie de mult mai puțini oameni. Este nevoie de 3.990 de oameni pentru fabricarea a un milion de motoare, în timp ce 1.840 de oameni pot fabrica anual un milion de motoare pentru mașini electrice.


Citeste mai multe despre   
















1346 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Alt neofit si asta. (Joi, 11 octombrie 2018, 16:08)

    Lok [utilizator]

    In loc sa isi apere pozitia pentru a limita importurile de masini non-UE, deoarece acelea nu o sa aiba limitari impuse, deplange soarta fatidica a 100000 de oameni. Serios? La nivelul sau scoate cartea emotionala?
    • +4 (4 voturi)    
      pardon? (Joi, 11 octombrie 2018, 17:11)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      toate produsele vandute in UE (indiferent unde e fabricat produsul) se supun regulilor UE
      • +1 (3 voturi)    
        Mai putin cele vandute de germani (Joi, 11 octombrie 2018, 19:41)

        adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        Carora li sa ordonat sa repare motoarele cu care si-au inselat clientii sau vor fi interzise pe strazi.

        http://europe.autonews.com/article/20180816/ANE/180819891/vw-owners-in-germany-risk-de-registration-if-they-dont-fix-cheat
      • 0 (0 voturi)    
        Atunci cand piata majora este cu limitari. (Vineri, 12 octombrie 2018, 8:32)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        Cei care vand majoritar in piata aceea vor avea de suferit, in timp ce aceia care vor avea o piata de desfacere libera vor avea profit mai mare si avantaj comercial dupa nici un an. Asadar va aparea un dezechilibru intre producatori, dezavantajati fiind cei cu desfacere in UE.
        Nu sustin ca stiu care unde produce masini (e un ghiveci), dar in general cei care vor sa vanda in UE au productia aproape de UE pentru a limita costurile de transport.
  • +1 (3 voturi)    
    O NELAMURIRE! (Joi, 11 octombrie 2018, 16:49)

    schroedinger [utilizator]

    Cu ce ne luptam de fapt?
    Reducerea de CO2, adica efectul de sera, respectiv incalzirea globala sau emisiile de NOX care pot duce la aparitia cancerului (desi nu exista nici o baza stiintifica!)

    Diesel-ul pare avantajat pentru ca emisiile de CO2 sunt mult mai mici decat cele ale motoarelor alimentate cu benzina!

    Dar, ne omoara NOX, un fel de drob de sare!

    Asa ca,intai hotarati-va, fiindca lumea neintelegand mare lucru a inceput sa achizitioneze cu disperare masini pe benzina.
    Deja in UE au anuntat o crestere a nivelului de CO2 dupa inceperea interzicerii in unele orase a diesel-urilor mai jos de EURO 5.
  • +5 (5 voturi)    
    A sosit timpul (Joi, 11 octombrie 2018, 17:00)

    Observatory [utilizator]

    Sau a expirat ? Nu investiți bani și efort in inovații?
    Acesta este rezultatul, plus ca in ultimi ani, faceți mașini slabe din punct de vedere calitativ și modele complect învechite , comparând cu alte firme de concurenta.
    Viitorul vostru este la gunoi, mașina electrică este viitorul...
    • 0 (0 voturi)    
      Iluzia progresista persista. (Vineri, 12 octombrie 2018, 8:33)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Viitorul este departe de a fi electric. Du-te fa un calcul de clasa a 9 si vezi cat CO2 iese daca am schimba toate masinile mici cu electrice, versus sa ramanem asa. O sa fii uimit.
  • +4 (4 voturi)    
    Mdeah... (Joi, 11 octombrie 2018, 18:58)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Pe cocalaru asta, de la vw, il doare la basca de 100.000 de suflete care ar ramane fara job. Ce-l doare cu adevarat ie faptu ca daca ii concediaza pe aia, atunci iel, ca si ceilalti cocalari germani fabricanti auto, vor pierde aprox. 11 miliarde de euro subventii guvernamentale pe an (115 miliarde in perioada ‘07 - ‘17), subventii directe sau indirecte...
  • +3 (3 voturi)    
    Motoarele electrice sunt simple (Joi, 11 octombrie 2018, 19:14)

    AdrianBorza [utilizator]

    Un motor diesel are sute de piese, unul electric are sub 10. Nu sunt cu 20% mai putine piese, ci de vreo 20 de ori mai putine.

    Problema e ca motoarele electrice sunt atat de simple si de fiabile incat nu doar productia ar fi mai simpla si masinile mai ieftine, ci si costul cu intretinerea (service, schimburi de ulei si filtre care nu mai sunt necesare) ar fi sensibil mai mic. Pentru producatorii de masini e o pierdere financiara, asa ca le pasa foarte putin de poluare (NOx) sau locuri de munca, le pasa de bani.
    • +3 (3 voturi)    
      asa e (Joi, 11 octombrie 2018, 21:15)

      cchris [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Nu le-a pasat niciodata de poluare, de calitate sau de clienti. Vorbit aici strict de bani. Punct.
      Dar hai sa luam un alt scenariu: China cere deja o productie minima de electrice si reducerea drastica a poluarii. Daca in Europa nu facem acelasi lucru si producatorii nu sunt deja capabili sa produca in acest fel nu ne taiem cumva craca de sub picioare??? Atunci nu se vor pierde locurile de munca?
      Managerii de la VW capata deja traditie in a fi ipocriti si nemernici.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu vrea nimeni electrice. (Vineri, 12 octombrie 2018, 8:37)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Dupa achizitionare stii mai multe si iti formezi alta parere. O fi motorul mai simplu, dar apare bateria si toata infrastrucutura adiacenta. Plus ca electricele sunt duble al greutate si abea fac jumatate din km parcursi pe un rezervor plin. Daca ai dubla capacitatea bateriei nu obtii dublarea km deoarece adaogi o greutate semnificativa, versus daca faci un rezervor dublu, obtii aproape dublarea km/rezervor.
  • 0 (0 voturi)    
    io zic (Vineri, 12 octombrie 2018, 10:55)

    CRMS [utilizator]

    Sa propuneti revenirea la motoarele cu aburi..poate asa mariti necesarul de personal si facand angajari va mareste Merkel si subventia de la stat.
    • 0 (0 voturi)    
      Interesant. (Vineri, 12 octombrie 2018, 13:21)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      Stii ca la capitolul densitate energetica un motor cu aburi rivalizeaza unul electric. Dar asta ar insemna sa stii ce ii aia, sau cel putin sa cauti.
  • +1 (1 vot)    
    Oprirea productieu de motoare cu ardere interna (Vineri, 12 octombrie 2018, 17:04)

    emilclick [utilizator]

    O fi conducerea vw ipocrita dar sa lum in calcul cateva cifre. VW estimeaza o reducere cu 100000 a locurilor de munca implicate direct in productia lor. Poate ca aici intra si Seat si Skoda, nu stiu sigur, dar in mod sigur va conduce la reducere aproximativ egala pe orizontala in companiile furnizoare de componente si subansambluri. Si astea sunt raspandite peste tot in lume si in Romania sunt destule, dar sunt de regula grupate in jurul marilor linii de asamblare. Asa se intampla si la uzina Dacia de la Mioveni. In cadrul firmelor furnizoare care s-au instalat imprejurul uzinelor Dacia lucreaza aproape acelasi numar de oameni ca in uzina.
    La VW 100000 de locuri de munca vor afecta inca pe atatea pe orizontala in randul furnizorilor. Si asta numai la VW, dar mai avem in Germania cativa producatori auto la fel de mari. Mercedes, BMW si Opel. Este posibil ca numarul total de locuri de munca disponibilizate sa fie de 6-700000. Si asta doar in Germania, dar mai avem si in Franta vreo 3 producatori mari. Renault, Peogeot si Citroen. Si mai avem si Fiat din Italia. Daca mai punem la socoteala si alti producatori din Suedia, Anglia si pe unde or mai fi, atunci vom vedea un tablou destul de sumbru de 1,5-2 milioane de disponibilizari din aceasta industrie.
    Problema e ca totul porneste de la o mana de birocrati obtuzi, platiti cu salarii enorme din bani cetateanului european sa traiasca ei lux si sa trandaveasca acolo la Bruxel si care simuleaza grija fata de mediu impunanad norme aberante, fara nici o legatura cu realitatea. Nu s-a demonstrat ca diselul e mai poluant decat pe benzina si nici mai nociv. Normal ca un motor electric e mai curat, dar sa vedem ce consuma el. Cum se obtune acea cantitate de energie electrica. In zonele sarace predomina productia de electricitate tot din combustibili fosili, iar uzinele respective degaja milioane de metri cubi de gaze de ardere la fel de nocive ca automobilele.
    Si mai avem un domeniu uris care arde cantitati si mai mari de
  • +1 (1 vot)    
    Continuare (Vineri, 12 octombrie 2018, 17:41)

    emilclick [utilizator]

    S-a dezvoltat expoziv in ultimelele decenii un domeniu care arde cantitati si mai mari de combustibili fosilli decat transportul auto. Acesta este aeronautica. Va imaginati cate tone de petrol arde o aeronava intr-un zbor obisnuit de la Berlin la Madrid, sau ori care alta cursa. E vorba de zeci de tone. Inmultiti aceasta cantitate cu un numar de cateva milioane de curse undeva pe intreg mapamondul si veti vedea unde se arde mai mult combustibil. Si cred ca stiti ca acestor motoare nu li sau impun nici un fel de restrictii de poluare. Uitativa numai la gaura de evacuare imensa a unui astfel de motor care scoate gaze cam cat zeci de mii de esapamente auto. Numai unul. Si inmultiti cu numarul aeronavelor din lume. Numar in crestere foarte accelerata. Si asta numai la aeronavele comerciale. Undeva la Boston, sau altundeva in America aceste aeronave stau la coada pentru aterizare cu zecile la distanta de 1-2 minute unul de altul. Si se invart in aer, si se invart, dar ard zeci de tone de petrol. Mult mai mult decat automobilele la sol. Dar sa mai punem si aeronavele militare. Din toate categoriile. Ametim. Ne intrbam de unde naiba scoatem atat petrol. Si am casunat pe bietele automobile.
    Partea proaata e ca impunerile aberante de la CE, de birocrati imbuibati si plictisiti de moarte, va afecta in primul rand cetateanul european de rand. Nu pe inaltii functionari de la Bruxel, acestua vor vota o noua inzestrare cu automobile electrice si toate utilitatile necesare, ca nu-i doare pixul. Nici consiliile de administeatie ale marilor companii producatoare auto nu vor suferi. Acestia sunt si vor ramane putrzi de bogati. Vor restrange activitatea si vor disponibiliza milioane ne muncitori, cetateni simpli europeni. Doar cetateanul de european rand. Si bine inteles direct proportional cu distanta si directia fata de Bruxel. Mai usor spre vest si mai apasat spre est.
    Ganditiva ca aceste directive emanate de la Bruxel sunt in totala contradictie cu spiritul concurentei.
  • +1 (1 vot)    
    Cuntinue (Vineri, 12 octombrie 2018, 17:53)

    emilclick [utilizator]

    Aceste restricti sunt impotriva drepturilor cetateanului de rand. Zeci de ani la rand, sa nu spun vreo 130 de ani, ne-au incurajat sa cumparam automobile. Ne-au asigurat ca sunt o investitie buna, pe termen lung. Pentru cele mai multa familii de cetateni obisnuiti fiind chiar investutia vietii lor. Au investit toate resursele lor posibile intr-o viata, intr-un automobil. Si acum aceste guverne vin si ne spun ''stati asa. Gata cu masinutele voastre. Nu mai aveti voie cu ele''.
    Ma intreb ce se va intampla. Vor fi revolte mari. Ar trbui sa chibzuim mai bine si mai liberal aceste restrictii. Sa-i punem un pic cu botul pe labe pe acesti imbuibati de la Bruxel.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version